پرشین اپلای

تحصیل در دانشگاه اوپسالا

تحصیل در دانشگاه اوپسالا 3 سال قبل

تحصیل در دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا به عنوان یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های سوئد در سال ۱۴۷۷ میلادی تاسیس شده و این دانشگاه کار خود را با ۵۰ دانشجو و در رشته الهیات شروع کرده است.

این دانشگاه از همان ابتدا دارای پیش زمینه‌ای مذهبی بوده و از همین رو در مراسم علمی مهم خود زنگ کلیسای جامع شهر را به صدا در می‌آورد.

پس از بازسازی های انجام شده این دانشگاه به یکی از فوق مدرن ترین دانشگاه های اروپا تبدیل شده تا یکی از بهترین دانشگاه های سوئد و جهان محسوب شود و دارای بزرگترین کتابخانه‌ در کشور سوئد می باشد.

دانشگاه اوپسالا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های سوئد دارای چندین پردیس است که شامل بیومدیکال به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علوم زندگی که در پایگاه نظامی قدیمی شهر واقع شده و پردیس دیگر دانشگاه نیز بر روی جزیره گاتلند ، به عنوان میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

یکی دیگر از رسومات این دانشگاه محبوب سوئدی ، کلاه‌های سفید دانشجویان است که برای نخستین بار در سال ۱۸۴۰ میلادی توسط دانشجویان دانشگاه اوپسالا پوشیده شد.

این دانشگاه همچنین خانه قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی کشور سوئد با بیش از ۹۰۰۰ نوع گیاه محسوب می‌شود که این باغ بخشی از قلعه سلطنتی بوده و به دانشگاه اوپسالا اهدا شده است.

شاهزاده ویکتوریای سوئد در سال ۲۰۰۹ در مقطع کارشناسی در رشته هنر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و آلفرد نوبل نیز در سال ۱۸۹۳ از این دانشگاه دکترای افتخاری کسب نموده است.

دپارتمان تحصیلی اوپسالا از افراد برجسته‌ای نظیر کارآفرین حوزه آی تی و موسس اسکایپ بهره می‌برد.

بیش از ۴۵۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۱۲ درصد از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

پردیس ‌های دانشگاهی واقع در شهر اوپسالا کشور سوئد به صورت فوق مدرن طراحی شده‌اند.

به طور کلی ۹ دپارتمان تحصیلی در دانشگاه اوپسالا وجود دارد که شامل هنر و علوم اجتماعی ، پزشکی و داروسازی و علوم و فناوری و ۷۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی می‌باشد.

اغلب رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه اوپسالا به زبان سوئدی تدریس می‌شوند و تنها برخی از رشته‌های مقطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

رشته‌های مرتبط با حقوق ، پزشکی و روانشناسی محبوب‌ترین رشته‌های انتخاب شده در میان دانشجویان بومی و بین‌المللی این دانشگاه هستند.

این دانشگاه دارای ۶ دانشکده در علوم انسانی ،۲ دانشکده در پزشکی و داروسازی ، یک دانشکده در رشته های علوم طبیعی و فنی دانشکده هنر می باشد.

دانشکده های دانشگاه اوپسالا

دانشکده پزشکی و داروسازی شامل رشته های :

پزشکی عمومی ، تخصص‌های پزشکی ، داروسازی ، دندان‌پزشکی ، تصویربرداری پزشکی ، رادیولوژی ، آسیب‌شناسی ، ژنتیک ، زیست‌شناسی

سلولی پزشکی ، پاتوبیولوژی و علوم اعصاب است.

دانشکده علم و تکنولوژی شامل رشته های :

زیست شناسی ، زمین شناسی ، فیزیک ، شیمی ، ریاضیات و علوم کامپیوتر می باشد.

دانشکده های علوم انسانی :

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده زبان

دانشکده الهیات

دانشکده حقوق

دانشکده علوم تربیتی

دانشکده فرهنگ و هنر

طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس بین ۳ تا ۴ سال و مقطع ارشد بین ۱ تا ۲سال می باشد.

مرکز آموزش زبان‌های ایرانی دانشگاه اوپسالا یکی از جاهایی که برای دانشجویان و محققان رشته‌های مرتبط با زبان‌های ایرانی و ادبیات پارسی ،

مرکز و محفلی معتبر و شناخته‌شده در سوئد است.

میانگین هزینه‌های تحصیل و زندگی

در این کشور هزینه تحصیل و زندگی بسیار مناسب است به طوری که دانشجویان مقطع لیسانس می توانند به ۱۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع ارشد به ۲۰ ساعت در هفته کار دانشجویی مشغول شوند و هزینه های زندگی دانشجویی ارتباط مستقیمی با سبک زندگی آنها دارد.

هزینه های زندگی در سوئد برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat