پرشین اپلای

چرا تحصیل در هلند ؟

چرا تحصیل در هلند ؟ 3 سال قبل

چرا تحصیل در هلند ؟

هلند یکی از کشور هایی است که سالانه هزاران دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های آن وارد این کشور می شوند. هلند کشوری است که بی شک انتخاب آن برای تحصیل شما یک امتیاز مثبت به شمار خواهد آمد چرا که مزایای تحصیلی در کشور هلند بسیار زیاد است.

یکی از مزیت های کشور هلند نداشتن محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور است. افراد می توانند بدون در نظر گرفتن فاصله ی اخذ آخرین مدرک تحصیلی به راحتی و در هر مقطعی در این کشور به تحصیل بپردازند. علاوه بر این جدا از شهریه های تقریبا پایین در این کشور شما می توانید با تخفیفی که از سوی دانشگاه به میزان 50 درصد به شما داده می شود تحصیل رایگان در هلند را تجربه کنید. همچنین بیشتر افرادی که تصمیم به تحصیل در هلند می گیرند درباره ی یادگیری زبان نگران هستند اما نگران نباشید چرا که شما به راحتی می توانید تحصیل با مدرک زبان انگلیسی در هلند را تجربه کنید. ما این را از این نظر می گوییم که که زبان تدریس در بیشتر دانشگاه های این کشور انگلیسی است. البته تعداد معدودی از رشته ها در مقطع کارشناسی ممکن است به زبان دیگری تدریس شوند. اما فقط این مزایا برای تحصیل در این کشور وجود ندارد. بیشتر دانشگاه های کشور هلند از هر نظری مورد تایید هستند یعنی شما از نظر کیفیت دانشگاهی به هیچ عنوان نگران نباشید. کشور هلند با توجه به موقعیت خوبی که از نظر جغرافیایی دارد این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و… به تحقیق و پژوهش بپردازید. همچنین موقعیت اقتصادی در این کشور عالی می باشد و به طور یقین به شما اطمینان می دهیم که می توانید آینده ی شغلی خود را در این کشور تضمین کنید.

تحصیل در هلند

تحصیل در کشور هلند آرزوی هر فرد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در سایر مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور هلند امکان پذیر است و تحصیلات در این کشور با توجه به فرهنگ غنی مردم این کشور و برخورداری از سطح بالای سیستم آموزشی برایتان بسیار سودمند و لذت بخش خواهد بود.سیستم آموزش عالی در کشور هلند شامل سه بخش موسساتی است که دانشگاه های علوم تحقیقاتی را نیز شامل می شود. شما می توانید به راحتی به اخذ مدرک کارشناسی در کشور هلند و در دانشگاه های علوم تحقیقاتی و یا علمی کاربردی اقدام کنید. همچنین دانشگاه های کشور هلند در چند سال متوالی جزو دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند و این موضوع بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی عالی کشور هلند را نشان می دهد. سیستم آموزش عالی کشور هلند به صورتی است توسط دولت های آمریکا، استرالیا و انگلستان مورد حمایت مالی قرار می گیرد. زبان مردم در کشور هلند معمولا به صورت انگلیسی است و تنها تعدادی از افراد بومی در این کشور به زبان اصلی سخن می گویند. این موضوع نیز مزیت بی نظیر برای تحصیل در هلند تلقی می شود. چرا که شما دیگر دغدغه ی یادگیری زبانی به جز زبان انگلیسی را نخواهید داشت و در تحصیل در این کشور نیز با مشکلی رو به رو نخواهید شد. همچنین در صورتی که شما امکان یادگیری زبان در کشور خود را نداشته باشید به راحتی می توانید در دوره های زبان در هلند شرکت نموده و مدرک خود را اخذ نمایید.

هزینه زندگی در هلند

برای تحصیل در کشور هلند نکته ی بسیار مهمی که باید از آن مطلع باشید هزینه زندگی دانشجویی در کشور هلند است. این موضوع ممکن است شما را نگران سازد. ما در این قسمت به بررسی هزینه های زندگی در هلند می پردازیم تا شما را در این مورد یاری کنیم. هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور جدا از هزینه ای که باید برای تحصیل و به عنوان شهریه پرداخت نمایید در حدود 800 تا 1000 یورو می باشد. این هزینه بیشتر مربوط به هزینه های حمل و نقل و خورد خوراک شما است . البته لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در این کشور به نسب سایر کشور ها ارزان تر است. همچنین شما می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خرید از سوپر مارکت های ارزان تر و یا حتی زندگی در یک شهر متداول تر قیمت ها و هزینه های زندگی خود را در کشور هلند تا حد زیادی کاهش دهید. همچنین دولت هلند به دانشجویان خارجی این امکان را می دهد تا در این کشور مشغول به کار دانشجویی شوند. حق کار در مدت زمان تحصیل شما در هلند در حدود 10 ساعت در هفته است. که معمولا 80 تا 100 یورو به ازای هر یک هفته است. که این کار را شما می توانید به عهده ی کار فرمای خود بگذارید تا یک کار خوب با توجه به مدت زمان کاری با حقوق مشخصی را برای شما تهیه کند. بنابراین هزینه ی زندگی شما در کشور هلند تا حد زیادی به شرایط زندگی شما بستگی دارد اما نگران نباشید چرا که شرایط اقتصادی در کشور هلند بسیار عالی بوده و آینده ی شغلی شما را تضمین خواهد کرد.

شهریه دانشگاه های هلند

اگرچه در کشور هلند شرایط تحصیل رایگان در هلند تقریبا وجود ندارد اما می توان با خدماتی که دولت این کشور به دانشجویان ارائه می دهد شرایط تحصیل در این کشور را خوب تلقی کرد. شهریه های دانشگاه در کشور هلند در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. دانشگاه های کشور هلند از شرایط و سطوح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند بنابراین بالا بودن هزینه ها ممکن است به این دلیل باشد. به طور کلی شهریه های سالانه در کشور هلند مبلغی در حدود 7000 تا 11000 یورو در سال است. این مبلغ به میزان زیادی به رشته ی تحصیلی شما بستگی دارد همچنین نوع دانشگاهی که در آن موفق به پذیرش شدید مهم است. به این معنی که شهریه های دانشگاه های دولتی هلند خیلی کم تر است اما باز هم شما می بایست هزینه ای به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنید. اما موضوع نگران کننده ای وجود نخواهد داشت. در صورتی که شما برای تحصیل در فوق لیسانس در هلند و یا دکترا وارد این کشور شده اید به راحتی می توانید بورسیه های تحصیلی که دولت در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. اگرچه این کمک هزینه ها در مقطع لیسانس برای افراد وجود ندارد اما در مقطع فوق لیسانس و دکترا به افراد ارائه داده می شود. متقاضیانی که کشور هلند را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب می کنند می توانند در کم تر از 2 سال مدرک خود را اخذ نمایند. شهریه ی دانشگاه های هلند در مقطع فوق لیسانس در حدود 11000 تا 15000 یورو است همچنین مدت زمانی که دانشجو در این مقطع اجازه ی کار دارد در حدود 20 ساعت است. یکی از مزایا عالی برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور هلند دریافت حقوقی در حدود 200 یورو است.

دانشگاه های برتر هلند

کشور هلند یکی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل است. به همین دلیل می توان گفت که در صورت انتخاب این کشور برای تحصیلات دانشگاهی از یک امتیاز بزرگ بهره مند شده اید. در کشور هلند تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که در بین آن ها تعدادی دانشگاه معروف وجود دارد. اکثر دانشگاه های هلند مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و این موضوع به دلیل بالا بودن سطح کیفیت آموزشی در این کشور است. دانشگاه صنعتی دلفت یکی از انواع دانشگاه هایی است که در کشور هلند اعتبار بالایی دارد. این دانشگاه در میان رتبه بندی های جهانی دارای جایگاه 20 دانشگاه برتر می باشد. در این دانشگاه در حدود 20000 دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در شهر دلفت قرار گرفته است. دانشگاه آمستردام دومین دانشگاه معروف در کشور هلند است. این دانشگاه یکی از 50 دانشگاه های برتر است. که در حدود 30000 دانشجو از سراسر جهان در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آمستردام بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته ی انسانی در هلند است. مدرک این دانشگاه در سایر کشور های جهان مورد تایید است. سومین دانشگاه برتر هلند دانشگاه واخنینگن است. این دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته ی زیست شناسی در هلند و یا کشاورزی دارای اعتبار بالایی است. حدود 10000 دانشجو در رشته های گفته شده و سایر رشته ها در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آراسموس مرکز آموزشی و تحقیقاتی در 4 حوزه ی سلامت ، ثروت، حکومت و فرهنگ می باشد. 40 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

بهترین شهر های هلند

کشور هلند از جاذبه های گردشگری عالی برخودار است. این کشور کشوری زیبا با مکان های بسیار دیدنی است. شما به عنوان یک دانشجو لازم است از شهر های معروف هلند نیز مطلع باشید. تا بتوانید علاوه بر تحصیل از جاذبه های زیبای این کشور نیز بهره ببرید. شهر آمستردام معروف ترین شهر هلند است که شهری دانشگاهی است و دانشگاه آمستردام در آن قرار دارد. این شهر در قلب کشور هلند قرار دارد و دارای مکان های تاریخی زیادی است. شهر بروک در واترلند شهر زیبا و سرسبز دیگری است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این شهر دارای کانال ها و گذرگاه های آبی فوق العاده ای است. این شهر با آرامشی که دارد بهترین مکان برای افرادی است که به دنبال آرامش هستند. شهر دلفت شهر دانشگاهی دیگر در کشور هلند است. این شهر دارای میراث هنری گران بها و حیرت انگیزی است. دانشگاه دلفت در این شهر قرار گرفته است بنابراین این شهر دانشجویان زیادی را به خود دیده است. شهر گیتورون شهر زیبای دیگر است که به عنوان روستایی کوچک است در این شهر رفت و آمد از طریق راه های آبی صورت می گیرد و دارای طبیعت لذت بخشی می باشد.

ویزای تحصیلی هلند

پس از انتخاب کشور هلند برای تحصیل به عنوان کشوری بسیار مناسب باید از چگونگی اخذ ویزای تحصیلی هلند نیز مطلع بود. افرادی که عضو اتحادیه ی اروپا هستند نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارند اما دانشجویان ایرانی می بایست برای تحصیل طولانی مدت در این کشور ویزای تحصیلی اخذ نمایند. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند ابتدا باید پذیرش دانشگاه هلند را بگیرید و سپس درخواست صدور ویزا دهید. برای صدور ویزای شما به مدارکی نیازمند هستید که سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند شامل مدارک شناسایی، فرم درخواست ویزا، انگیزه نامه ، حکم تمکن مالی و… می باشد. دریافت ویزای تحصیلی هلند بسیار سودمند است. به این معنی که افراد می توانند پس از دریافت ویزای تحصیلی در صورتی که تحصیلات آن ها چند سال طول بکشد موفق به اخذ اقامت دائم در کشور هلند شوند. همچنین شرایط دریافت ویزا در هلند معمولا نسبت به کشور های دیگر مناسب تر و آسان تر است.

به طور کلی تحصیل در هلند بسیار سودمند است و شما می توانید با تحصیل در این کشور آینده ی شغلی خود را تامین نمایید.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat