پرشین اپلای

تحصیل در چین

تحصیل در چین 3 سال قبل

ویژگی های برجسته تحصیل در چین

1.      وجود انواع کمک هزینه و امکان کسب همگی آنها

2.      سطح بالای استاندارد زندگی

3.      امکان کار دانشجویی فراوان

4.      دانشگاههای بسیار ممتاز

5.      شرایط شغلی بسیار مساعد بعد از تحصیل

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2سال اعتبار

عکس4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

 

تحصیل در چین برای افرادی که به دنبال تجربه ی یک آموزش قوی در دانشگاه های دارای رتبه ی برتر در دنیا با هزینه ای نسبتا پایین هستند ، می تواند انتخاب به جا و درستی باشد.کشور چین با دارا بودن برترین دانشگاه ها در سطح دنیا سالانه دانشجویان بسیاری را به خود جذب میکند.

در حال حاضر در حدود 300000 دانشجوی خارجی تحصیل در چین را برای آینده ی خود انتخاب کرده اند. تحصیل در چین برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی هم بنا به این دلیل که آموزش های کشور به زبان انگلیسی بوده و دانشجویان نیاز به گذراندن مرحله ی اخذ مدرک پاتفک( مدرک دوره ی پیش دانشگاهی ) ندارند و نیز می توانند بدون آزمون ورودی به دانشگاه های این کشور راه یابند، به مورد اعتبار و توان علمی دانشگاه ها افزوده شده و طرفداران زیادی را برای این دو رشته پیدا کرده است.لازم به ذکر است داشتن مدرک زبان برای گرفتن پذیرش الزامی نیست.

علاوه بر بورسیه ای که از جانب دولت محلی و مقامات استانی در این کشور برای تحصیل در چین به دانشجویان اختصاص می یابد. مبلغی در حدود 3000 یوان ماهانه نیز به این دانشجویان خارجی در مقاطع ارشد و دکتری  پرداخت می شود که به عنوان انگیزه ای مضاعف برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های این کشور محسوب می شود و دانشجو بدون دغدغه مالی به تحصیل می پردازد.

دوره های مختلف تحصیل در چین

تحصیل در چین در مقطع لیسانس در حدود 4 سال به طول می انجامد که دروس این مقطع در دانشگاه های برتر این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشگاه ها یکبار در سال برای پذیرش در این مقطع مهلت تعیین کرده اند.پذیرش بدون ازمون ورودی و گاها بدون کالج می باشد.

در دوره ی فوق لیسانس دانشجو به مدت 2 سال مشغول به تحصیل می شود. در این دوره اغلب دروس را به زبان انگلیسی فرا می گیرد.

زبان آموزش در دوره ی دکتری در چین؛ همان زبان انگلیسی است، که البته در کنار آن دانشگاه هایی هستند که دوره های آموزشی را هم به زبان چینی و هم انگلیسی در رشته های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. طول دوره ی دکتری 3 سال بوده که دانشجو در نیمی از آن واحد های درسی خود را می گذراند و بخش دیگر را به ارائه دادن پایان نامه دکتری و دفاع از آن اختصاص می دهد.

شهریه ی دانشگاه های چین

شهریه دانشگاه ها برای تحصیل در چین، با توجه به دانشگاه و مقطع و رشته ی تحصیلی برای دانشجو متغیر می باشد. به گونه ای که 3 تا 5 هزار دلار برای دوره ی لیسانس، 4 هزار دلار برای فوق لیسانس و 5 هزار دلار برای دوره ی دکتری تخمین زده می شود.که مقطع دکتری همراه با بورسیه ی کامل است.

دانشجویانی که تمایل داشته باشند، می توانند در تمامی مقاطع زبان چینی را برای آموزش خود در دانشگاه  انتخاب کنند که البته با این کار از میزان شهریه ی دانشگاه ها برای  آن ها کاسته می شود و بعد از اتمام تحصیل در چین، در صورتی که قصد اقامت در چین را داشته باشند، در یافتن شغل و سایر امور زندگی موفق تر خواهند بود.که برای اموزش زبان چینی فرصت های اموزش رایگان در اختیار دانشجو قرار میگیرد.

تحصیل در چین علاوه بر اینکه فرصت آموزش در دانشگاه های برتر دنیا را با هزینه ای بسیار پایین تر از کشورهای اروپایی برای فرد به ارمغان می آورد، می تواند فرصت مطالعه، تحقیق و زندگی در کشوری باستانی و رکورد دار اقتصادی را هم برای دانشجو به وجود بیاورد. دانشجوی خارجی می تواند طیف گسترده ای از آداب و رسوم و اقلیت های مختلف در دنیا را به صورت یک جا در یک کشور، از نزدیک دیده و تجربه ای ناب را در این زمینه نیز، همراه با تحصیل در چین داشته باشد.همچنین با استاندارد های بالا زندگی کند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat