پرشین اپلای

فوق لیسانس و دکتری در فنلاند

فوق لیسانس و دکتری در فنلاند 3 سال قبل

فوق لیسانس و دکتری در فنلاند

هزینه ی تمام دوره های تحصیلی و نیز تحصیلات دانشگاهی در فنلاند برای دانش آموزان بومی رایگان است. اما اگر به عنوان دانشجو قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید بدانید که طبق قانون تصویب شده این کشور ، از اوایل سال 2017 دانشجویان خارجی که خارج از محدوده اتحادیه اروپا باشند باید برای تحصیلات خود شهریه ای را پرداخت کنند که مقدار آن بسته به نوع دانشگاه و شهر محل تحصیل متغیر میباشد. افرادی که دارای فوق لیسانس هستند به دلیل اینکه مانند مقطع لیسانس مجبور به قبولی در کنکور برای پذیرش این دانشگاه ها نیستند، با شرایط راحت تری میتوانند در مقطع بالاترکشور پذیرفته شوند. البته مشروط بر اینکه معدل بالای 13 داشته باشند .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند یک دوره تحصیلی ۲ ساله است که به زبان انگلیسی ارائه می شود و داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای ۱۵ و همچنین داشتن نمره آیلتس 6.5 نیز امکان پذیر است. هزینه کارشناسی ارشد در فنلاند ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال می باشد. اما برای کمک به پرداخت هزینه های دانشجویی خود اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند.

تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند یک دوره تحصیلی ۳ تا ۵ ساله است. برای اقدام در مقطع دکتری هیچگونه زمانی(Deadline) وجود ندارد. امکان بورسیه سالیانه ۸ هزار یورو به بالا و با توجه به شرایط دانشجو می باشد. افراد متقاقضی تحصیل در دوره دکتری در کشور فنلاند به خاطر کار بر روی پروژه های تحقیقاتی حقوقی را دریافت میکنند که میتوانند مقدار این حقوق را با تدریس در برخی کلاس های مختص دوره های پایین تر (لیسانس و فوق لیسانس)، افزایش دهند. البته در کنار این درامد میتوانند از بورسیه های تحصیلی که فقط مختص مقطع دکتری است هم استفاده کنند. مدت زمان مجاز کار دانشجویی در این دوره نهایتا 30 ساعت است. به علاوه به دلیل تدریس دروس به زبان انگلیسی در این مقطع فرد باید نمره 7 آیلتس را کسب کند. .شرط معدل ورود به این پایه ی تحصیلی نیز کسب نمره 15 میباشد.

تحصیلات تکمیلی در فنلاند

تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بومی کشور فنلاند همانند تمام دوره های تحصیلی قبل،رایگان است ولی اگر دانشجو از خارج از محدوده ی اتحادیه اروپا برای گذراندن تحصیلات تکمیلی وارد این کشور شده باشد باید شهریه پرداخت کند. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان( آیلتس 6.5 برای ارشد و 7 برای دکتری) پیش شرط ورود به این مقاطع تحصیلی میباشد. چراکه تمام دروس کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی تدریس میشوند. از آنجا که پذیرش دانشجو برای مقطع تحصیلات تکمیلی مانند دوره کارشناسی مستلزم قبولی در کنکور نیست لذا افراد راحت تر میتوانند برای اخذ پذیرش دانشگاه های فنلاند اقدام کنند. البته از طرفی داشتن معدل 13 به بالا برای ارشد و 15 به بالا برای دکتری الزامیست.طول دوره کارشناسی ارشد 2 سال میباشد. دانشجو در حین تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اجازه 20 تا 25 ساعت کار در هفته را دارد. در مقطع دکتری علاوه بر هزینه ای که فرد به دلیل کار بر روی پروژه ها دریافت میکند. میتواند از طریق تدریس برخی کلاس ها در مقاطع لیسانس و فوق لیسانی مبلغی را بعنوان حقوق دریافت کند .که همین مبلغ میتواند به عنوان کمک هزینه تحصیلی او باشد. دریافت انواع بورسیه های تحصیلی در کشور فنلاند فقط مختص به دوره دکترا میباشد. بهترین بورسیه دریافتی بورس cimo میباشد که به همه دانشجویان خارجی که به زبان انگلیسی درس میخوانند و مشغول به تحقیق در این دوره هستند در تمام رشته های تحصیلی تعلق میگیرد. برای پذیرش در دانشگاه های فنلاند باید در دوره زمانی نوامبر تا ژانویه اقدام به ارسال مدارک و اخذ پذیرش نمود و کلاسها در ترم پاییز (سپتامبر تا دسامبر) آغاز می شوند. در برخی از مراکز پلی تکنیک می توان برای ترم بهار در ماه آگوست و سپتامبر اقدام نمود ولی فقط برای چند رشته خاص این کار امکان پذیر می باشد.بیشتر رشته های به زبان انگلیسی در دوره کارشناسی در موسسه های پلی تکنیک می باشد. این موسسه ها که دانشگاه علمی کاربردی نامیده می شوند بر روی کسب مهارت ها تاکید می کنند.

چرا تحصیل در فنلاند ؟

دانشگاه های معتبر در سطح جهان

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

امکان اخذ یک سال ویزا بعد از فارغ التحصیلی برای کسانی که قصد دارند کار در فنلاند را تجربه کنند .

اخذ اقامت دائم بعد از 4 سال اقامت نوع A (اقامت کاری بعد از فارغ التحصیلی)

پایین بودن شهریه دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی ، انگلیس و ..

امکان کارنیمه وقت (20 ساعت در هفته) در طول تحصیل برای دانشجویان

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان

امکان بورسیه برای دانشجویان واجد شرایط

البته این بورسیه تا زمانی که فرد از راه کار بر روی پروژه یا تدریس به دریافت نرسیده باشد برقرار میشود. مدت زمان این نوع بورسیه در حدود ۳ ماه الی یک سال تحصیلی است. افرادی که از این نوع بورسیه تحصیلی فنلاند بهره مندند در صورت اتمام مدت زمان اعطای بورسیه می توانند انواع دیگر بورسیه را درخواست کنند . دانشجویان در زمان دریافت این بورسیه معاف از مالیات هستند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat