پرشین اپلای

ویژگی های تحصیل در کانادا

ویژگی های تحصیل در کانادا 3 سال قبل

ویژگی های برجسته تحصیل در کانادا

1.        امکان اخذ پذیرش از اول دبستان تا مقطع Post-Doc

2.        با توجه به جمعیت کم به نسبت وسعت زیاد کشورکانادا که باعث می شود موقعیت های شغلی زیادی بعد از تحصیل تقریبا در همه رشته ها فراهم باشد.

3.        امکان اخذ اقامت دایم بعد از حدود 3سال زندگی و تحصیل در این کشور

4.        امکان اخذ ویزای همراه (همزمان یکی از والدینی که فرزند مدرسه ای و زیر 18 سال دارند بدون نیاز به مدرک زبان

5.        تنوع سیستمهای مهاجرتی که بعد از تحصیل امکان اخذ اقامت دایم را برای متقاضیان افزایش می دهد.

مدارک مورد نیاز

پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس

یک قطعه 4.5*3.5

حداقل معدل در مقطع آخر

نمره 14

مدرک زبان آیلتس

نمره 6 برای مقطع کارشناسی و ارشد،نمره 6.5 برای مقطع دکتری

داشتن CV,SOP و توصیه نامه از 2 یا3 استاد

برای مقطع کارشناسی ارشد

داشتن CV,SOP ،مقاله و توصیه نامه از 2 یا3 استاد

برای مقطع دکتری

 

مزایا و معایب تحصیل در کانادا

کیفیت آموزش در کانادا یکی از عوامل مهم در جذب دانشجویان خارجی است. از مزایای تحصیل در کانادا می توان برشمرد که استانداردهای آکادمیک کانادا ، منعکس کننده آموزش عالی با کیفیت است که به پیشرفت شما کمک می کند و در بلندمدت به نفع حرفه شماست. علاوه بر این مدرک دانشگاه های کانادا در سطح جهانی معادل مدارک به دست آمده از کشورهای ایالات متحده و همچنین کشورهای مشترک المنافع است. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه واترلو همه در 50 مرکز مهندسی و فن آوری در جهان حضور دارند، همچنین اگر از دانشگاه کانادایی فارغ التحصیل شوید، می توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. هزینه زندگی در کانادا و دانشگاه و سایر هرینه های دیگر در مقایسه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا گرانتر است و هزینه تحصیل به خصوص برای دانشجویان بی المللی بسیار زیاد است. همچنین گرفتن ویزای کانادا کمی دشوارتر است زیرا هر ساله قوانین مهاجرت را تغییر می دهند .

شرایط زندگی در کشور کانادا

کانادا در بسیاری از شاخص ها و معیارهای یک زندگی ایده آل نسبت به اکثر کشورهای دیگر بهتر عمل می کند. این کشور یکی از  بالاترین میانگین مسکن، رفاه ذهنی، امنیت شخصی، وضعیت سلامتی، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیط زیست، شغل و درآمد، آموزش و مهارت را داراست که این به خودی خود از مزایای تحصیل در کانادا به حساب می آید.همچنین کانادا زبان های انگلیسی و فرانسوی را به عنوان زبان اصلی ارائه می دهد و تقریبا تمامی غذاهای قومی و فعالیت های تفریحی مرتبط با فرهنگ های خاص در آن پیدا خواهد شد که بیشترین فعالیت های فرهنگی و جهانگردی در این کشور مربوط به شهرهای تورنتو و ونکوور است.

مزایای تحصیل در کانادا

کانادا دارای دهمین اقتصاد بزرگ در جهان است و این کشور به خاطر آزادی اقتصادی اش شناخته شده است. بنابراین با چنین اقتصاد قوی و سالمی، فرصت زیادی برای موفقیت کسب و کار جدید شما وجود دارد. همچنین از سال 1991، میزان جرم عمومی کانادا به طور مداوم کاهش یافته است و در حال حاضر جرایم خشونت آمیز در کانادا بسیار نادر است که آن را به یکی از امن ترین کشورهای جهان مبدل کرده است. علاوه بر این کانادا دارای برخی از زیباترین منظره های جهان است. در اینجا فرصت برای تفریح در فضای باز فراوان است.

بهترین روش گرفتن اپلای کانادا

برای تحصیل در کانادا، شما باید ابتدا یک اجازه تحصیلی کانادایی دریافت کنید که به عنوان یک ویزای دانشجویی و تحصیلی کانادایی برای مدت اقامت شما عمل می کند. اما اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر ادامه پیدا کند، مجوز تحصیلی کانادا را ندارید. هنگامی که شما اجازه تحصیل در کشور کانادا را به دست می آورید، در صورت تصمیم به ادامه تحصیل می توانید تقاضای تمدید آن را در داخل کانادا بدهید . همچنین اجازه تحصیل به شما این امکان را می دهد که در دوره های پاره وقت کار کنید. شما حتی می توانید در خارج از محوطه دانشگاه کار کنید،  هنگامی که به عنوان بخشی از برنامه خود به عنوان کارمند یا کارآموز مشغول به کار شدید، می توانید درخواست اقامت دائم  نیز بدهید و پس از فارغ التحصیلی از مزایای تحصیل در کانادا بهره مند شوید.

وضعیت اشتغال در کشور کانادا

وضعیت اشتغال در کشور کانادا خوب توصیف شده است، حرفه هایی که در سال 2019 در این کشور مطرح شده اند، صنایع متنوعی را پوشش می دهند. از کارگران عمومی، اسمبلر و اپراتور لودر جهت حفظ صنعت قوی کانادا  گرفته، تا حرفه های دیگر مانند مهندس نرم افزار ، حسابدار، مدیر پروژه و دستیار اداری در این کشور مورد نیاز هستند، لازم به ذکر است در سال های اخیر، صادرات کشاورزی و معدنی کانادا در بازارهای جهانی رشد زیادی داشته است و در حال حاضر شرایط اقتصادی این کشور نسبتا خوب است. اما با این وجود با توجه به مشکلات احتمالی در یافتن کار مناسب، به مهاجران به شدت توصیه می شود برای داشتن یک زندگی ایده آل با خود سرمایه زیادی را به این کشور بیاورند همچنین اگر تسلط شما به زبان انگلیسی عالی نیست، تقریبا غیرممکن است که شغلی مناسب و مرتبط با مهارت های خود پیدا کنید.

معایب زندگی در کشور کانادا

شرایط آب و هوایی در کانادا مرتب تغییر می کند و زمستان های سردی دارد به طوری که 6 ماه در سال سطح آن با برف پوشیده شده است. کانادا  قوانین مهاجرت بسیار سختگیرانه ای دارد، هر سال فقط 250هزار مهاجر و پناهنده اجازه ورود به این کشور را پیدا می کنند.گرفتن ویزا برای کار در کانادا یک پروسه طولانی و پیچیده است و برای گرفتن یک ویزا باید هزینه ای در حدود 1500 دلار  پرداخت شود.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat