پرشین اپلای

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا 3 سال قبل

ویزای تحصیلی کانادا


تصمیم برای انتخاب کشور مناسب با هدف ادامه تحصیل همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان و یا دانشجویان بوده‌است. اگرچه برخی کشورها همچون آمریکا و انگلیس مقاصدی سنتی برای ادامه تحصیل محسوب می‌شوند اما کشور کانادا نیز طی چند سال گذشته با استقبال فزاینده طالبان علم و دانش از سرتاسر جهان مواجه شده‌است. کشوری با نظام آموزشی دو زبانه (انگلیسی- فرانسه) در کنار بهره‌مندی از بالاترین استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی روز دنیا به یکی از ۵ مقصد اصلی دانشجویان و دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا تبدیل شده است.

کشور کانادا با داشتن دانشگاه‌های برتر و سیستم‌ آموزشی استاندارد با امکان تحصیل در دو زبان انگلیسی و فرانسه، این روزها جز ۵ اولویت اول متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته و باعث روانه شدن بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو هر سال به سمت کانادا شده است. در این راه اخذ ویزای تحصیلی کانادا مراحل و شرایط مخصوص به خود دارد که چنانچه به دقت رعایت گردد، می‌توان از امکانات کم‌نظیر آموزشی این کشور بهره‌مند شد که در ادامه مفصل به این موضوع پرداخته شده است‌.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی (Student Visa) از انواع ویزاهای موقت بوده که سبب اقامت کوتاه‌مدت متقاضی و در صورت درخواست همراهان او طی زمان مشخص در کانادا می‌شود. جهت دریافت این نوع ویزا باید مدارک لازم آماده و تحویل افسر گمرک گردد تا وی با بررسی آن‌ها دستور صدور ویزا را صادر نماید.

ویزا تحصیلی کانادا خود بر اساس سن و نوع مدرسه یا دانشگاه متقاضی به دو نوع ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی تقسیم‌بندی می‌گردد. البته در عمل دریافت ویزای برای هر کدام تفاوت چندانی نداشته و از شرایط یکسانی برخوردار هستند.

 

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

 

برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند لازم است واقف باشند که ادارات کشور کانادا به صورت ایالتی بوده و تحت نظر بریتانیا می باشد و به تبعیت شرایط گرفتن ویزای تحصیل در کانادا نیز همانند کشور بریتانیا است .

ویزای کانادا در حال حاضر و با توجه به سیاست گذاری های جدید کشور کانادا ، برای کسانی که شرایط نسبتا خوبی دارند بدون هیچ مشکلی صادر می گردد . برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید بدیهی ترین شرایط از جمله ، مدرک زبان داشتن ، شرایط مالی نسبتا خوب را دارا باشید تا بتوانید به راحتی با رد شدن از فیلتر های دیگر برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا موفق شوید . پس از تحولات و سیاست‌های اخیر دولت کانادا علیه برخی کشورها نظیر ایران، شرایط اخذ انواع ویزای کانادا سخت شده و افراد متقاضی باید نهایت دقت و سعی خود را به کار ببرند تا افسر گمرک را متقاعد سازند که استحقاق دریافت ویزا را دارند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی کانادا، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و یا مدارس مورد تائید اداره گمرک این کشور است. بنابراین در اولین قدم فرد متقاضی باید از دانشگاه یا مدرسه‌ای در کانادا اپلای بگیرد. جهت این کار می‌توان به کمک یک مشاور خبره، ابتدا ارزیابی تحصیلی از فرد گرفته و بر اساس فرم درخواست تحصیل در مدارس یا مؤسسات آموزش عالی کانادا را تکمیل و ارسال کرد.

علاوه بر این، جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا متقاضی باید با مدارک و اسناد خود، اثبات کند که از شرایط زیر برخوردار است:

– استطاعت مالی جهت تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا به مدت حداقل یک سال

– عدم سوءپیشینه

– ارائه دلایل قانع‌کننده جهت اثبات خروج از کانادا پس از اتمام دوران تحصیل

– داشتن برنامه تحصیلی مشخص (Study Plan)

– داشتن پاسپورت با حداقل 1سال اعتبار

بنابراین می‌توان گفت ارائه مدارک معتبر و مستند مهم‌ترین عامل در قبول درخواست صدور ویزای تحصیلی کانادا محسوب می‌شود که در ادامه این اسناد آورده شده‌اند.

 

اخذ مستقیم ویزای کار از طریق ویزای تحصیل کانادا

 

کشور کانادا سالیانه حدودا 10 تا 15 هزار دلار هزینه ی تحصیلی دارد و در مقایسه با کشور هایی مثل آمریکا ، انگلیس و استرالیا که در امر تحصیل همتای همدیگرند ارزان تر است .

از امتیازات کشور کانادا در زمینه ی هزینه و تامین مالی کافی برای افراد و این مسائل ، شخص پس از تحصیل ، مستقیم سرکار می رود و حتی در زمانی که مشغول به تحصیل است می تواند از حق کار در هفته درآمدی نسبتا مکفی داشته باشد ؛ و این مساله می تواند برای افرادی که قصد دارند اقامت بگیرند بسیار کمک کننده است بدین ترتیب که فرد پس از تحصیل می تواند از طریق اقدام برای ویزای کار برای اقامت نیز اقدام کند .

زبان این کشور انگلیسی است که بعضا در برخی دانشگاه های آن به فرانسه هم تدریس می شود . همانطور که در شرایط تحصیل در کشور کانادا گفته شد ، داشتن مدرک زبان آیلتس برای تمام مقاطع الزامی است و حداقل نمره ای نیز برای ان در نظر گرفته شده است ؛ این شرط و امتیاز یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیل کانادا نیز هست و این یکی از شروط ویزای تحصیلی کشور انگلیس نیز هست که کانادا به خاطر اینکه زیر نظر این کشور است قانون مشابه دارد .

از دیگر شرایط همانطور که در ابتدا ارائه شد همان داشتن هزینه و پول کافی برای هزینه و زندگی یک سال در کشور کانادا است یعنی این مقدار هزینه باید در حساب شخصی شما باشد تا نشان دهد که شما اصطلاحا تمکن مالی لازم را برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا دارا هستید .

و اما مدرک دیگری که باید برای گرفتن ویزای کانادا داشته باشید ، نامه ی پذیرش دانشگاه است . یعنی شما پس از اینکه کارهای پذیرش را انجام دادید باید برای گرفتن ویزای تحصیلی در کشور کانادا ، از دانشگاه مورد نظر نامه ی پذیرش گرفته و به عنوان یکی از مدارک برای گرفتن ویزای تحصیلی به همراه مدارک دیگر داشته باشید .

 

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

 

بر اساس اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا، مدت زمان صدور ویزای کانادا (بدون احتساب زمان مورد نیاز برای انگشت نگاری) برای متقاضیان ایرانی حدود ۱۱ هفته خواهد بود. اصولاً زمان صدور هر نوع ویزای کانادا با چگونگی تکمیل فرم‌‌ها و داشتن مدارک کامل، رابطه مستقیمی دارد. در واقع زمانی که سفارت کانادا برای بررسی درخواست ویزای تحصیلی شما با احتساب زمان مورد نیاز برای بیومتریک (انگشت نگاری) نیاز دارد، حدود ۳ ماه خواهد بود. البته این زمان مشروط به آن است که کلیه مدارک متقاضی همچون نامه استادی پرمیت یا پذیرش تحصیلی وی آماده بوده و نیاز به بازگشت پرونده و تکمیل آن نباشد. هر اندازه در تکمیل مدارک و رعایت ضوابط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی وسواس و دقت بیشتری به خرج دهید، طبعا هم مدت زمان صدور ویزای تحصیلی شما کوتاه‌تر خواهد بود و هم شانس موفقیت افزایش خواهد یافت.

بنابراین توصیه می‌شود که متقاضیان برای ادامه تحصیل در کانادا، حداقل ۳ ماه قبل از شروع سال تحصیلی در این کشور، اقدام به درخواست ویزا نمایند.

 

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

 

پس از موافقت اداره مهاجرت کانادا با درخواست متقاضی، ابتدا ویزایی موقت برای وی صادر می‌شود که به محض ورود فرد مذکور به خاک کانادا، ویزای تحصیلی وی نیز صادر خواهد شد. مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بسته به مقطع و رشته تحصیلی متقاضی متفاوت بوده و معمولا تا زمان پایان دوره تحصیلی معتبر خواهد بود.برای مثال اگر متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا، پذیرش تحصیلی داشته باشد، ویزای تحصیلی برای وی ۴ ساله صادر خواهد شد. البته امکان تمدید اعتبار ویزای تحصیلی کانادا و یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار با در نظر گرفتن شرایطی خاص نیز وجود دارد.

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

به طور کلی روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا در چند مرحله زیر خلاصه می‌شود:

۱. در مرحله اول متقاضی باید پس از درخواست پذیرش در یکی از مؤسسات آموزشی کانادا و دانشگاه‌های این کشور، نامه ادمیشن (LOA) خود را دریافت کند. همچنین چنانچه فردی قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کبک را داشته باشد باید نامه CAQ را نیز قبل از دریافت استادی پرمیت، اخذ نماید.

۲. در مرحله بعدی باید درخواست خود را در وب‌سایت CIC ثبت نمایند. بدین منظور ابتدا پس از پاسخگویی به سؤالات در مورد شرایط متقاضی وضعیت وی بررسی شده و چنانچه واجد شرایط باشد، برای او کد چک لیست شخصی با اعتبار ۶۰ روزه صادر می‌شود تا بر اساس آن مدارک لازم را تهیه نمایند.

۳. پس از فراهم نمودن مدارک طبق چک لیست ارائه شده، با ایجاد یک MYCIC در سایت و وارد کردن کد شخصی، تمامی موارد را اسکن کرده و هزینه‌های لازم را پرداخت می‌نمایند و در انتظار صدور ویزای تحصیلی می‌مانند. البته گاهی نیاز به مراجعه حضوری در سفارت نیز وجود خواهد داشت.

تحصیل در کشور کانادا یکی از هدف های بسیاری از افرادی است که خواهان ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند و ویزای تحصیلی، سندی است که از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر شده و بنابر آن دانشجو می تواند در مدت محدود و معمولا در دانشکده ای مشخص یا رشته تحصیلی معینی در کانادا اقامت داشته باشد.اداره مهاجرت کانادا معمولا پس از دریافت پذیرش دانشگاه و احراز توانایی دانشجو جهت تامین هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه ویزای تحصیل را صادر می کند.

در متن زیر شما را با چگونگی دریافت ویزا آشنا خواهیم کرد.اگر برای دوره های تحصیلی بیش از۶ ماه قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید و شهروند کشورهایی هستید که نیاز به دانستن مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کانادا دارید، امکان درخواست ویزای تحصیلی کانادا پس از دریافت نامه پذیرش یا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا وجود خواهد داشت. نامه پذیرش در مقاطع بعد از دیپلم باید از موسساتی گرفته شود که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا آنها را قبول داشته باشد.

یکی از مزیت های ویزای تحصیلی کانادا این است که قطعا فرد بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار شده و استخدام خواهد شد و به درامد میرسد. حتی فرد در زمان تحصیل با توجه به داشتن حق کار در هفته ای بیست ساعت قطعا به در امد نسبی خواهد رسید. و یکی دیگر ای مزیت ها زبان رسمی این کشور میباشد که زبان انگلیسی است.کشوری با نظام آموزشی دو زبانه (انگلیسی- فرانسه) در کنار بهره‌مندی از بالاترین استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی روز دنیا به یکی از ۵ مقصد اصلی دانشجویان و دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا تبدیل شده است و از مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا ، شما باید ابتدا از سفارت کانادا در تهران وقت قبلی گرفته و مدارک خود را به همراه حضور موفقیت آمیز در یک مصاحبه ارائه دهید.

مراحل پس از صدور ویزای تحصیلی کانادا

چنانچه درخواست ویزای تحصیلی متقاضی تحصیل در کانادا پذیرفته شود، برای وی معرفی‌نامه (POE) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) و یا ویزای اقامت موقت صادر گشته و به پاسپورت آن‌ها الحاق می‌یابد. سپس مدارک را به آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) تحویل داده تا استادی پرمیت برای دانشجو صادر گردد‌.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی کانادا با توجه به این که ویزا دانشجویی یا دانش‌آموزی باشد، اندکی تفاوت دارند و مسلماً ویزای دانشجویی مدارک بیشتری نیاز دارد. اما نکته اصلی در این است که تمام اسناد فارسی باید به زبان انگلیسی یا فرانسه ترجمه شوند.

۱. فرم‌های مربوط به درخواست ویزا تحصیلی، فرم اطلاعات خانوادگی و فرم Schedule1

۲. دو قطعه عکس رنگی ۳.۵ × ۴.۵ با زمینه سفید

۳. نامه استادی پرمیت

۴. نامه ادمیشن (پذیرش تحصیلی) از دانشگاه یا مدارس کانادا

۵. نامه Refrance سفارت

۶. سوابق بیمه‌نامه کاری

۷. اسناد و مدارک مالی ۴ ماه اخیر مبنی بر تمکن مالی

۸. ارائه برنامه تحصیلی

۹. اسکن صفحات اول پاسپورت و صفحات درج ویزا-   اسکن از صفحات پاسپورت قبلی شما در صورت وجود

۱۰. اسکن اصل شناسنامه و ترجمه آن

۱۱. اسکن شناسنامه همراهان و ترجمه آن‌ها

۱۲. فیش واریز هزینه‌های ویزای تحصیلی

۱۳. مدارک دارائی‌های شخصی متقاضی- ارائه ی فرم تمکن مالی

۱۴. در صورت بورسیه بودن از طرف دولت، ارائه ضمانت‌نامه از وزارتخانه مربوطه و نیز نامه وزارت امور خارجه

۱۵. مدارک انجام تست پزشکی (در صورت صلاحدید افسر گمرک)

۱۶. ارائه نامه CAQ در صورت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استان Quebec کانادا

استادی پرمیت چیست؟

چنانچه متقاضی ورود به کانادا بخواهد در مؤسسات و آموزشگاهی که دوره‌های آن‌ها بیش از ۶ ماه طول می‌کشد شرکت نماید، باید پس از ورود به کانادا نامه استادی پرمیت را دریافت کند. این نامه مجوزی است که به فرد اجازه اقامت و تحصیل در کانادا را صادر می‌نماید. استادی پرمیت نوعی ویزای تحصیلی کانادا است که همه متقاضیان تحصیل در این کشور در هر دوره به جز پیش‌دبستانی باید آن را داشته باشد.

درصورتی که فرد دارنده استادی پرمیت در هنگام تحصیل خود مرتکب خطایی شود که خلاف  مندرجات نامه او باشد، استادی پرمیت وی باطل شده و تا ۶ ماه اجازه اخذ هیچ نوع ویزای تحصیلی کانادا را نخواهد داشت.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا دو سری هزینه‌ها وجود دارد. سری اول مربوط به اداره مهاجرت کانادا بوده و غیر قابل بازگشت هستند. یعنی چنانچه با درخواست ویزا موافقت نگردد، به متقاضی عودت نشده و در صورت درخواست مجدد دوباره باید پرداخت شود که شامل موارد زیر هستند:

– ۱۵۰ دلار برای متقاضی ویزای تحصیلی

– ۱۵۵ دلار به ازای هر نفر همراه

– ۱۱۰ دلار برای متقاضیان تحصیل در استان کبک جهت دریافت CAQ

– ۸۵ دلار برای هر فرد بالای ۱۴ سال جهت انگشت‌نگاری

سری دوم هزینه‌ها مربوط به سفر برای انگشت‌نگاری و نیز استفاده از آژانس‌های مهاجرتی است که بسته به شرایط متفاوت خواهد بود.

مزایاى ویزاى دانشجویى کانادا

از مزایاى ویزای تحصیلى کانادا ، مجوز تحصیل تا پایان تحصیلات معتبر بوده و نگرانى بابت وضعیت مهاجرت نخواهد داشت و پس از ٢ سال متوالى تحصیل در کانادا مى توانید براى اقامت دائم و زندگى در کانادا اقدام نمایید.بعد از ٢ سال تحصیل بر أساس سهمیه استانى قادر به گرفتن اقامت هستید، ولى اگر سهمیه اى نباشد با داشتن یک سال سابقه کار متقاضى مى تواند براى اقامت درخواست دهد. دانشجویانى که داراى ویزاى دانشجویى با اعتبار بیش از ۶ ماه در کانادا هستند، مى توانند به مدت ٢٠ ساعت در هفته و در طى زمان هاى تعطیلى به صورت فول تایم و بدون نیاز به ویزاى کار مشغول به کار شوند.پس از به پایان رسیدن ویزاى دانشجویى ، به دانشجو فرصت ٩٠ روزه ترک خاک کانادا داده مى شود. به شرط اینکه دانشجو تقاضاى ویزاى تحصیلی کانادا کار بدهد مى تواند در کانادا بماند.دانشجو پس از إتمام تحصیل بسته به زمان تحصیلش مى تواند براى پیدا کردن شغل مناسب ویزاى خود را تمدید کند. به طور خلاصه مزایای ویزای دانشجویی کانادا به شرح زیر است:

۱. تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا

۲. امکان استخدام به صورت پاره‌وقت و اشتغال به مدت ۲۰ ساعت در هفته

۳. امکان صدور ویزای کار پس از یک سال تحصیل در کانادا

۴. امکان درخواست برای اقامت دائم کانادا در استان محل تحصیل

۵. امکان تحصیل یا اشتغال همسر

۶. امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس کانادا

۷. به دست آوردن فرصت‌های شغلی فراوان متناسب با تخصص خود در کانادا و دیگر کشورها

هزینه های مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

فردی که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارد می بایست بتواند هزینه های تحصیلی برای یک سال تحصیلی در این کشور را فراهم کنند. به طور مثال در صورتی که هزینه ی سالانه ی تحصیلی در کشور کانادا 15000 دلار می باشد فرد می بایست این هزینه را به همراه هزینه های مربوط به زندگی در کانادا را برای یک سال اول از طریق حساب بانکی و یا اسپانسر به سفارت به اثبات برساند. این موضوع و اثبات تمکن مالی برای تحصیل در کانادا بسیار مهم است و در صورتی که فرد نتواند آن را به اثبات برساند ممکن است افیسر درخواست او را مردود نماید.

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کانادا و جواب مربوط به دریافت ویزای تحصیلی ممکن است مثبت یا منفی باشد این جواب 9 هفته پس از انگشت نگاری شما در سفارت ارسال خواهد شد. در صورتی که درخواست فرد با موفقیت مواجه شود وی می تواند از طریق سفارت موجود در کانادا پاسپورت خود را تحویل داده تا مهر شد اما در صورت ریجکت شدن آن نامه ای مبنی بر دلیل ریجکت به شما ارسال می شود که معمولا دلایل آن به شرح زیر است:

منبع مالی شما کافی نبوده است.

هدف شما از تحصیل و یا دلیل بازگشت شما به کشور خود کافی نبوده است.

دوره ی تحصیلی مورد نظر

اشکال در فرم و یا بستن فایل ویزا

برنامه تحصیلی نامناسب.

شرایط کار کردن با ویزای تحصیلی کانادا

بر اساس قوانین کشور کانادا، فرد دارنده ویزای تحصیلی می‌تواند طی شرایطی به دو صورت در این کشور کار کند.

مهم‌ترین شرط اشتغال در کانادا، داشتن شماره بیمه اجتماعی (Social Insurance Number)  بوده که به کد SIN نیز معروف است. شماره‌ای ۹ رقمی که اخذ آن رایگان بوده و به منزله کد ملی فرد است‌. همچنین باید توجه کرد که پس از شروع به کار با ویزای تحصیلی به سرعت و ظرف مدت ۳ روز باید کد SIN را دریافت نمود.

۱. کار کردن دانشجو در محیط دانشگاه

۲. کار کردن دانشجو در خارج از دانشگاه

کار در محیط دانشگاه (On Campus)

مطابق قانون کانادا، تمامی افراد دارنده ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند در ساعات بیکاری خود در محیط داخلی دانشگاه کار کنند که به این نوع اشتغال کار دانشجویی (On Campus) گفته می‌شود. این شیوه کار کردن نیازی به دریافت مجوز کار نداشته و دانشجویان می‌توانند از این طرق هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند.

کار در محیط خارج از دانشگاه (Of Campus)

بر اساس قوانین تصویب شده از سال ۲۰۱۴، دانشجویان می‌توانند چنانچه بر روی برچسب ویزای تحصیلی آن‌ها یکی از دو عبارت زیر درج شده باشد، بدون احتیاج به مجوز کار حداکثر ۲۰ ساعت در هفته خارج از محیط دانشگاه کار کنند.

 ۱. May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186 (f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria

 ۲. May work 20 hrs. Per week off-campus or full-time during regular breaks if meeting criteria outlined in section186 (v) of IRPR

لازم به ذکر است اگر بروی ویزای تحصیلی دانشجو عبارت زیر باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در حین تحصیل در کانادا کار کند.

This permit does not permit the holder to engage in off campus employment in Canada

چگونگی دریافت ویزای همراه

در صورتی که والدین قصد همراهی دانش‌آموز خود را برای تحصیل در کانادا داشته باشند و یا خانواده و همسر یا فرزندان دانشجو بخواهند همراه او به کانادا بروند، می‌توان به یکی از دو روش زیر جهت ویزای همراه اقدام نمود.

۱. ویزای توریستی کانادا

در این روش، به همراه درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، درخواست ویزای توریستی ۶ ماهه که به ویزای TRVیا ( Temporary Resident Visa ) نیز مشهور است، برای والدین یا همسر و فرزندان متقاضی ارسال می‌گردد.

یکی از مزیت‌های این نوع ویزا این است که اگر یکی از والدین دارای ویزای تحصیلی یا کار کانادا باشند، فرزندان می‌توانند بدون داشتن نامه قبولی در مدارس کانادا، ویزای تحصیلی درخواست دهند.

۲. ویزای اجازه کار کانادا

ویزای اجازه کار (Open Work Permit) برای همسران دارنده ویزای تحصیلی کانادا صادر می‌شود. این نوع ویزا را می‌توان هم‌زمان با درخواست ویزای تحصیلی یا پس از پذیرش و ساکن شدن در کانادا برای همسر درخواست داد. با کمک ویزای اجازه کار، همسران دانشجویان کانادا می‌توانند بدون نیاز به مجوز کار، در این کشور تحصیل کرده و یا به کار مشغول شوند.

امکان اقامت دائم با ویزای تحصیلی کانادا

یکی از بهترین مزیت‌های اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که دانشجو می‌تواند پس از فارغ‌التحصیلی در استان محل تحصیل خود اقدام به درخواست برای اقامت دائم نمایند که معمولاً بیشتر فارغ‌التحصیلان بین‌المللی کانادا از سیستم اکسپرس اینتری جهت این کار استفاده می‌نمایند.‌این سیستم مدیریتی پویا، درخواست‌های افراد را درباره برنامه‌های اقتصادی مهاجرت کانادا دریافت کرده و آن‌ها را مدیریت می‌کند. چنانچه افراد متقاضی شرایط یکی از سه برنامه زیر را برآورده نماید، می‌تواند پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد نمایند. این سه دسته برنامه عبارتند از:

۱. برنامه تجربه کانادا (CEC)

۲. برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWC)

۳. برنامه نیروی فنی ‌و حرفه‌ای فدرال (FSTC)

پس از ساخت پروفایل، بر اساس بانک اطلاعاتی داوطلب که مواردی نظیر آموزش، سابقه کار، مهارت‌های زبانی و عوامل از این دست را شامل می‌شود، به هر متقاضی امتیازی به نام CRS اختصاص یافته و طبق این امتیاز همه متقاضیان رتبه‌بندی می‌شوند. برای افرادی که در رتبه‌های بالای این سیستم قرار گرفته‌اند، دعوت‌نامه پذیرش (ITA) از سازمان IRCC جهت تعیین وضعیت اقامت دائم دریافت می‌کنند.

در میان سه برنامه یاد شده، برنامه CEC به دلیل این که مبتنی بر امتیاز نبوده و هر فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ کانادا با برآوردن ساخت شرایط آن، می‌تواند پس از یک سال کار در کانادا به یک نیروی ماهر واجد شرایط CEC تبدیل شود، از محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان برخوردار است.

کانادایی ها اهمیت فراوانی به موضوع یادگیری می دهند، از این رو یک سیستم آموزشی درجه یک را با استانداردهای بسیار بالا  توسعه داده اند. اخذ مدرک تحصیلی در کانادا، فرصت های کاری بسیاری را نه تنها در این کشور بلکه در سراسر جهان برای شما فراهم می آورد، زیرا مدارک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های کانادایی در سراسر جهان معتبر هستند.

تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس  یکی از موضوعات مهم برای ایرانیانی است که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند. در این مقاله در خصوص همین موضوع و دیگر مباحث مربوط به تحصیل در کانادا، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat