پرشین اپلای

معرفی کشور نروژ

معرفی کشور نروژ 3 سال قبل

کشور نروژ

کشور نروژ از جمله کشور های اسکاندیناوی است که در نیمکره شمالی اروپای شمالی قرار دارد و حدود ۱۱۴۵ سال قبل به وجود آمده و تاسیس شده است. شاخصی که در این کشور به چشم می خورد شاخص امید به زندگی مردم آن است. کشور نروژ اخیرا جز ده کشوری بوده که سرانه امید در آن بالا بوده است. پایتخت کشور نروژ، شهر اسلو می باشد. نروژ از شرق و شمال شرق با سوئد و فنلاند همسایه است. جمعیت کشور نروژ بالغ بر پنج میلیون نفر دارد. از شهر های مهم این کشور برگن و تروندهایم و استاوانگر است. به طور کلی کشور نروژ از جمله کشورهای صنعتی است که در واقع اقتصاد صنعت و نفت و گاز در آن پویا و پر رونق است. در این کشور امنیت بالایی وجود دارد و از نظر جرم و جنایت جز کشور های سفید به حساب می آید. کشور نروژ به خاطر صنایع پر رونق و شیلاتی که دارد جز کشور های ثروتمند و مرفه محسوب می شود.

آب و هوا و جغرافیای نروژ

کشور کوهستانی نروژ، دارای آب و هوای نسبتا سردی است که تغییر دمای شدیدی در نواحی مختلف آن به چشم می خورد. به طوری که در نواحی جنوبی نسبتا اب و هوایی معتدل تر و در قسمت کوهستانی تر هوایی سرد و یخبندان دارد. در ماه دی در نروژ متوسط دما از منفی ۴ تا ۱۷ درجه زیر صفر است همین دما ممکن در ماه خرداد به ۱۷ درجه بالای صفر برسد. قسمت شمال نروژ معمولا شش ماه شب است و شش ماه روز است.

علاوه بر کوهستان در کشور نروژ جنگل های انبوهی وجود دارد که چوب درختان ان می تواند منبع درامد خوبی برای اقتصاد کشور باشد. کشور نروژ کشور گردشگری است و در ماههای آگوست و جولای بیشترین توریست ها رادارد چرا که ساعات روز در این ماهها طولانی تر بوده و از نظر آب و هوایی شرایط بهتری دارد که طبیعتا در این موقعیت زمانی هزینه های سفر به نروژ بیشتر است در ماههایی که مدارس تعطیل می شوند و بین فصل تابستان و زمستان است هزینه های سفر کمتر خواهند شد.

مذهب و زبان مردم کشور نروژ

حدود ۹۹ درصد از مردم این کشور به زبان نروژی که زبان رسمی این کشور است صحبت می کنند. ۸۳ درصد نروژی‌ها پیرو کلیسای انجیلی – لوتری ، ۳ درصد کاتولیک و پروتستان ، ۱ درصد مسلمان و ۱۰ درصد باقیمانده تعلق دینی مشخصی ندارند.

وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور نروژ

کشور نروژ از حدود ۲۰۳ سال قبل بر اساس ماده قانون اساسی ۱۸۱۴ اداره می شود. این کشور در دموکراسی و آزادی بیان زبانزد است. صندوق ذخیره ی ۸۸۴ میلیلارد دلاری جهان را دارد و جز کشور های خوشحال بعد از سوئیس و دانمارک محسوب میشود. نرخ بیکاری در این کشور فقط چهار درصد است و آن هم از ۳۵ سال گذشته تغییری نکرده است. نرخ تورم در این کشور طی ۲۳ سال گذشته ۲ درصد بوده است. حدود ۳۰ درصد از مردم در مشاغل دولتی مشغول به کار هستند. کیفیت زندگی مردم نروژ حرف اول جهانی را می زند. دولت نروژ بسیاری از اصناف مثل بخش کشاورزی را بسیار مورد حمایت قرار می دهد. کشور نروژ یکی از کارآمد ترین کشورهای جهان است که عدالت اجتماعی در آن بشدت رعایت می شود. این کشور به خاطر حمایت های قابل توجه طی ۱۵ سال گذشته جز کشور هایی بوده است که رتبه ی اول و دوم در توسعه ی شاخص انسانی را دارد. و نکته ی قابل ذکر دیگر این است که حدودا ۱۶ درصد از جمعیت کشور نروژ از مهاجرین آفریقایی و از کشور های خاورمیانه هستند که به قصد کار و یا تحصیل در نروژ وارد این کشور شده اند. کشور نروژ از میان کشورهایی که زبان اصلی آن ها انگلیسی نیست رتبه ی چهارم را در تسلط مردمش به زبان انگلیسی دارد. زبان رسمی نروژ، زبان نروژی است که به دو زبان نروژی نو و سامی تقسیم می شود.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat