پرشین اپلای

تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند 3 سال قبل

تحصیل رایگان در فنلاند

آیا تحصیل رایگان در فنلاند وجود دارد؟

راههای دست یابی به شرایط تحصیل رایگان در فنلاند چیست؟

تحصیل رایگان در فنلاند:کشور فنلاند در عصر حاضر سرمایه گذاری زیادی را بر روی بخش علمی و تحقیقاتی کشور انجام داده است به گونه ای که همین امر یعنی پیشرفت دانش و فناوری و اعتبار و رشد علمی دانشگاه ها، باعث تمایل بسیاری از دانشجویان خارجی به ادامه ی تحصیل در این کشور شده است. به گونه ای که در حال حاضر از حدود 40 کشور مختلف، جمعیتی 7000 نفری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور در حال تحصیل می باشند.

تحصیل رایگان در فنلاند

می توان به جرات ادعا کرد که در کنار اعتبار دانشگاه های یک کشور برای ادامه ی تحصیل، مقوله ی هزینه ها و شهریه ی دانشگاه های کشور مورد نظر نیز، یکی از عوامل بسیار مهم در روند تصمیم گیری دانشجویان برای عزیمت به تحصیل رایگان در فنلاند می باشد. در توضیح این مهم در رابطه با کشور مذکور، باید گفت این کشور از حوزه ی کشور های اسکاندیناوی مانند بسیاری از کشور های همتای خود مثل سوئد، تحصیل رایگان را تا سال 2016 در اختیار متقاضیان به تحصیل در فنلاند قرار می داد، اما از تاریخ پاییز 2017 برای تحصیل در این کشور باید هزینه و شهریه پرداخت کرد. به طور مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد درفنلاند یابد حدود 10 تا 15 هزار یورو شهریه پرداخت کرد که بعضا در برخی دانشگاهها، نحوه ی پرداخت به صورت شرایطی و قسطی می باشد.

پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در فنلاند

امکان اخذ پذیرش در دوره ی لیسانس این کشور در تمام دانشگاه ها وجود دارد، به شرط اینکه دانشجو مدرکی برای اثبات تسلط به زبان فنلاندی داشته باشد. چرا که زبان آموزشی در این دوره تماما به زبان فنلاندی می باشد. دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور به مدت دو سال تعریف شده است که دانشجو در این مقطع ضمن پرداخت شهریه 10 الی 15 هزار یورویی( با توجه به رشته ی تحصیلی ) ، لزوما بایستی مدرک آیلتس زبان انگلیسی را برای گذراندن دروس این دوره دارا باشد.

دانشجویی که موفق به احراز شروط تحصیل در مقطع دکتری این کشور می شود، می تواند شرایط تحصیل رایگان در این دوره را نیز تجربه کند ( گرفتن بورسیه ها ی تحصیلی و تسهیلات ویژه ای که برای دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته شده است ). این دانشجو باید مدرک دال بر تسلط به زبان انگلیسی را داشته باشد تا بتواند از پس تحصیل در این مقطع بر بیاید.

بورسیه و کار دانشجویی در فنلاند

یکی از مهم ترین این هزینه ها، هزینه ی مربوط به اجاره ی خوابگاه می باشد که آن هم با توجه به میزان بسیار اندکی که از دانشجو دریافت می شود، خود می تواند یکی دیگر از مزایای تحصیل در فنلاند باشد. دانشجو باید ماهانه حداقل مبلغ 250 یورو را برای اجاره ی خوابگاه در نظر بگیرد.

امکان انجام کار دانشجویی در تمام دوره های دانشگاهی و نیز تدریس در مقاطع پایین در دوره ی دکتری برای دانشجویان، پیش بینی شده است که آن ها می توانند از راه درآمد زایی از این طریق، سایر هزینه های زندگی جاری در ابن کشور را همراه با ادامه ی تحصیل، ساپورت کنند و به گونه ای از لحاظ مالی در امنیت نسبی قرار داشته باشند.

دانشگاه های رایگان در فنلاند

 دانشگاه های رایگان در فنلاند معمولا افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند دانشجویان مقاطع لیسانس و یا فوق لیسانس هستند. عده ای هم هستند که جهت تحصیلات تکمیلی وارد کشور های خارجی می شوند. کشور فنلاند یکی از کشور های بسیار عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. همچنین تحصیل در این کشور با توجه به دادن بورسیه هایی به دانشجویان خارجی تقریبا با مبلغ کمی هزینه همراه است. یکی از مواردی که در تحصیل در فنلاند حائز اهمیت است تسلط کامل به زبان سوئدی و یا انگلیسی است. این موضوع به ویژه برای دانشجویان مقطع کارشناسی مهم است.

چگونگی دوره لیسانس در کشور فنلاند

دوره ی لیسانس در کشور فنلاند یک دوره ی 3 ساله است که رایگان هم نیست و دانشجو می بایست مبلغی به عنوان شهریه پرداخت کند. دانشجو در این مقطع می بایست 120 واحد را بگذراند و پس از ان با ارائه ی یک پژوهش علمی موفق به دریافت مدرک خود شود. دانشگاه ها در فنلاند به صورتی هستند که اجازه ی کار به مدت 10 ساعت در هفته را به دانشجو می دهند تا دانشجو بتواند تا حدودی هزینه های تحصیلی را پوشش دهد.

شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس

دانشجویان در این مقطع از شرایط بهتری برخوردارند زیرا معمولا دارای مدرک زبان بوده و این خود کار را راحت تر می کند. لازم به ذکر است که فاصله ی بین لیسانس تا فوق لیسانس نباید بیشتر از 5 سال باشد و معدل مدرک لیسانس زیر 13 نباید باشد. طول دوره ی فوق لیسانس 2 سال است.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا

یکی از مزایای تحصیل در مقطع دکترا در این کشور امکان اخذ بورسیه ی تحصیلی است که این خود موجب می شود که تحصیل در مقطع دکترا را رایگان در نظر گرفت. همچنین دانشجویان در این مقطع می توانند 30 ساعت در هفته را کار کرده و هزینه ی تحصیل خود را پرداخت کنند. طول مدت دکترا 3 تا5 سال است. با توجه به متن بالا در این کشور نمی توان تحصیل رایگان داشت فقط می توان با دریافت بورسیه از هزینه تحصیل کم کرد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat