پرشین اپلای

شهریه دانشگاههای نروژ

شهریه دانشگاههای نروژ 3 سال قبل

شهریه دانشگاههای نروژ

همان طور که در مطالب قبل در مورد تحصیل در نروژ و هزینه های آن بیاناتی ارائه شد به طور کلی تحصیل در نروژ رایگان است و شهریه دانشگاه های نروژ تقریبا صفر یا اصلا وجود ندارد ولی مبلغی برای هزینه ی هر ترم به صورت همیشگی وجود دارد که باید پرداخت شود و آن هم حدود ۵۰۰ کرون و معادل ۲۵۰ هزار تومان است. این مبلغی که گفته شد برای صدور کارت و ورود به امتحانات و برخورداری از مزایای دانشجویی مثل امکانات ورزشی، فرهنگی، سلف سرویس دانشگاه و حمل و نقل عمومی و از این دست تسهیلات می باشد.

شهریه دانشگاه های نروژ در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاههای نروز بدون شهریه می باشد و افراد متقاضی می توانند در همه ی رشته های دانشگاهی به صورت کاملا رایگان تحصیل کنند. البته برای برخی رشته های تحصیلی مثل رشته های پزشکی و علوم پایه معمولا دشواری هایی برای اخذ پذیرش وجود دارد. برای تحصیل در دانشگاه های نروژ در مقطع کارشناسی باید به زبان نروژی مسلط باشید. در این راستا دوره هایی به مدت یک ساله برگزار خواهد شد که اگر فرد متقاضی، زبان نروژی بلد نباشد باید قبل از ورود به دانشگاه به صورت اجباری در این کلاس ها شرکت کرده و سپس برای پذیرش اقدام نماید. علاوه بر آن متقاضیان محترم باید مدرک زبان انگلیسی با نمره ی حداقلی ۵ و نیم را داشته باشند.

شهریه دانشگاه های نروز در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای نروز نیز همانند مقطع کارشناسی رایگان بوده و برعکس مقطع کارشناسی بیشتر رشته های تحصیلی در این مقطع در دانشگاههای نروژ به زبان انگلیسی می باشد. بنابراین داشتن مدرک ایلتس با نمره ی حداقلی ۶ و نیم برای پذیرش در دانشگاههای نروژ در مقطع فوق لیسانس الزامی است. نکته ی دیگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ این است که حتما باید رشته ی درخواستی متقاضی برای پذیرش و اپلای در این مقطع مرتبط با مقطع قبل یعنی کارشناسی باشد در غیر این صورت نمی تواند برای پذیرش اقدام کند. ثبت نام برای دانشگاههای نروژ اغلب در پاییز بوده و تا ماه اسفند ادامه دارد.

شهریه دانشگاه ها در نروژ در مقطع دکتری

طول دروه ی دکتری در کشور نروژ ۳ الی ۵ سال است و در این مقطع نیز مثل مقاطع قبل تحصیل به صورت رایگان بوده و نیازی نیست که دانشجو شهریه ای برای دانشگاه پرداخت کند ضمن اینکه دانشجوی در حال تحصیل در مقطع دکتری در نروژ در حین تحصیل از دانشگاه به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کند که اتفاقا از سال دوم همراه با افزایش حقوق خواهد بود. این مبلغ دریافتی حدود ۲۲ هزار کرون در ماه است که البته می تواند هزینه های جانبی تحصیل از جمله خرید کتاب و غیره و همین طور بخشی از هزینه های زندگی و اقامت در نروژ برای شخص دانشجوی دکتری را پوشش دهد. مزیت دیگر این گرفتن حقوق از طرف دانشگاه برای دانشجویان مقطع دکتری در نروژ این است که به خاطر کسر مالیاتی که در حقوق می شود بعد از اتمام تحصیل، فرد دانشجوی دکتری، به راحتی می تواند برای اقامت در نروژ اقدام کند.


همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat