پرشین اپلای

تحصیل در نروژ با دیپلم و لیسانس

تحصیل در نروژ با دیپلم و لیسان 3 سال قبل

تحصیل در نروژ با دیپلم و لیسانس

افراد متقاضی تحصیل در کشور نروژ، که مدرک دیپلم خود را اخذ نموده اند ، می توانند با گرفتن ویزای تحصیلی ، شرایط ادامه تحصیل خود را در کشور نروژ، فراهم کنند.

بنابراین، افرادی که قصد تحصیل در نروژ با مدرک دیپلم را دارند بایستی دیپلمی هم ارزش با دیپلم دبیرستان نروژ را ارائه نمایند که این دیپلم علاوه بر دوره دوازده ساله تحصیلی،شامل یکسال تحصیل در دانشگاه نیز می باشد.

پیش شرط ورود به مراکز آموزش عالی نروژ:

– مسلط بودن به زبان نروژی و انگلیسی

– ارائه مدارکی نظیردیپلم متوسطه که شامل دوازده سال به علاوه یکسال تحصیل دانشگاهی و یا یازده سال به همراه دو سال تحصیل دانشگاهی

– نمره ۶٫۵ آیلتس، ۹۰ تافل زبان انگلیسی می باشند.

به علاوه ،افرادی که دارای ۲۳ سال سن و ۵ سال سابقه کاری و تحصیلی باشند و دروسی مانند زبان نروژی، تاریخ، علوم طبیعی، ریاضیات و تعلیمات مدنی را گذرانده باشند، می توانند حتی بدون داشتن دیپلم دبیرستان ، وارد دانشگاه کشور نروژ شوند.

افراد پس از پایان دوره کارشناسی، می توانند پروسه تحصیلی خود را در مقطع فوق لیسانس ادامه دهند. مشروط بر اینکه به سطح قابل قبولی از تسلط بر زبان انگلیسی و گذراندن دوره و اخذ نمرات مد نظر در آزمون های آیلتس و تافل ، رسیده باشند.

چراکه دروس ارائه شده در مقطع فوق لیسانس و دکترای این کشور،عمدتاً با زبان انگلیسی ، تدریس می شوند.

تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی، از نمره A به عنوان ملاک عالی تا F به عنوان ملاک مردودی، مورد ارزیابی قرار می گیرند.

تدریس در مقطع لیسانس، در مراکز آموزش عالی این کشور، با زبان نروژی صورت می پذیرد.

ذکر این نکته مهم ضروری است که دانشجویان ایرانی، ضمن گذراندن دوره های آیلتس یا تافل، دوره یکساله زبان نروژی را هم، می بایست سپری کنند.

یادگیری زبان نروژی علاوه بر رد ضرورت سپری کردن واحد های درسی دوره لیسانس، میتواند فرد را در زمینه اشتغال در صورت اقامت دائم در نروژ، یاری رساند.

 تحصیل کارشناسی در نروژ

یکی از دلایل محکم و عالی برای تحصیل کارشناسی در نروژ تحصیل رایگان در این کشور است که موجب جذب متقاضیان بسیار زیادی از کشورهای مختلف شده است. مزایای بسیار خوبی برای تحصیل در این مقطع در کشور نروژ وجود دارد که از دیگر دلایل جذب دانشجویان به این کشور می باشد که از جمله آنها می توان به وجود استانداردهای رفاهی در زندگی در نروژ و همچنین امکانات آموزشی در این کشور اشاره نمود. اطلاعات کامل دیگری در این زمینه وجود دارد که با مراجعه به موسسه حقوقی پرشین اپلای می توانید به آنها دست یابید. مقاله ای که ارائه می گردد نیز حاوی اطلاعات و دانستنی های بسیار زیادی است که برای افراد علاقمند به مهاجرت به نروژ بسیار مفید است.

شرایط تحصیل کارشناسی در نروژ

تحصیل کارشناسی در نروژ به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. زبان تحصیلی در این مقطع زبان نروژی است که دانشجو بایستی به آن تسلط داشته باشد. به همین دلیل پس از این نامه پذیرش تحصیل در نروژ توسط دانشجو دریافت شد، وی بایستی در دوره های یادگیری زبان نروژی که به صورت یک ساله است، شرکت نموده و دانش کافی را به دست آورد تا بتواند در دانشگاه تحصیل نماید. این دوره به صورت رایگان برگزار می شود. یکی دیگر از شرایط و مقررات تحصیل کارشناسی در نروژ این است که فرد خارجی بایستی حداقل 30 واحد دانشگاهی را در خارج از خاک نروژ پشت سر گذاشته باشد. بدین معنا که در سال های گذشته فوق دیپلم یا حداقل دو ترم تحصیلی از مقطع کارشناسی را در رشته ای مرتبط در کشور ایران سپری کرده باشد.

اخذ پذیرش تحصیل کارشناسی در نروژ

در راستای مهاجرت به نروژ از روش تحصیلی، برنامه ها و گرایش های متنوعی در دانشگاه های نروژ وجود دارند که دانشجو می تواند با در نظر گرفتن رشته مورد علاقه خود در یکی از آنها ادامه تحصیل داده و مدرک کارشناسی را اخذ نماید. لازم به ذکر است علاقمندان به رشته های پزشکی امکان اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های پزشکی و گرایش های مربوطه را ندارند. مدت زمانی که طول خواهد کشید تا فرد دانشجو در مقطع لیسانس و رشته مربوطه تحصیلات خود را به پایان برساند، 3 سال می باشد.

پذیرش تحصیل کارشناسی در نروژ در هر سال تحصیلی یک بار انجام می گیرد و داوطلبان بایستی در زمان مشخص شده از سوی دانشگاه جهت نام نویسی، اقدامات لازم را به عمل آورند. هر یک از دانشگاه های نروژ زمان مشخصی را برای ثبت نام در نظر گرفته اند اما این تاریخ به طور معمول از 9 مهرماه الی 10 آذرماه (اول اکتبر الی اول دسامبر می باشد(

الزامات زبان جهت تحصیل‌ کارشناسی در نروژ

ارائه مدرک زبان برای پرداختن به تحصیل در نروژ از الزامات محسوب می شود و کشور نروژ در لیست کشورهایی قرار دارد که زبان انگلیسی را برای تدریس و ارائه دوره های دانشگاهی در نظر گرفته است. اما در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و اتریش اینچنین نیست. شخص متقاضی برای تحصیل کارشناسی در نروژ نیاز به مدرک زبان آیلتس نمره 6 آکادمیک یا تافل نمره 500 دارد. چنانچه مدرک زبان وی تافل مبتنی بر اینترنت با نمره 60 باشد نیز از نظر دانشگاه مورد قبول خواهد بود که البته این موضوع با نوع رشته و مقطع تحصیلی سنجیده می شود.

تحصیل در نروژ با بورسیه های کارشناسی

اگرچه تحصیل رایگان در کشور نروژ وجود دارد، اما مخارج و هزینه زندگی در نروژ به عنوان یک کشور اروپایی کمی بالا است. بر همین اساس برخی دانشگاه های نروژی با موسسات تبادل دانشجو و همچنین موسساتی که بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان اعطا می نمایند، قرارداد بین المللی منعقد می نمایند و دانشجوی متقاضی می تواند با استفاده از بورسیه های مورد نظر از عهده مخارج زندگی در این کشور بر آید. برخی از بورسیه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی در زیر ارائه شده اند:

بورسیه تحصیلی دانش بدون مرز :این نوع بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که از اتباع برزیلی بوده و قصد دارند به مدت یک سال در کشور نروژ ادامه تحصیل دهند.

بورسیه های ترمی:  بورسیه های ترمی به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد و شرایط آن بدین صورت است که دانشجو در هر ترم تحصیلی بین 1 الی 3 ماه از این بورسیه استفاده نموده و هزینه هایی از قبیل اجاره بهای مسکن، رفت و آمد و… را تامین کند.

بورسیه اراسموس: این بورسیه با هدف تبادل و ترانسفر دانشجو در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعطا می گردد و برای همین شرایط در نظر گرفته شده است که مدت آن بین 3 الی 12 ماه می باشد.

اراسموس مندس: برخی رشته های خاص در دانشگاه های نروژ وجود دارند که بورسیه تحصیلی اراسموس مندس برای این رشته ها اختصاص یافته است. لازم به ذکر است این نوع بورسیه برای دانشجویان تحصیل کارشناسی در نروژ نبوده و مختص دانشجویانی است که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند.

آموزش عالی نورد پلاس: دانشجویانی که از دانشگاه های کشورهای حوزه اروپای شمالی و دریای بالتیک هستند، جهت تبادل دانشجو حق استفاده از این بورسیه را خواهند داشت.         

دانشگاه‌ های معروف تحصیل کارشناسی در نروژ

در کشور نروژ دانشگاه های معروف و برگزیده ای وجود دارند که ارائه دهنده دروس مقاطع مختلف تحصیلی هستند. نام برخی از این دانشگاه ها به قرار زیر است:

1.      دانشگاه اسلو University of Oslo

2.      دانشگاه برگن University of Bergen

3.      دانشگاه فنی و علوم طبیعی نروژ Norwegian university science and technology

4.      دانشگاه آگدر

5.      دانشگاه علوم زیستی نروژ

ویزای تحصیلی کشور نروژ

برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ بایستی دوره متوسطه و دبیرستان را گذرانده باشید. شرایط خاص دیگری برای دریافت ویزا وجود دارد که بدین صورت است که چنانچه فردی به مدت 5 سال سابقه کار یا تحصیل در نروژ را دارا بوده و دروسی مانند تاریخ مدرن، تعلیمات مدنی، ریاضیات، زبان نروژی و انگلیسی و همچنین علوم طبیعی را پشت سر گذاشته باشد می تواند در صورت داشتن 23 سال سن، بدون ارائه مدرک دیپلم متوسطه ویزا دریافت کرده و به تحصیلات دانشگاهی ورود پیدا کند. از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ، موارد زیر را می توان نام برد:

1.         ارائه مدرک تحصیلی دیپلم که با مدرک دیپلم در نروژ برابری کند.

2.         ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل نمره 6 که نمره WRITING کمتر از 5.5 نباشد و یا مدرک تافل با نمره حداقل 500

3.         ارائه مدرک زبان نروژی با حداقل نمره 3

در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به نروژ و تحصیل کارشناسی در نروژ یا سایر مقاطع را دارید، شایسته است در این زمینه از مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای کمک بگیرید. در این صورت با اطمینان خاطر و به صورت تضمینی می توانید به اهداف مهاجرتی خود دست یابید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat