پرشین اپلای

شرایط گرفتن fund در نروژ

شرایط گرفتن fund در نروژ 3 سال قبل

شرایط گرفتن fund در نروژ

با توجه به امکان سرمایه گذاری و تحصیل در دانشگاه های معتبر نروژ، افراد از موضوعات مختلف اقتصادی چون انواع تسهیلات و شرایط گرفتن fund در نروژ استقبال می کنند. با وجود اینکه امکان تحصیل رایگان در بخش قابل توجهی از دانشگاه های کشور نروژ برای شهروندان و مهاجرین خارجی فراهم می باشد، همچنان برخی از افراد اصرار بر اخذ مجوز تحصیل در دانشگاه های خصوصی دارند؛ این قسم از دانشگاه ها به طبع دارای شهریه های بالاتری بوده و سختی پرداخت این مبالغ زمانی دو چندان می گردد که افراد متقاضی تحصیل در رشته های پر هزینه ای چون پزشکی و دندانپزشکی باشند. در ادامه این نگارش که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی پرشین اپلای گردآوری شده است، به بررسی انواع fund تحصیلی در نروژ و انواع شیوه های اخذ آن ها خواهیم پرداخت.

درباره شرایط گرفتن fund در کشور نروژ

سرزمین نروژ در بخش شمالی اروپا واقع شده و مردم این کشور به علت بایر بودن زمین ها و خاک های این کشور، کمتر به فعالیت های پر مخاطبی چون دامداری و کشاورزی می پردازند. تعداد افراد شاغل در انواع کارهای صنعتی قابل توجه بوده و مشاغل خدماتی بیشترین شاغلین را به خود اختصاص می دهند. با توجه به اینکه کشور نروژ دارای چاه های نفت بسیاری در انواع شهرهای خود می باشد، می توان دریافت که چرا اصلی ترین صادرات نروژ به سایر کشورها نفت و فرآورده های آن در نظر گرفته می شوند. واحد پول این کشور سردسیر کرون بوده و در مقوله تولید انواع ماشین آلات و تجهیزات نیز این سرزمین دارای رتبه مطلوبی در دنیا می باشد. مناظر طبیعی بکر و زیبا و دانشگاه های معتبر موجب گشته اند اخذ ویزاهای گردشگری و تحصیلی کشور نروژ در سال های اخیر بسیار رایج گردد.

نروژ دارای 9 دانشگاه و 20 کالج ایالتی می باشد؛ از این تعداد درصد قابل توجهی دولتی می باشند و افراد جهت تحصیل در آن ها ملزم به پرداخت شهریه نیستند. همچنین انواع موسسات آموزش عالی عمومی فعال در سطح شهرهای بزرگ چون برگن و اسلو با شرایط مشابه به آموزش افراد می پردازند. تحصیل در دانشگاه های این کشور به هر دو زبان انگلیسی و نروژی امکان پذیر بوده و حداقل مدرک زبان لازم جهت دریافت پذیرش آیلتس 6 عنوان شده است. با توجه به اینکه انواع بورسیه های تحصیلی و تسهیلاتی چون وام های دانشجویی از سوی دولت نروژ و موسسات خصوصی این کشور ارائه می گردند، متقاضیان تحصیل در این کشور حوزه اسکاندیناوی شرایط پیچیده ای برای اخذ انواع این بورسیه ها پیش روی ندارند.

شرایط دریافت fund در کشور نروژ

نروژ جزء معدود کشورهای اروپایی ارائه دهنده کورس های تحصیلی به صورت رایگان می باشد؛ علی رغم اینکه در سال های اخیر چنین مزیتی کمتر مشاهده می گردد، نروژ و برخی همسایگان این کشور چون فنلاند همچنان بر این اصل استوار هستند. با توجه به اینکه هزینه زندگی در کشور نروژ نسبت به سایر کشورهای اروپایی چون سوئد اندکی بالاتر می باشد، ارائه انواع fund در این کشور فواید بسیاری برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.

شرایط دریافت انواع fund تحصیلی در نروژ همچون ثبت نام در دانشگاه های این کشور دارای ضوابط پیچیده و مشکلی نبوده و افراد می توانند با ارائه دیپلم 12 ساله خود و همچنین رزومه علی مربوط به برخی رشته های خاص، جهت اخذ بورسیه درخواست نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که افراد فاقد حامیان مالی در اولویت قرار داشته و همچنین دانشجویان حاضر در مقطع کارشناسی دانشگاه های نروژ، می توانند با کسب نمره های مطلوب و رتبه های ایده آل در طول ترم، جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، از انواع این بورسیه های تحصیلی برخوردار گردند.

چگونگی شرایط گرفتن Fund در نروژ

علاوه بر اینکه دانشجویان در کشور نروژ می توانند با استفاده از حق کار در نظر گرفته شده برای آنان در طول هفته 20 ساعت در مشاغلی چون تدریس زبان انگلیسی و کار در رستوران های سطح شهرهای اصلی فعالیت داشته باشند، انواع تسهیلات ارائه شده برای آن ها کمک شایانی جهت پرداخت هزینه های تحصیل خواهد بود. همچنین طبق آمار رسمی سال 2020 نرخ بیکاری در کشور نروژ 4% بوده و بنابراین دانشجویان قادر هستند در زمینه های مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت گردند. در ادامه به بررسی انواع fund تحصیلی ارائه شده در کشور نروژ می پردازیم:

 YSL فعالان حوزه استارت آپ حداکثر تا 28 سال

Immunology Fund in Oslo Universit دانشجویان مقطع دکتری رشته ایمنی شناسی

Quota Schem دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

Erasmus  دانشجویان رشته های کشاورزی، مهندسی، ریاضیات، حقوق و علوم اجتماعی

انواع fund تحصیلی ذکر شده برای قشر خاصی از دانشجویان ارائه می گردند. برای مثال بورسیه تحصیلی The Norwegian State Educational Loan Fund تنها مختص دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در نروژ بوده و شرط دریافت آن اقامت حداقل 3 ساله در نروژ می باشد. همچنین تعدادی از دانشگاه های نروژ اقدام به ارائه انواع بورسیه می نمایند. دانشگاه اسلو یکی از این موارد بوده که با اعطای مبالغی به تسهیل پرداخت شهریه از سوی دانشجویان کمک می کند؛ 40% آن به عنوان کمک هزینه ارائه شده و 60% تحت عنوان وام دانشجویی به فرد اختصاص می بابد. همچنین بورسیه هایی چون Erasmus که بیش از 100 رشته تحصیلی را پوشش داده و دارای دو رده A و B می باشند. تخصیص برخی از این بورسیه ها نیازمند کسب 75% نمره از سوی دانشجویان در ترم های گذشته می باشد.

دانشگاه های برتر نروژ و گرفتن fund تحصیلی

نروژ دارای دانشگاه هایی با سطح کیفی بسیار بالا بوده و مدرک اخذ شده از آن ها دارای اعتبار قابل توجهی در سایر کشورهای اروپایی می باشد. 6 دانشگاه این کشور در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند؛ در ادامه به ذکر نام چندی از این دانشگاه ها پرداخته ایم:

1.      University of Oslo

2.      University of Bergen

3.      Norwegian university science and technology

دانشگاه علوم زیستی نروژ

در پایان می توان اظهار داشت دانشگاه های باکیفیت نروژ همراه با ارائه انواع fund تحصیلی مقصد بسیار مطلوبی برای دانشجویان با اهداف و علاقه مندی های گوناگون می باشند؛ همچنین همکاران ما پیرامون این زمینه در در موسسه حقوقی پرشین اپلای پاسخگوی سوالات بیشتر شما عزیزان خواهند بود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat