پرشین اپلای

رشته های پزشکی رایگان در فرانسه

رشته های پزشکی رایگان در فرانس 3 سال قبل

رشته های پزشکی رایگان در فرانسه

رشته های پزشکی رایگان در فرانسه : رشته های پزشکی رایگان در فرانسه ، کشور فرانسه از جمله کشور های اروپایی پر طرفدار و محبوب برای ادامه تحصیل در فرانسه به ویژه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بین دانشجویان بین المللی بوده است. رشته های پزشکی در کشور فرانسه از گذشته تا به امروز یکی از پر افتخارترین و محبوبترین رشته های تحصییلی در این کشور بوده است.

رشته های پزشکی رایگان در فرانسه

به طوریکه مهمترین کشفیات پزشکی از جمله کشف واکسن هپاتیت، کشف ژن سندروم داون، کشف ویروس اچ آی وی، اولین پیوند کلیه و ده ها کشف بزرگ دیگر توسط محققان و پزشکان این کشور بوده است. طول دوره تحصیل در رشته های پزشکی عمومی درکشور فرانسه حدود ۹سال میباشد و دانشجویان رشته دندانپزشکی نیز باید یک دوره ۵ تا ۶ ساله را بگذرانند. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور فرانسه در دو بخش خصوصی و دولتی انجام میپذیرد.

شهریه

دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های خصوصی فرانسه از ۴۵۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو باید هزینه تحصیل پرداخت نمایند. عموما شهریه ای که دانشجویان برای رشته های پزشکی در دانشگا های خصوصی فرانسه پرداخت میکنند بسیار بالا میباشد. تحصیل در رشته های پزشکی کشور فرانسه در دانشگاه های دولتی کاملا رایگان نمیباشد و دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های دولتی فرانسه باید شهریه پرداخت کنند اما میزان این شهریه ها در مقایسه با بسیاری از کشور ها ی اروپایی بسیار ارزان و مقرون به صرفه تر میباشد. از جمله دانشگا های دولتی فرانسه که رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آن ارزان میباشد، میتوان به دانشگاه علم و تکنولوژی فرانسه اشاره نمود. تحصیل در رشته های پزشکی در این دانشگاه کاملا رایگان نمیباشد ولی دانشجویان برای تحصیل در این رشته شهریه ای ارزان و در حدود ۲۷۰ یورو در سال پرداخت می نمایند. همچنین دانشگاه های مرکزی اکو دی نانتز نیز از دیگر دانشگاه های فرانسه هستند که دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی این دانشگاه باید در حدود ۴۵۰ یورو در سال هزینه پرداخت نمایند. از دیگر دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های دو ماین و موسسه گرنوبل میباشد که دانشجویان باید شهریه ای سالانه و در حدود ۵۰۰ و ۱۰۰۰ یورو به دانشگاه پرداخت نمود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat