پرشین اپلای

دانشگاههای لهستان

 دانشگاههای  لهستان 3 سال قبل

دانشگاه های لهستان

کشور لهستان یکی از کشور های اروپای مرکزی می باشد که از غرب با کشور آلمان، از جنوب با جمهوری چک و اسلواکی، از شرق با کشور اکراین و بلاروس و لیتوانی و از شمال با روسیه مرز مشترک دارد. زبان رسمی این کشور زبان لهستانی می باشد. آب و هوای کشور لهستان اقیانوسی است به طوری که در زمستان ها بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم است. اکثریت مردم لهستان مذهبی کاتولیک دارند. سیستم آموزشی در کشور لهستان یکی از با کیفیت ترین سیستم ها در ارائه خدمات آموزشی به ویژه تحصیل در مقاطع دانشگاهی می باشد. هزینه تحصیل در بهترین دانشگاههای لهستان نیز مناسب و مقرون به صرفه است. به همین دلیل دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های لهستان هستند.

پذیرش در دانشگاه های لهستان چگونه است؟

در مقطع کارشناسی در کشور لهستان اغلب دروس به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. طول دوره کارشناسی در این کشور ۳ تا ۴ سال است. متقاضی پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاههای لهستان می بایست برای پذیرش در دانشگاه، مدرک دیپلم و مدرک زبان ارائه دهد و در صورت لزوم در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت نماید.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های کشور لهستان یک دوره ۱ تا ۲ ساله است. دانشجویان متقاضی پذیرش در مقطع فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های لهستان باید مدارکی از قبیل: مدرک زبان انگلیسی، توصیه نامه اساتید قبلی، مدارک شناسایی، ترجمه ریز نمرات و سوابق تحصیلی به همراه گواهی اثبات استطاعت مالی از یکی از بانک های معتبر ایرانی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. در برخی دانشگاههای کشور لهستان آزمون ورودی برای دانشجویان برگزار می نمایند.

معتبرترین و بهترین دانشگاههای لهستان

دانشگاه دولتی ورشو از بهترین دانشگاههای لهستان است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه لهستان می باشد. که در رتبه ۶ در بین دانشگاههای معتبر اتحادیه اروپا قرار دارد. در حال حاضر ۶۰۰۰۰ دانشجو در دانشکده ها و رشته های مختلف این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند. یکی دیگر از بهترین دانشگاههای لهستان دانشگاه یاگیلونیا می باشد که پس از دانشگاه ورشو در رتبه ۷ م در بین دانشگاههای معتبر اتحادیه اروپا قرار دارد. این دانشگاه در شهر کراکوف لهستان قرار دارد و حدود ۵۰۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل در لهستان می باشند. سومین دانشگاه معتبر لهستان دانشگاه لودز یا ووج است که در ردیف بهترین دانشگاه های لهستان قرار می گیرد. نام مستعار این دانشگاه منچستر لهستان است. دانشگاه لودز یکی از پر طرفدارترین دانشگاهای لهستان برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی محسوب می شود.

زبان تحصیل در دانشگاه های لهستان

در دانشگاههای کشور لهستان بیشتر رشته های تحصیلی دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می گردند و دانشجو می بایست مدرک آیلتس زبان حداقل ۵/۵ را برای ورود به دانشگاهها ارائه دهد. در صورت نداشتن مدرک زبان، فرد متقاضی ادامه تحصیل در لهستان می تواند یک دوره ۷ تا ۱۰ ماهه را بگذراند و موفق به اخذ مدرک زبان گردد و با ارائه آن به دانشگاه در صورت داشتن سایر شروط پذیرش، مشغول به تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود گردد.

دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت ایران در لهستان

Jagiellonian University

Medical university of Gdansk

Medical University of Warsaw

Medical University Silesia

University of Medical Lodz

Wroclaw Medical University

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat