پرشین اپلای

حق کار در کانادا

حق کار در کانادا 3 سال قبل

حق کار در کانادا

باتوجه به اینکه کشور کانادا دومین کشور پهناور دنیا پس از روسیه می باشد کار به فراوانی در آن یافت می شود برخلاف کشورهای دیگر که ممکن است کار در آن یافت نمی شود . از این طریق به راحتی می توانید تا حدودی هزینه های زندگی و تحصیل خود را تحت پوشش قرار دهید. دانشجویان در کانادا در هر مقطعی می توانند 20 ساعت بصورت نیمه وقت در هفته و بصورت تمام وقت در تعطیلات تا هفته ای 40 ساعت مشغول به کار شوند. با کار دانشجویی در کانادا متقاضی می تواند به راحتی بر اساس نوع کار به راحتی هزینه های شهریه و زندگی خود را بدهد. بطور میانگین بسته به نوع کار دانشجویی متقاضی تحصیل در کانادا درآمدی بین 15000-22000 دلار کانادا را بطور سالیانه خواهد داشت که دیگر متقاضیان تحصیل در کانادا دغدغه هزینه ها را نخواهند داشت.

انواع کار دانشجویی و غیر دانشجویی در کانادا

 Work on Campus

به معنای کار دانشجویی در داخل محوطه ی دانشگاه می باشد. لازم به ذکر است تمام فرصتهای شغلی مربوط به دانشگاه تان در داخل پورتال اختصاصی تان که فقط شما مجوز دسترسی به آن را دارید موجود می باشد و شما به راحتی می توانید از تمام فرصت های شغلی داخل دانشگاه تان آگاه و با خبر باشید و اگر دانشگاه شما دارای چندین دپارتمان در شهر ها وایالات مختلف کانادا باشد باشد شما مجاز هستد که در محدوده شهر خود که در آن مشغول به تحصیل هستید کار نمایید که دیگر نیازی به داشتن Work Permit یا همان مجوز کار ندارد به شرطی که 1- شما مشغول بتحصیل و دانشجوی دوره تمام وقت داشنگاه های کانادا باشید  2- استادی پرمیت (Study Permit) یا همان مجوز درس معتبر داشته باشید که منظور از معتبر آن است که تاریخش منقضی نشده باشد 3- شما دارای شماره بیمه تامین اجتماعی باشید که اصطلاحا به آن Social Insurance Number یا به اختصار SIN باشید.برای دریافت SIN باید آن را از Service Canada درخواست نمایید.

  Work Off Campus

به معنای کار دانشجویی در خارج از محوطه دانشگاه می باشد. در صورتی که این شرایط را داشته باشید شما واجدالشرایط کار کردن خارج از دانشگاه های کانادا را بعنوان یک دانشجوی خارجی دارید 1- استادی پرمیت (Study Permit) یا همان مجوز درس  معتبر داشته باشیدکه منظور از معتبر آن است که تاریخش منقضی نشده باشد 2- شما بعنوان دانشجوی خارجی در دوره های تمام وقت دانشگاه های کانادا که جزو موسسات DLI باشند که یا اصطلاحا دارای DLI Number باشند ثبت نام کرده باشید( عزیزان در نظر داشته باشید این شماره DLI در روند بررسی پرونده ویزا شما توسط سفارت و ویزا آفیسر بسیار مهم بوده بطوری که اگر جزو موسسات DLI نباشند پرونده ویزای تحصیلی کانادا شما توسط سفارت و ویزا آفیسر رد خواهد شد)3- شما دوره تحصیلی خود در کانادا  را شروع کرده باشید 4- بر روی نامه استادی پرمیت شما چاپ شده باشد که بعنوان دانشجوی خارجی حق کار کردن خارج از محوطه دانشگاه های کانادا را داشته باشید5- حتما دوره تحصیلی و پذیرش و ویزای تحصیلی صادر شده از سوی دانشگاه و سفارت کانادا باید بالای 6 ماه باشد6- شما دارای شماره بیمه تامین اجتماعی (SIN)باشید البته در نظر داشته باشید با 2 شرط زیر هم می توانید هنوز واجدالشرایط کارکردن خارج از محوطه دانشگاه تان در کانادا باشد 1- اگر در زمان شروع دوره تان تبدیل به دانشجوی تمام وقت در کانادا شده باشید فارغ از آنکه حتی نوع ویزای تان در پاسپورتتان بصورت دانشجوی نیمه وقت باشد 2- اگر ترم آخر تحصیلتان در کانادا باشد و شما دانشجوی نیمه وقت  باشید به شرط آنکه برای تکمیل دوره تحصیلی تان در کانادا نیازی به برداشتن دوره کامل درسی نداشته باشید.

  Work as Co-op Student or Intern

کار بعنوان دانشجوی کار آموز یا دوره کار ورزی برای دانشجویانی که برای کسب تجربه کاری رشته های آن ها نیازمند سابقه عملی و کار آموزی و کار ورزی می باشد مثل رشته های فنی مهندسی رشته های پزشکی و… برای ویزای کار کانادا

 Work in Canada after Graduation

بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا برای اینکه بتوانید در خاک کانادا بمانید نیازمند کارکردن در کانادا هستید که مهمترین فاکتور مورد نیاز برای اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا ثبت نام در موسسات مجاز که دارای شماره DLI هستند می باشد در صورتی که شما از همان ابتدای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در این موسسات ثبت نام نکرده باشید برای اخذ این مجوز صلاحیت نخواهید داشت .

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat