پرشین اپلای

تحصیلات تکمیلی در سوئد

تحصیلات تکمیلی در سوئد 3 سال قبل

تحصیلات تکمیلی در سوئد

تحصیلات تکمیلی در سوئد، دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور های مختلف در سطح دانشگاه ها تدریس میشود، که کشور سوئد هم با داشتن مراکز معتبر دانشگاهی، که بیشتر آنها مورد تایید وزارت علوم ایران هستند، اقدام به ارائه واحدهای درسی مختلف در سطح کارشناسی ارشد و دکتری کرده و سرانجام با ارائه مدارک معتبر، فرد دانشجو را در سیر تکامل بخشی به دوره ی تحصیلی خود یاری میرساند.

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کشور سوئد هستند باید بدانند که طول دوره تحصیلی در این مقطع برای برخی از رشته ها یک سال و برای برخی دیگر، دوسال در نظر گرفته شده است در دوره های یکساله دانشجو باید ۶۰ واحد تحصیلی را گذرانده و در دوره های دو ساله ملزم به پاس کردن ۱۲۰ واحد درسی مرتبط با رشته ی خود میباشد. که البته در هر دو مورد یکی از الزامات برای دانشجو، ارائه دادن پایان نامه است. همچنین کشور سوئد برنامه‌های تحصیلی بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد را در طیف وسیعی از رشته‌ها ارائه می‌کند.

تمام رشته‌های فنی‌ مهندسی‌ ، علوم تجربی‌ ، علوم انسانی‌ ، بیزنس و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

بورسیه تحصیلی معمولا به دوره­ های تحصیلی تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) تعلق می‌گیرد.

دوره دکتری در کشور سوئد به دو دوره ی دکترای عمومی و تخصصی تقسیم بندی میشود.

دوره دکتری عمومی به دوره ای اطلاق میشود که فرد بعد از گذراندن آن، اصطلاحا موفق به اخذ دکترای رشته خود شده است. دکتری رشته پزشکی و حقوق در این زمره هستند.

در دوره دکتری تخصصی کشور سوئد ، دانشجو بعد از گذراندن تقریبا ۲۴۰ واحد درسی، باید رساله خود را تحویل بدهد. با ارائه دادن این رساله دانشجو پوروسه ی تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده و به یک فرد متخصص در زمینه رشته ی تحصیلی خود تبدیل شده و میتواند با ارائه دادن این مدرک به جایگاه های مهم شغلی در آینده دست پیدا کند.

فرد دانشجو برای تکمیل این دوره باید ۴ سال تحصیلی را پشت سر بگذارند.

اخذ مدرک دکتری این امتیاز را برای افراد به همراه می آورد که میتواند در تمام دانشگاه های دنیا مشغول به تحصیل شود. چرا که این مدرک در سطح دنیا دارای اعتبار زیادی میباشد.

با داشتن مدرک دکتری سوئد ، فرد میتواند در صورت مشغول شدن به کار در این کشور حقوقی تقریبا معادل ۱۰ میلیون تومان ایران را دریافت کند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat