پرشین اپلای

تحصیل رایگان در اکراین

تحصیل رایگان در اکراین 3 سال قبل

تحصیل رایگان در اکراین

تحصیل رایگان در اکراین، نیازمند شرایط خاصی می باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل رایگان در اکراین را دارند، می بایست دارای مدرک دیپلم، حداقل سن ۱۷ سال و پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار باشند. لازم به ذکر است که نوع دیپلم در رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند، تاثیری نداشته و فرد می تواند به طور مثال با مدرک دیپلم فنی، در رشته ی پزشکی در این کشور ادامه تحصیل دهد.

برای تحصیل رایگان در اکراین شما می بایست معمولا مبلغی به عنوان هزینه پرداخت نمایید و تحصیل رایگان در اکراین معمولا وجود ندارد؛ ولی می توان از راههایی این شرایط را به وجود آورد. لازم به ذکر است که شما با دارا بودن بعضی از شرایط و یا اخذ بورسیه های تحصیلی می توانید تقریبا در این کشور تحصیل رایگان در اکراین را تجربه نمایید. در ادامه ی این متن چگونگی برخورداری از شرایط تحصیل رایگان در اکراین توضیح داده خواهد شد.

در ابتدا باید ذکر کنیم که جهت ورود به دانشگاه های اکراین شما نیازمند شرکت در یک آزمون ورودی هستید. شما می توانید به دو زبان روسی و انگلیسی در کشور اکراین تحصیل نمایید. این در صورتی است که تحصیل به زبان روسی بسیار ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.

چگونگی بر خورداری از تحصیل رایگان در اکراین

همان طور که گفته شد شما از چند طریق می توانید تحصیل رایگان در اکراین را تجربه نمایید. یکی از این روش ها تحصیل رایگان در اکراین از طریق اخذ کمک هزینه های تحصیلی که کشور اکراین در اختیار دانشجویان قرار می دهد، می باشد.

کمک هزینه های تحصیلی در اکراین به این گونه است که در صورتی که فرد دارای سابقه ی تحصیلی عالی بوده و ممتاز باشد، دولت ۲۰ درصد از هزینه های تحصیلی وی را پرداخت می کند. لازم به ذکر است که دانشجویانی که در زمینه های فرهنگی و یا ورزشی نیز فعالیت زیادی داشته باشند، کمک هزینه های تحصیلی شامل حال آن ها نیز می شود.

روش دوم ارائه ی کمک هزینه های تحصیلی از طریق تبلیغات می باشد. این روش به گونه ای است که فرد متقاضی، از طریق تبلیغ امکانات و خدمات دانشگاه مورد نظر موجب جذب دانشجویان زیادی به دانشگاه مورد نظر می شود. در این صورت قسمتی از شهریه و یا کل شهریه ی فرد را دانشگاه خود پرداخت می کند.

شیوه ی دیگر در این روش این است که دانشجویانی که در سطح علمی بالایی قرار دارند می توانند از طریق کار کردن با دیگر دانشجویان، سطح علمی دانشجویان دانشگاه را بالا برده و از کمک هزینه های تحصیلی برخوردار شوند.

هزینه های تحصیلی در کشور اکراین

به طور کلی هزینه های تحصیل در کشور اکراین از دیگر کشور ها به نسبت پایین تر است. اما تحصیل در این کشور دارای شهریه هایی نیز می باشد. شهریه ی رشته های پزشکی در اکراین حدود ۴۰۰۰ دلار در هر ترم است. همچنین هزینه های مربوط به اقامت و خوابگاه دانشجویی نیز به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در هر ماه می شود. هزینه های زندگی و اجاره خانه نیز به ترتیب ۳۰۰ و ۲۰۰ دلار در ماه است.

رشته های پزشکی رایگان در اوکراین

رشته های پزشکی رایگان در اوکراین : رشته های پزشکی رایگان در اوکراین ، اکراین از جمله کشور های اروپایی میباشد که اکثر مدارک دانشگا های آن من جمله مدارک دانشگاه های پزشکی آن ، مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران میباشد.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی از جمله رشته های تحصیلی محبوب برای تحصیل در دانشگاه های اکراین میباشد.

تحصیل رشته های پزشکی در کشور اکراین رایگان نمیباشد. اما دانشجو برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی اکراین شهریه ای بسیار ارزان پرداخت می نماید.

پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین بسیار راحت تر از کشور های اروپایی دیگر میباشد. ۲۰ دانشگاه معتبر پزشکی در اکراین وجود دارد . دانشگاه های اکراین در قبال دریافت هزینه هایی پایین رشته های پزشکی و دندانپزشکی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند.

زبان تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اکراین به زبان انگلیسی و روسی میباشد. با وجود رایگان نبودن رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور اکراین اما همواره دانشجویان بسیاری از سراسر جهان متقاضی تحصیل در این رشته ها در دانشگاه های پزشکی اکراین بوده اند.

شهریه

شهریه رشته های پزشکی در اکراین به زبان انگلیسی در حدود ۳۵۰۰تا ۵۰۰۰دلار در سال می باشد. اگر دانشجو رشته های پزشکی در اکراین را به زبان روسی تحصیل کند باید در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار شهریه پرداخت نمایند.

شهریه رشته های دندانپزشکی به زبان روسی در اکراین ۲۵۰۰ تا ۳۴۰۰ دلار و اگر دانشجویی رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی تحصیل نماید باید در حدود ۳۶۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در سال شهریه پرداخت نماید.

دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی با وجود رایگان نبودن این رشته ها در کشور اکراین میتوانند از کمک هزینه ها و بورسیه هایی که به دانشجویان رشته های پزشکی اعطا میگردد استفاده نمایند .

این بورسیه برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در اکراین معمولا به دوگونه میباشد . یکی کمک هزینه تحصیلی که از سال دوم دانشگاه و براساس نمرات عالی دانشجوی پزشکی ارائه میگردد وتا ۲۰% شهریه های دانشجو را پوشش می دهد و دیگری بورسیه ای است که دانشجو پیش از ورود به دانشگاه باید در خواست خود را در خصوص تقاضای بورسیه به دانشگا ه مورد نظر ارسال نماید .

این بورسیه پس از تایید دانشگا ه برخی از هزینه های تحصیل دانشجورا پوشش میدهد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat