پرشین اپلای

شهریه دانشگاههای اکراین

شهریه دانشگاههای اکراین 3 سال قبل

شهریه دانشگاههای اکراین

تحصیلات دانشگاهی در کشور اکراین یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور اروپایی است با توجه به پایین بودن شهریه دانشگاههای اکراین به نسبت دیگر کشورهای اتحادیه ی اروپا، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد خارجی قرار گرفته است.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، با توجه به این مطلب که سیاست تحصیل رایگان در کشورها تقریبا از میان رفته است، باید در طول دوره های تحصیلی هزینه هایی را به صورت شخصی پرداخت کنند. مهم ترین هزینه ی تحصیلی برای دانشجویان بحث پرداخت شهریه دانشگاههای اکراین می باشد. این شهریه به همراه دیگر هزینه های تحصیلی فرد، به سایر هزینه های جاری دانشجو مانند خوراک و پوشاک و مسکن و … در طول مدت زندگی و تحصیل در کشور اکراین، اضافه خواهد شد.

باید در نظر داشت که ادامه ی تحصیل در دانشگاه های این کشور، به دو زبان روسی و انگلیسی صورت می گیرد. دانشجوی بین المللی می تواند هر یک از این زبان ها را برای تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب نماید. اما افرادی که دوره ی زبان انگلیسی را انتخاب می کنند باید در جریان باشند که شهریه دانشگاه های اکراین برای دانشجویانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی خود انتخاب کرده اند بیشتر از دوره ی زبان روسی می باشد.

شهریه دانشگاههای اکراین در رشته های مختلف

به طور کلی شهریه ی دانشگاههای اکراین در مقاطع و رشته های مختلف، متفاوت می باشد. به عنوان مثال شهریه ی رشته های علوم پزشکی، مشمول شهریه های زیر می شود.

علوم پزشکی به زبان روسی: ۳۱۰۰ دلار

دندان پزشکی به زبان روسی: ۳۸۵۰ دلار

پرستاری به زبان روسی: ۲۶۰۰ دلار

علوم پزشکی به زبان انگلیسی: ۴۰۰۰ دلار

دندان پزشکی به زبان انگلیسی:۴۵۰۰ دلار

پرستاری به زبان انگلیسی: ۳۵۰۰ دلار

شهریه ی دانشگاه های اکراین برای رشته های مهندسی به زبان روسی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار، و به زبان انگلیسی ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰دلار می باشد.

هزینه ی تحصیل در رشته های هنر ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰دلار  و موسیقی ۳۰۰۰ تال ۴۵۰۰ دلار را به خود اختصاص می دهد.

به طور کلی هزینه شهریه ها در اوکراین حداقل ۱۵۰۰دلار و حداکثر۴۵۰۰ دلار میباشد.

همچنین شهریه دانشگاه های اکراین یه صورت سالانه برای رشته های علوم انسانی مابین ۱۵۰۰ تال ۲۵۰۰ دلار برای زبان روسی و ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار برای انتخاب ربان انگلیسی ، برآورد شده است.

سایر هزینه های اجباری در کشور اکراین

از آنجا که دانشجویان برای پذیرش از دانشگاه های این کشور ملزم به گذراندن دوره ی پاتفک برای اخذ مدرک آن، جهت ورود به دانشگاه ها می باشند؛ اغلب دانشگاه ها این دوره را برای افراد ارائه می دهند که معمولا هزینه ی تحصیل در این دوره نیز به شهریه ی دانشگاه های اکراین اضافه خواهد شد.

علاوه بر پرداخت شهریه ی دانشگاه های اکراین، تقبل هزینه هایی مانند بیمه ی درمانی با حدود ۷۰ تا ۱۰۰ دلار ، برای دانشجویان به عنوان پرداخت های اجباری در نظر گرفته شده است. همچنین می توان به این موارد هزینه ی اقامت در خوابگاه های دانشگاه هارا نیز اضافه نمود.

دولت اکراین برای کمک به دانشجو در جهت پرداخت شهریه دانشگاه های اکراین و هزینه های جانبی تحصیلی او، تدابیری را در نظر گرفته است که از جمله ی آن ها می توان به اجازه ی کار دانشجویی همراه با تحصیل به تناسب مقطع تحصیلی دانشجو و نیز بهره مندی از انواع بورسیه های تحصیلی به خصوص در دوره ی دکتری این کشور اشاره کرد.


همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat