پرشین اپلای

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان 3 سال قبل

مهاجرت به آلمان

اقامت در کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، رؤیای بسیاری از افراد است. امکانات تحصیلی، تفریحی، کاری و شرایط آب‌وهوایی مطلوب از مهمترین عوامل مهاجرت به کشورهایی دیگر نظیر آلمان است. کشور آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب صنعتی اروپا با موقعیتی مناسب همواره موردتوجه خیلی از افراد دوستدار مهاجرت بوده و مقام پنجم در بین کشورهای دنیا از لحاظ مهاجرت به خود اختصاص داده است.

دلایل مهاجرت به آلمان

به طور کلی عوامل زیادی سبب شده تا کشور آلمان در بین اتباع سایر کشورها محبوبیت پیدا کند که به طور خلاصه موارد زیر را می‌توان نام برد:

  مهاجرت به آلمان جهت کار

مهاجرت به آلمان جهت تحصیل

مهاجرت به آلمان به خاطر خانواده

مهاجرت به آلمان جهت کارآفرینی

سفر به آلمان جهت اخذ اجازه اقامت

شرایط لازم ابتدایی جهت مهاجرت به آلمان

برای ورود به کشور آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام شرایط مخصوص خود را دارند. اما یک سری شرایط کلی و اولیه برای تمام روش‌های اخذ اقامت آلمان مشترک است که افرادی که قصد درخواست اقامت دارند باید از آن‌ها برخوردار باشند.

۱. وضعیت مالی مشخص

هر کدام از روش‌های اقامت در آلمان، هزینه‌های مخصوص به خود را دارند که افراد متقاضی باید توانایی پرداخت آن‌ را داشته باشد. درواقع هر فرد که قصد مهاجرت به آلمان را دارد، باید از حداقل‌های تأمین مخارج بربیاید. همچنین چنانچه در آلمان مشغول به کار شوند، بخش‌هایی از هزینه‌ها را باید پرداخت کرده تا بتوانند حقوق دریافت کنند.

۲. بیمه درمانی معتبر

مهاجرت به آلمان بدون دارا بودن بیمه درمانی معتبر امکان‌پذیر نیست . لذا کارشناسان توصیه می‌کنند که اتباع خارجی بیمه درمانی آلمانی داشته باشند تا از اعتبار نزد متصدیان مربوطه مطمئن گردند. زیرا ممکن است برخی بیمه‌های کشورهای دیگر در آلمان مورد تائید قرار نگیرند.

۳. برخورداری از حداقل مهارت

میزان تسلط به زبان آلمانی از فاکتورهای مهم در امکان مهاجرت به آلمان است که داشتن حداقل مهارت زبانی از الزامات ورود به این کشور محسوب می‌گردد. مطابق با استاندارد مشترک اروپایی مرجع، هر زبان دارای ۳ سطح B، A و C است که هر کدام دارای دو بخش ۱ و ۲ هستند. افرادی که قصد اقامت دائم در آلمان را دارند، باید سطح بالاتر از C1 و C2 داشته باشند.

۴. دریافت ویزای آلمان

اخذ ویزا برای ورود به کشور آلمان برای برخی افراد الزامی نیست اما بهر حال بیشتر آن‌ها از ویزا برای دریافت اقامت آلمان استفاده می‌کنند که برحسب نوع اقامت، ویزاهای مختلفی وجود دارد.

مهاجرت به آلمان به همراه خانواده

هر فرد که قصد مهاجرت به آلمان را دارد می‌تواند همسر، والدین و همه فرزندان زیر ۱۶ سال خود را به همراه داشته باشد. برای فرزندان داشتن سطح زبانی الزامی نیست اما همسران باید حداقل دارای مدرک A1 زبان باشند.

افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در آلمان را دارنند می توانند همسر و فرزند زیر 18 سال خود را با فاصله ی 6 تا 12 ماه با خود همراه کنند. به صورت همزمان امکان ورود به کشور آلمان وجود ندارد و باید بعد از رسیدن به خاک آلمان دعوتنامه ای فرستاده شود. شخصی که به عنوان همراه در آلمان می باشد حق کار کردن ندارد اما حق تحصیل دارد. داشتن مدرک زبان A2 آلمانی توصیه می شود.

برای اخذ ویزای تحصیلی در سفارت آلمان مصاحبه ای وجود دارد که باید در نظر داشت که پذیرش شما به چه زبانی است به عنوان مثال اگر پذیرش به زبان آلمانی دارید با افیسر به زبان آلمانی صحبت کنید اصلا استرس نداشته باشید نیازی نیست شما همانند زبان مادری صحبت کنید همین که بتوانید خود را معرفی کرده و انگیزه ی خود را از تحصیل در رشته و دانشگاه پذیرش گرفته شده را بیان کنید کافیست. مدرک زبان مورد نیاز A1 آلمانی یا آیلس 6 یا تافل 80 الی 100 می باشد.

تمام مدارک ترجمه شده و رسمی را همراه خود داشته باشید و به هیچ عنوان صحبتی از اقامت گرفتن و یا پناهندگی آلمان نکنید.

برای اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل در کشور آلمان شرایط به این گونه است که شخص تا یکسال زمان دارد کار پیدا کرده و به مدت 3 الی 5 سال مالیات پرداخت کند و پس از آن درخواست اقامت دائم بدهد. البته راه های دیگری برای گرفتن اقامت دائم آلمان وجود دارد مثل ازدواج با آلمانی نژاد و یا سرمایه گذاری در کشور آلمان، شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

ویزای همراه، اقامت دائم و پناهندگی در آلمان

فرد متقاضی پناهندگی در آلمان باید در اداره پلیس، اداره کنترل مرکزی درخواست خود را ارائه دهد. این شخص در مرحله بعد ابتدا به یکی از اقامتگاه های موقت آلمان منتقل میشود و سپس در مورد او تصمیم میگیرند که در کدامیک از ایالت ها اقامت دائم داشته باشد. اگر فردی قبلا شهروند یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد و یا در این کشورها درخواست پناهندگی داده باشد، دولت آلمان درخواست او را رد کرده و وی رابه همان کشور برمیگرداند. پناهجویان باید به نسبت جمعیت هر یک از ایالت های کشور آلمان تقسیم شوند به این معنا که اگر ایالتی بزرگتر باشد، باید افراد بیشتری به آنجا فرستاده شوند.

اگر کسی قصد پیوستن به یکی از اعضای خانواده یا همسر خود را درآلمان داشته باشد. دریافت ویزای همراه در این مسیر به او کمک میکند. چنانچه فرد در حال پیوستن به همسر خود است باید مهارت اولیه زبان آلمانی را داشته باشد و هر دوی آنها 18 سال سن داشته باشند. برای دریافت ویزای همراه اولین قدم تحویل دادن مدارک مورد نیاز، به سفارت آلمان در کشور خود میباشد. دریافت ویزای همراه مجوز کار و زندگی افراد در آلمان است.

فرد مشروط به 5 سال زندگی و احراز چند شرط دیگر، میتواند اقامت دائم در کشور آلمان داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

1.      دارا بودن مقرری بازنشستگی و بیمه درمانی برای تامین یک زندگی امن

2.      داشتن فضای زندگی مناسب (به ازای هر نفر 13 متر مربع(

3.      عدم سوء سابقه

4.      آشنایی به زبان آلمانی و سیستم های اجتماعی و حقوقی مهارت های اساسی زندگی در آن

برای دریافت ویزای کار در آلمان یک فرصت 6 ماهه به فرد داده میشود که در پی یافتن شغلی باشد. نیروهای متخصص در رشته هایی چون برق، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، مکانیک، الکتروتکنیک، شیمی، فیزیک، آی تی، گروه پزشکان، دارو سازان و پرستاران از شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار برخوردارند چراکه این کشور در سالهای اخیر با کمبود نیروی جوان در کشور مواجه شده است.

دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما در کشور آلمان یکی دیگر از راه های موفقیت جهت دریافت ویزای کار افراد در کشور آلمان است.

شرایط مهاجرت به آلمان

جمهوری فدرال آلمان جزو ۲۷ کشوری که در عضویت اتحادیه اروپا هستند با جمعیتی ۸۴ میلیون نفری همواره یکی از گزینه‌های اصلی اتباع کشورهای مختلف جهت اقامت در اروپا بوده است‌. وجود دانشگاه‌های معتبر، شرکت‌های خودروسازی بزرگ و صنایع پیشرفته و نیز برخورداری از بالاترین سطح امکانات زندگی مدرن و با کیفیت، از دلایل مهم مهاجرت به آلمان محسوب می‌گردند. بنابراین چنانچه شما نیز مایل به مهاجرت به آلمان و اقامت در این کشور هستید، باید در مرحله اول از انواع راه‌ها و شرایط اقامت در آلمان آگاه شوید.

انواع روش‌های مهاجرت به آلمان

جهت مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها در زیر اشاره شده است.

1.      مهاجرت به آلمان از طریق کار

2.      مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

3.      مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

4.      مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی و سایر روش‌ها

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کار

در این روش، فرد به دلیل داشتن تخصص و مهارت اقدام به مهاجرت می‌کند که در این راه با کمک ویزای کار یا ویزای جستجوی کار می‌تواند اجازه اقامت در آلمان را به دست آورد. دارا بودن سطح زبانی، رشته یا شغل تخصصی مورد نیاز آلمان از جمله شرایط اصلی و لازم جهت مهاجرت از طریق کار به این کشور است.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

کشور آلمان برخلاف کشورهای بلوک شرق اروپا، نیازی به سرمایه‌گذاری کلان ندارد و هر شخص که از توانایی لازم جهت تأمین هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری کوچک در این کشور را داشته باشد، می‌تواند جهت مهاجرت به آلمان اقدام نماید. برای این امر در ابتدا فرد باید دارای یک طرح اقتصادی (Business  Plan) بوده که امکان اجرای آن در آلمان فراهم و سودآوری داشته باشد. همچنین فرد متقاضی ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری از تجربه کاری کافی مربوط به آن حرفه برخوردار باشد.

حداقل سرمایه‌گذاری برای ثبت شرکت کوچک در آلمان25000 یورو و برای شرکت‌های سهامی50000 یورو است که از شرایط اصلی اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در آلمان به شمار می‌آید‌.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

اخذ بورسیه تحصیلی و امکان ادامه تحصیل در آلمان رؤیای بسیاری از افراد و دانشجویان است تا بتوانند علاوه بر تحصیل در یکی از معتبرترین کشورها و برخورداری از امکانات ویژه نظیر تحصیل رایگان یا با هزینه بسیار کم، آینده شغلی و شخصی خود را تضمین نمایند. اما تحصیل در آلمان دارای شرایط و ضوابط خاصی برای هر مقطع تحصیلی است. بدین منظور چنانچه فرد قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارد باید در آزمون سراسری ایران پذیرفته شده و نیز دارای حداقل مدرک زبان با سطح B1 یا B2 باشد. برای مقطع کارشناسی ارشد امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند بیشتر مهیا بوده بنابراین ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ نیز لازم است. تحصیل در مقطع دکتری در کشور آلمان علاوه بر سطح زبانی بالا و رزومه قوی نیاز به یک استاد راهنما از دانشگاه مورد نظر دارد که فرد متقاضی را تائید نماید.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق سایر روش‌ها

مهاجرت به آلمان علاوه بر روش‌های بالا از طرق دیگی نیز امکان‌پذیر است که هر کدام شرایط متفاوتی دارند. مهاجرت به‌ آلمان از طریق از پناهندگی، ازدواج با اتباع آلمانی و یا تولد فرزند در آلمان از جمله این روش‌ها هستند که برای اطلاع دقیق از هر کدام حتماً باید با کارشناسان مربوطه مشورت کرد.

اجازه اقامت در آلمان

پس از دریافت ویزا ، اجازه اقامت در آلمان صادر می‌گردد که به دو صورت موقت یا دائمی است. در اقامت موقت، فرد می‌تواند طی مدتی مشخص در کشور آلمان اجازه اقامت دارد و پس از آن باید به کشورش برگردد. اما در اقامت دائم ورود و خروج فرد به آلمان آزاد است و می‌تواند تا هر زمان که مایل باشد در این کشور زندگی کند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که با اقامت دائم فرد یک شهروند آلمانی محسوب نمی‌شود و این دو مسائلی جدا از هم هستند که برای اطلاعات بیشتر در مورد این موارد نیاز است با مشاوران زبده صحبت کرده و از آن‌ها راهنمایی خواست.

اقامت در آلمان

 اقامت در آلمان، اخذ اقامت در کشور آلمان از طریق چند راه امکان پذیر است.

افراد می توانند از طریق تحصیل، راه اندازی کسب و کار و یا اخذ اقامت از طریق پناهندگی برای پناهندگی کشور آلمان اقدام نمایند. امروزه بیشتر افرادی که خواهان ادامه تحصیل در آلمان هستند دانشجوی بین المللی هستند و می خواهند از طریق تحصیل اقامت این کشور را اخذ نمانید.

شما با توجه به شرایط و معیار هایی که دارید برای اخد اقامت در این کشور می بایست به زبان آلمانی مسلط باشید. از طریق راه هایی که در متن زیر به آن اشاره شده است می توانید اقامت در این کشور را بگیرید.

راه های اخذ اقامت در آلمان

1. اقامت در آلمان از طریق ثبت شرکت:

اولین راهی که شما می توانید به راحتی اقدام به اخذ اقامت کنید ثبت شرکت در این کشور است.

برای اخذ اقامت از این طریق ابتدا شما باید برنامه ی شرکتی که می خواهید ثبت کنید را به مدت 3 سال تهیه کرده و به اداره ی بازرگانی آلمان تحویل دهید. همچنین می بایست هدف خود را برای انتخاب کشور آلمان بیان نماید.

2. اقامت از طریق تحصیل:

این راه بهترین راه و پر طرفدار ترین راهی است که افراد معمولا بر می گزینند. شما پس از دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل بیش از چند سال می توانید اقدام به اخذ اقامت کنید.

3. اقامت از طریق ازدواج:

در صورت ازدواج با یکی از شهروندان آلمانی می توانید تابعیت آلمان را بگیرید.

مزایای اخذ اقامت المان از طریق تحصیل

1.      کشور آلمان برای تحصیل از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

2.      به همین دلیل ما اقامت از طریق تحصیل در آلمان را به شما پیشنهاد می کنیم.

3.      اولین دلیل برای تحصیل در آلمان پایین بودن هزینه های تحصیلی نسبت به سایر کشور های دیگر می باشد.

4.      این در حالی است که شما می توانید در دانشگاه های آلمان تحصیلی رایگان نیز داشته باشید.

5.      همچنین شما می توانید برای تحصیل در دانشگاه های آلمان زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

6.      همچنین شما می توانید با اخذ ویزای دانشجویی کشور آلمان به سایر کشور های اروپایی دیگر سفر کنید.

7.      بنابراین اخذ اقامت از طریق تحصیل از ویژگی های مثبتی برخوردار بوده و از راه های دیگر آسان تر است. پس ما این راه را برای اخذ اقامت به شما پیشنهاد می کنیم.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat