پرشین اپلای

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه 3 سال قبل

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟

هزینه ی اقامت و در فرانسه چگونه است؟

هزینه ی خوردو خوراک در فرانسه به چه صورت است؟

هزینه زندگی در فرانسه نیز مانند تمام کشور های دیگر درسرتاسر جهان دارای آیتم هایی مشخص است که این آیتم ها در واقع بسته به همان سبک زندگی فرد نوع منطقه ای که در آن زندگی میکند و هزینه های جانبی که می تواند داشته باشد متفاوت است .

طبیعتا اینکه فرد در شهر بزرگتری زندگی کند و یا کوچکتر، چه نوع غذایی بخورد و دیگر مسائل هزینه ها متفاوت است. ولی شاید در مجموع بتوان گفت که هزینه های زندگی در کشور فرانسه نسبت به کشور های دیگر و هم رده ی خود مثل انگلستان و یا سوئیس کمتر و ارزان تر است.

عمده ترین هزینه های زندگی برای هر فردی میتواند هزینه های مسکن و اقامت، هزینه های خورد و خوراک و هرینه های مربوط به حمل و نقل باشد که در ادامه به ریز هزینه های هر کدام از این موارد پرداخته خواهد شد:

هزینه های اقامت و مسکن

دانشجویان متقاضی برای تامین مسکن بسته به شرایط تحصیلی در فرانسه می توانند خوابگاههای دانشجویی را برای اقامت برگزینند که متوسط هزینه های خوابگاه دانشجویی برای هر فرد بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه است که این گزینه یعنی زندگی در خوابگاههای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی تا حد زیادی عرف است.

گزینه ی دیگر برای اقامت اجاره ی یک آپارتمان مثلا به صورت اشتراکی است که هزینه ی آن در ماه به طور متوسط حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو می باشد که البته در شهر های کوچکتر می توانید با مبالغ کمتری حتی تا حدود ۳۰۰ یور در ماه پیدا کنید.

گزینه دیگر برای خانواده است و این در صورتی که بخواهید با همسر و فرزندان خود مهاجرت کنید که هزینه های آپارتمان تا ۱۰۰۰ یورو در ماه خواهد رسید که البته بسته به جایی که زندگی می کنید ممکن است هزینه ها بالاتر و یا پایین تر بشود.

هزینه های خورد و خوراک در فرانسه

میانگین هزینه ها برای خورد و خوراک در کشور فرانسه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ یور در ماه است که البته باز هم بسته به غذایی که می خورید و یا رستورانی که از آن غذا می خرید متفاوت است به طور متوسط میانگین هزینه ی یک وعده غذای ارزان در کشور فرانسه بین ۱۵ تا ۲۰ یورو است. برای اینکه غذایی ارزان تهیه کنید بهترین گزینه خرید از سوپرمارکت هاست.

هزینه های حمل و نقل در فرانسه

برای جابه جایی با مترو و اتوبوس و یا تراموا در فرانسه حداقل باید ماهیانه ۱۷ تا ۳۳ یورو هزینه کنید.

می توانید برای جابه جایی از Bordeaux و یا Velib دوچرخه به صورت روزانه اجاره کنید.

برای جابه جایی با تاکسی در فرانسه باید برای هر کیلومتر ۱/۲۵ یورو پرداخت کنید که مبلغ نسبتا ارزان و خوبی است و حدودا ۷ تا ۱۰ یورو برای یک سفر کوتاه پرداخت کنید.

برای بازید دیدن شهر های دیگر فرانسه نیز می توانید از قطار تندرو فرانسه استفاده کنید که حدودا ۲۰ تا ۲۵ یورو هزینه بر میدارد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat