پرشین اپلای

هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

هزینه تحصیل و زندگی در لهستان 3 سال قبل

هزینه ی تحصیل در لهستان

یکی از مزیت های تحصیلی در لهستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی است . برای تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ی قابل پرداخت در حدود 3000 تا5000 یورو در سال است اما برای تحصیل به زبان لهستانی هزینه کمتر بوده و بین 2000 تا 3500 یورو است. هزینه ی تحصیلی در این کشور معمولا به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و زبانی که تحصیل می کنید بستگی دارد. شما به هر دو زبان انگلیسی و لهستانی می توانید تحصیل کنید. شهریه ی دانشگاه ها برای دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود 1000 تا 2000 یورو برای هر ترم است.

شهریه دانشگاه های لهستان

شهریه دانشگاه های لهستان به چند عامل بستگی دارد اولین عامل مقطع تحصیلی شما و دومین عامل نوع دانشگاهی است که در آن تحصیل می کنید. اما به طور کلی شهریه دانشگاه ها در این کشور از سایر کشور ها بسیار پایین تر است و پرداخت آن برای هر فردی امکان پذیر است. به این صورت که فرد برای تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم و برای تحصیل در مقطع لیسانس شما باید در حدود 600 تا 1000 یورو برای دانشگاه های دولتی در هر ترم پرداخت نمایید  و در صورتی که شما بخواهید در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید در حدود 1000 تا 1600 یورو در ترم می باشد.

میانگین شهریه دانشگاه های لهستان برای افراد خارجی به صورت زیر می باشد:

    شهریه دانشگاه های لهستان در مقطع کارشناسی برای سال های اول و دوم در این کشور 2000 یورو در طول یک سال تحصیلی می باشد.

    در صورتی که مایل به گذراندن دوره های کار آموزی باشید برای مقاطع دکتری، و کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی و یا علوم و هنر می بایست در طول سال 3000 یورو مبلغی به عنوان شهریه پرداخت نمایید.

    به علاوه، شهریه دانشگاه های لهستان، برای گذراندن دوره های دروس تخصصی و حرفه ای در رشته ی مختص هر فرد که به صورت دوره های کار آموزی حرفه ای برگزار می نماید مبلغی در حدود 3000 یورو در طول هر یک سال دریافت می نماید.

    در صورتی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های لهستان به زبان لهستانی داشته باشید می بایست برای گذراندن این دوره ها در دانشگاه های لهستان، مبلغی در حدود 2000 یورو در طول هر سال پرداخت کنید.

به طور کلی میزان شهریه های دانشگاهی در کشور لهستان بستگی به نوع دانشگاه دارد که ممکن است دولتی و یا خصوصی باشد اما به طور میانگین این هزینه ها بین 2000 تا 6000 یورو در طول هر سال متغیر می باشد. در صورتی که رشته ی تحصیلی شما مربوط به یکی از شاخه های مدیریتی باشد شهریه ی پرداختی شما در طول هر یک سال مبلغی در حدود 8000 یورو می شود.

هزینه ی زندگی دانشجویی در لهستان

واحد پول کشور لهستان زلوتی است که به پول ایران در حدود 950 تا 1000 تومان می شود، اما در این کشور در بیشتر معاملات خود از یورو نیز استفاده می کنند. اقتصاد کشور لهستان و درآمد این کشور بیشتر بر پایه فرآورده های کشاورزی، خواروبار و تجهیزات حمل و نقل و ماشین آلات می باشد.

میانگین هزینه ی زندگی در لهستان که شما می بایست در این کشور پرداخت نمایید به محل زندگی شما و دیگری سبک زندگی شما بستگی دارد. متوسط هزینه ای که شما برای زندگی دانشجویی در لهستان می بایست پرداخت نمایید در حدود 300 تا 600 یورو است. این هزینه به طور میانگین گفته شد اما در صورتی که شما شهر های بزرگ را برای زندگی انتخاب نمایید هزینه ها افزایش می یابد.

شما برای اقامت دانشجویی در لهستان دو انتخاب دارید و می توانید هم از خوابگاه های دانشجویی لهستان استفاده کنید و هم به اجاره ی مکانی بپردازید.

 این در حالی است که انتخاب خوابگاه دانشجویی هزینه ای بسیار مناسب دارد. هزینه ای که شما برای یک خوابگاه باید پرداخت نمایید مبلغی در حدود 100 تا 150 یورو برای خوابگاه های معمولی تر و 200 تا 300 یورو برای خوابگاه های عالی تر است.

اما تعدادی از دانشجویان خواهان اجاره ی یک اپارتمان در یکی از شهر های لهستان و یا شهری نزدیک به دانشگاه هستند که بسته به نوع شهر و متراژ و نوع اپارتمان هزینه های اجاره خانه متفاوت است. جهت اجاره ی یک اتاق به صورتی که با فرد دیگری شریک باشید در طور ماه بین 80 تا 150 یورو می بایست اجاره خانه دهید. چنانچه شما در یک اپارتمان اقامت داشته باشید هزینه ای که برای قبض های اب و برق در ماه باید پرداخت کنید حدود 620 زلوتی می باشد.

منابع مالی قابل استفاده

می توانید با بهره گیری از وام های دانشجویی و یا کمک های مالی که دولت به شما ارائه می دهد تا حد زیادی هزینه های تحصیلی خود را پوشش دهید. همچنین شما می توانی با استفاده از حق کاری که در لهستان دارید به کاری نیمه وقت مشغول شده و مخارج زندگی خود را تامین کنید.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat