پرشین اپلای

تحصیل در سوئد در مقاطع مختلف

تحصیل در سوئد در مقاطع مختلف 3 سال قبل

تحصیل در سوئد در مقاطع مختلف

واقعیت این است که کشور سوئد از جمله کشورهایی است که علاقه مندان زیادی داشته و همواره متقاضیان زیادی از سراسر جهان دارد. از بین متقاضیان ایرانی نیز افراد زیادی مقصد خود را برای تحصیل در سوئد تعیین کرده اند. البته تعداد متقاضیان در سالهای قبل یعنی تا سال ۲۰۱۱ بسیار بیشتر از اکنون بود و آن هم بخاطر شرایط تحصیل رایگان و هزینه های خیلی کم تا سال ۲۰۱۱ بود که پس از آن به دلیل تغییراتی در قوانین مهاجرت در سوئد و دیگر کشور های اروپا، مخارج و نظام اموزشی در این کشور به گونه ی دیگر رقم خورد. بدین ترتیب که برای تحصیل در دانشگاههای سوئد باید هزینه پرداخت شود که شاید حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار یورو در سال می شود. با وجود این باز هم دانشگاههای سوئد مقصد خیلی از متقاضیان است و تعداد بسیاری مایل هستند که با وجود هزینه ها در این کشور تحصیل کنند. شاید یکی از دلایل آن می تواند وجود فرصت های شغلی در سوئد بعد از تحصیل باشد که خیلی ها را به این سمت سوق میدهد.

هر کدام از مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های سوئد ، شرایط و ضوابط متفاوتی دارد. شرایط سنی ، مدرک زبان انگلیسی و هزینه‌های تحصیل از جمله مواردی است که در دوره‌های مختلف تحصیلی سوئد باید مورد توجه قرار گیرند.

سوئد جزو معدود کشورهای اروپایی است که ویزای دوره زبان را برای متقاضیان صادر می کند به همین دلیل دوره زبان انگلیسی در سوئد راهکاری مناسب برای افرادی است که قصد یادگیری زبان را در یک کشور اروپایی دارند.

تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس

طول دوره ی تحصیلی در دانشگاههای سوئد ۳ الی ۴ سال است. همان طور که در بالا عرض شد یکی از مزیای شرایط تحصیل در سوئد این است که پس از اتمام تحصیل در این کشور شرایط شغلی برای فارغ التحصیلان مهیا شده و می توانند به راحتی مشغول به کار شوند. دانشجویان در مقطع لیسانس در دانشگاههای سوئد می توانند به مدت ده ساعت در هفته کار کنند و به ازای آن برای هر ساعت به طور متوسط بین ۸ تا ۱۰ یورو دریافت کنند که طبیعتا می تواند هزینه های زیادی از زندگی و تحصیل آن ها را پوشش دهد.

تحصیل در سوئد در مقطع فوق لیسانس

کشور سوئد از جمله کشور هایی است که تحصیل فوق لیسانس در آن می تواند مزایای زیادی داشته باشد. اول اینکه امکان کار و شغل بعد از تحصیل مقطع فوق لیسانس به طرز قابل توجهی مهیا است و همین باعث می شود که تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان زیادی داشته باشد دوم اینکه افرادی که در سوئد مقطع فوق لیسانس خود را بخوانند و مدرک خود را از یکی از دانشگاههای سوئد بگیرند شانس بیشتری برای قبولی در مقاطع بالاتر دکتری در همین دانشگاههای سوئد را خواهند داشت. این یک سوی مثبت تحصیل در سوند در این مقطع است و از سوی دیگر تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاههای سوئد به مثابه ی اشتغال فرد دانشجو است بدین معنی که فرد دانشجو در حین تحصیل مبلغی را به عنوان حقوق به صورت ماهیانه دریافت خواهد کرد.

طول دوره ی فوق لیسانس در سوئد یک الی دو سال است. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در سوئد امکان ۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته در خلال تحصیل را خواهند داشت که می تواند برای هزینه های زندگی دانشجویان کمک کننده باشد.

تحصیل در سوئد در مقطع دکتری

به خاطر تسهیلات ویژه ای که کشور سوئد برای دانشجویان مقطع دکتری قائل است از دادن هزینه هایی به صورت ماهانه و حقوق طور برای ساپورت مخارج تحصیلی و زندگی دانشجو گرفته تا امکانات دیگر خود دانشگاه و مهیا کردن آینده ی شغلی مناسب برای دانشجویان، همواره تحصیل در سوئد در مقطع دکتری متقاضیان زیادی داشته است.

تحصیل در سوئد در مقطع دکتری به دو صورت پرداخت شهریه و امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی با فراهم کردن شرایطی خاص، وجود دارد. در ادامه ی مطالب در مورد شهریه های دانشگاههای سوئد و شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی سوئد صحبت خواهیم کرد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat