پرشین اپلای

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین 3 سال قبل

ویزای تحصیلی چین

چین از جمله کشورهای پیشرفته آسیای شرقی است که همه ساله دانشجویان بسیاری برای تحصیل به این کشور مهاجرت مینمایند. اکثر دانشگاههای کشور چین دارای رنک بالایی در سطح دنیا هستد و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشند. از این حیث دانشجویان ایرانی بسیاری مهاجرت تحصیلی به این کشور را انتخاب می کنند.که این امار همه ساله رو به رشد است.

دلایل مهاجرت تحصیلی به چین

علاوه بر کیفیت بالای آموزش در دانشگاههای چین، از دیگر عوامل مهم که دانشجویان متقاضی، کشور چین را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند، می توان به برنامه های حمایتی این کشور از دانشجویان بین المللی اشاره نمود.منظور بورسیه های تحصیلی است به دانشجویان همه ساله اعطا می شود .

ویزای تحصیلی چین

از جمله حمایت های دولت از دانشجویان خارجی، کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه هایی است که به آن ها اعطا می گردد. این برنامه ها، کمک های مالی را درجهت تامین هزینه های شهریه دانشگاه، هزینه اقامت، هزینه زندگی دانشجو و بیمه دانشجو را در دستور کار دارند.

یکی دیگر از دلایل مهاجرت تحصیلی دانشجویان به این کشور این است که علی رغم بالا بودن هزینه های زندگی در چین، این هزینه ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است.

همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر رشته ها برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. تمامی این عوامل در مهاجرت تحصیلی دانشجویان به کشور چین نقش بسزایی دارند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور چین را دارند باید ویرای تحصیلی چین را اخذ نمایند.که گرفتن ویزای تحصیلی این کشور به دلیل روابط سیاسی خوب شانس بالایی دارد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی چین

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین و تحصیل در دانشگاههای این کشور را دارند، ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند و تمامی مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه مربوطه را ارسال نمایند.که اخذ پذیرش از این دانشگاه ها مخصوصا رشته های پزشکی و دندان پزشکی نیاز به مکاتبات تخصصی با دانشگاه دارد.

پس از تایید مدارک دانشجو از طرف دانشگاه مورد نظر، دانشجو نامه پذیرش خود را اخذ می نماید. متقاضی بایستی نامه پذیرش خود به همراه سایر مدارک مورد نیاز را جهت اخذ ویزای تحصیلی چین به سفارت این کشور در ایران ارائه دهد.

در رابطه با ویزای تحصیلی چین دانشجویانی که قصد اقامت بالای 6 ماه را در کشور چین دارند بایستی فرم ویزای (x-visa) را در سفارت چین پر نمایند؛ اما دانشجویانی که قصد اقامت در کشور چین برای کمتر از 6 ماه را دارند نیازی به ویزای دانشجویی چین (x-visa) ندارند و بایستی برای ویزای (F-visa) اقدام نمایند. اعتبار ویزای تحصیلی چین از 6 ماه تا یک سال می باشد.

اما دانشجویان پس از مهاجرت به کشور چین در صورت اتمام اعتبار می توانند نسبت به تمدید اعتبار ویزای خود در این کشور اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی چین

متقاضی اخذ ویزای تحصیلی چین بایستی تمامی مدارک شناسایی خود و کپی آن ها را به همراه گذر نامه ای که حداقل 6 ما ه از اعتبار آن باقی مانده باشد را به سفارت چین در ایران ارائه دهد و در آن جا فرم اخذ ویزای Q1 را پر کند. ارائه اصل و کپی نامه پذیرش دانشجو از دانشگاه چین نیز، از دیگر مدارک مورد نیاز است.

همچنین ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات و ترجمه آن ها به زبان انگلیسی و گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه آن که به تایید وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد و گواهی تایید سلامت از دیگر مدارک مورد نیازی است که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی چین بایستی به سفارت این کشور در ایران ارائه دهد.

هزینه صدور ویزای تحصیلی برای (x-visa) 114 دلار و هزینه صدور ویزای (F-visa) 73 دلار می باشد. زمان صدور ویزای تحصیلی چین معمولا از 4 تا 7 روز کاری است .میتوان گفت ویزای تحصیلی چین محدودیت سنی ندارد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat