پرشین اپلای

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان 3 سال قبل

ویژگی های برجسته  تحصیل در آلمان

1.      تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دولتی رایگان یا خصوصی ارزان آلمان

2.      برخورداری از آینده شغلی عالی

3.      امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه‌ها

4.      یافتن شغل پاره‌وقت با درآمد روزانه ۸ تا ۱۰ یورو

5.      امکان دریافت بورسیه تحصیلی با توجه به نمرات و امتیازات دانشجو

6.      برخورداری از کارت دانشجویی و امکان رفت‌وآمد رایگان

7.      سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن

 

مدارک مورد نیاز

پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات  

دو مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

ارائه مدرک زبان در صورت نیاز

حداقل B1 آلمانی یا آیلتس 6

 

تحصیل در آلمان

یکی از صنعتی ترین کشورهای قاره اروپا و انتخاب بسیاری از افراد آلمان می باشد.  دولت آلمان با فراهم نمودن امکان تحصیل رایگان این کشور را به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان از سراسر جهان مبدل نموده است. از دلایل دیگر که متقاضیان تحصیل در آلمان را انتخاب می کنند می توان به کیفیت مراکز آموزشی این کشور و بازارکار مناسب بعد از تحصیل و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی و… اشاره نمود.

شرایط اعزام دانشجو  به آلمان و تحصیل رایگان

برای کسانی که می خواهند در کشور آلمان تحصیل نمایند ابتدا باید از دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنند پذیرش داشته باشند . و برای اینکه بتوانند وارد کشور آلمان شوند باید ویزای تحصیلی اخذ نمایند که ممکن است چند ماه فرآیند آن طول بکشد .

که این ویزای تحصیلی ۲ سال اعتبار دارد که پس از دو سال نیز قابل تمدید می باشد .اگر شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان را داشته باشید هزینه های بسیار کمی را متقبل خواهید شد. دولت آلمان به دلیل ظرفیت های زیاد پذیرش دانشجو و موقعیت های فراوان شغلی امکان تحصیل رایگان برای دانشجو های بومی و غیر بومی را فراهم کرده است.

بنابراین اکثر دانشگاه ها در آلمان که به زبان المانی ارائه می شوند رایگان هستند اما آن دسته از دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی هستند هزینه های کمی را از دانشجویان دریافت می کند.می توان گفت به طور کلی هیچ مدارک دیپلم شناخته شده ای در سرتاسر اروپا وجود ندارد. بنابراین اگر شما قصد  دارید یک دوره تحصیلی را در آن جا بگذرانید میبایست از طریق یک روش ملی برای دریافت مدرک تحصیلی یا دیپلم تحصیلی خود در کشور های دیگری از اتحادیه اروپا تجدید نظر نمایید.

شرایط ورود به مراکز آموزشی آلمان

اگر فرد دارای مدرک دیپلم باشد یعنی 12سال تحصیلی را گذرانده باشد نمی تواند وارد دانشگاه های آلمان شود زیرا باید مدرک قبولی در کنکور سراسری را داشته باشد تا اجازه ی اقدام به کالج را داشته باشد.

مدت زمان کالج در آلمان 2 ترم است لازم به ذکر است که کالج ها فقط به زبان آلمانی است.

شخصی که در ایران لیسانس دانشگاه آزاد را دارد نمی تواند برای فوق لیسانس پیوسته اقدام کند مگر اینکه معدلش بالای 17 باشد وگرنه الزاما باید جهت فوق لیسانس پیوسته اقدام کند.

افرادی که مدرک لیسانس دارند می توانند جهت اخذ مدرک فوق لیسانس نیز اقدام نمایند. البته این موضوع بستگی به دانشگاه دارد زیرا سطح تحصیل آلمان در مقایسه با ایران یک سال جلوتر است.

البته هنگامی که مدارک تجصیلی به دانشگاه های آلمان فرستاده شود خود دانشگاه با توجه به ریز نمرات فرد تصمیم گیری می کند که فرد از چه ترمی شروع به تحصیل کند.

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی هستند می توانند با ورود به کالج و گذراندن یک سال در کالج  وارد دانشگاه شوند و این کالجها به صورت یک دوره دو ترمه و به زبان آلمانی می باشد. افرادی که رشته آن ها تجربی میباشد باید کالج M-KURS و افرادی که رشته آن ها فنی مهندسی می باشد باید T-KURS را بگذرانند. شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع لیسانس نیز به این صورت می باشد که اگر شما در دانشگاه سراسری ایران مدرک خود را اخذ نموده باشید به مراتب شانس بیشتری برای پذیرش دارید همچنین شما باید مدرک زبان B1 آلمانی را داشته باشید  که در این صورت برای تحصیل در دانشگاه های آلمان به شخص اجازه داده می شود به مدت یک سال برای اخذ مدرک B2 در آلمان اقامت داشته باشد

برای تحصیل در کشور آلمان همانند هر کشور دیگری شما می بایست چندین شرط را رعایت نمایید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در آلمان فرد باید علاوه بر مدرک ۱۲ ساله و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات، مدرک زبان نیز داشته باشد. در صورتی که دانشجوی دانشگاه آزاد باشید باید ۲۵ واحد را بگذرانید. برای این مقطع سن شما می بایست زیر ۲۴ سال باشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز نیازمند مدرک زبان بی ۲، مدرک لیسانس و سن زیر ۳۰ سال می باشید. تحصیل در مقطع دکترای آلمان نیازمند مدرک فوق لیسانس و مدرک زبان است که در این مقطع شما می توانید طبق شرایطی بورسیه کسب نمایید.

سیستم آموزشی کشور آلمان به دلیل حساسیت زیاد دولت آلمان بر زبان آلمانی به نحوی طراحی شده است که تمامی رشته های تحصیلی به زبان آلمانی است جهت اخذ مدرک لیسانس در کشور آلمان میبایست یک دوره ی چهار ساله را بگذرانید و همچنین باید مدرک دیپلم و یا پیش‌دانشگاهی معتبر  را داشته باشید تا بتوانید در این دوره شرکت کنید.

شرایط کلی تحصیل در مقطع لیسانس در کشور آلمان به شرح زیر است:

1.      داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی

2.      داشتن دست کم 21 سال سن

3.      داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1

4.      داشتن تمکن مالی مناسب برای دست کم یکسال زندگی و تحصیل در آلمان

در صورتیکه متقاضی در کنکور سراسری شرکت کرده‌ باشد و در یکی از دانشگاه‌های ایران پذیرفته شده باشد نیز می‌تواند با ارائه مدرک قبولی شرایط تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس را تسهیل کند.

طول دوره ی کارشناسی در آلمان 3 سال است و شهریه به صورت سالیانه از500 تا650 یورو می باشد. زمان شروع تحصیل در آلمان از ماه های بهمن و شهریور می باشد.

دانشجویان کارشناسی در آلمان حق کار به مدت 10 ساعت در هفته را دارند که میانگین حقوق تا8 یورو به ازای هر ساعت می باشد که با این زمان کاری فرد به راحتی می تواند هزینه ی زندگی خود را به دست آورد.

کارشناسی ارشد در کشور آلمان

این مقطع بعد از اتمام مقطع کارشناسی می باشد که بسته به توانایی علمی اشخاص ۲ تا ۴ ترم طول خواهد کشید . که برای پذیرش در این مقطع باید مقطع کارشناسی به پایان رسیده باشد. زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هم زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی است. بر این اساس دانشجو باید یا مدرک آیلتس 6 به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B1 به بالا داشته باشد.شرایط دیگر تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان داشتن معدل 15 به بالا در لیسانس برای رشته هایی است که به زبان انگلیسی ارایه میشوند و معدل 13 به بالا در لیسانس برای رشته هایی است که به زبان آلمانی ارایه میشوند.

از آنجایکه هزینه های شهریه دانشگاه در اکثر استان ها و دانشگاههای آلمان تحصیل رایگان می باشد و هزینه پرداختی به دانشگاه کمتر از 100 یورو در ترم است ، تنها هزینه ای که دانشجویان باید برای خود محاسبه کنند هزینه های زندگی و مسکن می باشد.

دولت آلمان برای رفاه حال دانشجویان بین المللی به این افراد در مقطع کارشناسی در هفته مجوز کار ده ساعته را داده است. دانشجویان می توانند برای هر یک ساعت کار حدود 7 تا 10 یورو گرفته و بخشی زیادی از هزینه های زندگی خود در آلمان را پوشش دهند. خوشبختانه کار دانشجویی در آلمان بسیار امر جا افتاده ای است و بسیاری از کارفرمایان تمایل دارند به دانشجویان کار بدهند. اگر سطح زبان آلمانی شما حداقل B1 باشد، پیدا کردن کار دانشجویی راحت خواهد بود.

دکتری در کشور آلمان

پذیرش در مقطع دکترا مستلزم سطح بالای علمی متقاضی و داشتن شرایطی ویژه است. بورس‌های مختلف تحصیلی برای مقطع دکترا در آلمان ارائه می‌شود و واجدین شرایط می‌توانند به راحتی با دریافت این کمک هزینه‌ها به تحصیل و تحقیق در مقطع دکترا در کشور آلمان بپردازند. تحصیل در مقطع دکترا در آلمان ۳ تا ۵ سال بطول خواهد انجامید و دانشجو می تواند هم به زبان آلمان و هم به زبان انگلیسی تحصیل کند که البته دانشجو برای گذراندن تحصیل هر یک از این ها نیازمند مدرک می باشد مثلا اگر بخواهد به زبان انگلیسی تحصیل کند بایستی مدرک آیلتس یا تافل داشته باشد. شرایط های تحصیل در این مقطع برای کشور آلمان عبارت است از:

1.      داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

2.      داشتن مقالات علمی مندرج در نشریت معتبر همچون ISI

3.      داشتن انگیزه نامه

4.      داشتن توصیه نامه

5.      داشتن پروپوزال

6.      داشتن رزومه قوی علمی

7.      یافتن استاد راهنمای مناسب با موضوع پروپوزال

در دانشگاه های دولتی تحصیل در مقطع دکترا رایگان است و بسته به نوع رشته ی تحصیلی مبلغی به عنوان حقوق به دانشجوی دکتری ماهانه پرداخت می شود.

شرایط اقامت تحصیلی در آلمان

تحصیل در یکی از بهترین کشورهای اروپایی و بزرگ‌ترین قطب صنعتی این قاره، آرزوی دانش‌آموزان و دانشجویان مشتاق به بورسیه است. اما اینکه شرایط اقامت تحصیلی در آلمان و هزینه‌های تحصیل چگونه و اصولا تحصیل در آلمان چه مزایا دارد در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

مراکز تحصیلی در آلمان

به طور کلی در آلمان دو نوع مرکز آموزشی وجود دارد. دسته اول Universitet مانند دیگر دانشگاه‌های جنبه علمی و تحقیقاتی دارند و نوع دوم Fachhochschule که مراکز فنی و علمی هستند که به آموزش کاربردی رشته‌های مهندسی می‌پردازند. بر این اساس در آلمان تا کنون ۱۰۲  دانشگاه، ۱۷۰ مدرسه عالی تخصصی و ۶۷ مرکز آموزش عالی برای ادامه تحصیل دانشجو می‌پذیرند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat