پرشین اپلای

تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه 3 سال قبل


ویژگی های برجسته

1.      تحصیل رایگان

2.      امکان کسب ویزای دانشجویی بدون نیاز به مدرک زبان

3.      هزینه زندگی مناسب

4.      وجود کار دانشجویی فراوان

5.      امکان کسب اقامت با توجه به فرصتهای شغلی فراوان بعد از تحصیل

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

 

تحصیل در فرانسه با دیپلم و لیسانس

 تمامی دانشگاه ها  در کشور فرانسه از دانشجویانی که از خارج از کشور فرانسه جهت تحصیل در این کشور آمده اند مدرک زبان می خواهد. بنابراین قبل از مهاجرت به کشور فرانسه می بایست این مدرک کسب شود.

جهت پذیرش در دانشگاه های فرانسه باید در اواخر ماه ژانویه و یا اوایل فوریه اقدام کنید چرا که ثبت نام و تحویل پرونده در این زمان صورت می گیرد.

شرایط اخذ مدارک در کشور فرانسه با مدرک دیپلم و لیسانس

• ترجمه ای از مدارک تحصیلی شامل: مدرک لیسانس، دیپلم به همراه ریز نمرات و شناسنامه ی دانشجو

• سفارش اساتید در دانشگاه اولیه یکی از امتیازات مثبت برای دانشجو می باشد.

اگر فرد دارای مدرک دیپلم باشد و قصد داشته باشد در کشور فرانسه ادامه تحصیل دهد امکان پذیر خواهد بود که فرد میتواند از طریق کالج های موجود اقدام کند. قبل از ثبت نام در کالج فرد می بایست جهت اخذ ویزای تحصیلی با سفارت فرانسه هماهنگ کند.

اگر قصد تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس را دارید علاوه بر داشتن مدرک زبان فرانسوی که اخذ آن حدود ۷ تا ۱۱ ماه به طول می انجامد می بایست مدرک دیپلم را با حداقل معدل ۱۵ دارا باشید.

در زمان تحصیل فرد می تواند به ازای هر ساعت کاری ۷ تا ۱۰ یورو کسب کند. لازم به ذکر است که اخذ ویزا در این مقطع کمی مشکل است.

همچنین برای ورود به مقطع لیسانس در این کشور شما می بایست صلاحدید اساتید خود در دانشگاه اولیه را دارا باشید که در صورتی که اساتید شما را رد صلاحیت کنند شما باید ترم آخر لیسانس را مجددا سپری کنید.

هزینه ی زندگی و تحصیل

از آنجا که شما اجازه دارید در طول هفته حدود ۱۰ ساعت را کار کنید می توانید تا مقدار بسیار زیادی هزینه ی زندگی خود در آنجا را تامین کنید. هزینه ی زندگی در کشور فرانسه ۵۰۰ یورو در ماه است.

درک این مفاهیم  برای آینده شغلی شما بسیار مهم است. لازم به ذکر است تحصیل در کشور فرانسه نیازمند مهارت در زبان فرانسه است و با وجود امکان کار در کنار تحصیل ، پیدا کردن شغل در این شرایط دشوار خواهد بود. هزینه های زندگی در فرانسه نیز به نحوه زندگی شما بستگی خواهد داشت اما عامل مهم در افزایش و کاهش این هزینه ها محلی است که می خواهید در آنجا ساکن شوید، مثلا پاریس به عنوان گران ترین شهر فرانسه به حساب می آید.

زندگی دانشجویی در فرانسه

 دانشگاه‌ های کشور فرانسه با برگزاری جلسات آموزشی متنوع ، سمینارهای علمی و فعالیت ‌های ورزشی و هنری گوناگون منجر به تنوع سبک زندگی دانشجویی محصلان این کشور می شوند. بنابراین قطعاً می‌توانید از زندگی خود در فرانسه به عنوان یک دانشجو و محصل لذت ببرید چرا که در زندگی دانشجویانی که در فرانسه تحصیل می‌کنند، روز ملال آوری وجود نخواهد داشت و همزمان با گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی می توان شگفتی‌ های این کشور را نیز تجربه کرد.

بلیط های موزه ها ، سینماها، کنسرت ها و نمایش های خاص با هزینه ای معقول و حتی در برخی مواقع نیز به صورت رایگان در دسترس دانشجویان این کشور قرار می گیرند. علاوه براین دانشگاه‌ های فرانسه از امکانات ورزشی مدرن بسیاری نیز برخوردار هستند که در دسترس دانشجویان قرار می گیرد که  البته در اغلب موارد، این دسترسی مستلزم آن است که شما هزینه اندکی برای پیوستن به آن‌ها بپردازید. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رویدادها و مسابقات ورزشی از جمله دو میدانی، کریکت، راگبی، بیسبال و بسکتبال را در دانشکده‌ های فرانسه پیدا کنید. بسیاری از دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها در فرانسه به دانشجویان این فرصت را می‌دهند که با کمک اینترنت بی‌سیم و پرسرعت، بدون هیچ هزینه‌ای، به اطلاعات تمامی جهان دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانید دسترسی به اینترنت را در بسیاری از مکان‌های عمومی از جمله مکان ‌های خرید و کافه رستوران ها پیدا کنید.

 شرایط زندگی، تحصیل و کار در فرانسه

 هنگامی که زمان حضور در کلاس فرا می‌رسد، دانشجویان از طیف گسترده‌ای از برنامه ‌ها بهره ‌مند خواهند شد که نسبت به نیازهایشان بسیار انعطاف‌پذیر هستند و به این ترتیب شما می‌توانید زمان‌ها و تاریخ‌ های کلاس هایی که در آن ها شرکت خواهید داشت را خود انتخاب کنید تا همزمان بتوانید خارج از دانشگاه به کار  نیز مشغول شوید؛ این ویژگی همچنین برای کسانی که می‌خواهند در طیف گسترده‌ای از رویدادهای اجتماعی در سراسر دانشگاه مشارکت داشته باشند، مهم است.

از سوی دیگر آزمون ‌های بسیاری برای دانشجویان محصل در دانشگاه های فرانسه برگزار می شود،که البته این آزمون ‌ها به این معنا نیستند که شما را بترسانند و یا باعث شکستتان شوند بلکه آن‌ها برای اطمینان از این است که همه اطلاعاتی را که به شما آموزش داده می‌شود را یاد گرفته اید. درک این مفاهیم  برای آینده شغلی شما بسیار مهم است. لازم به ذکر است.

 تحصیل در فرانسه با دیپلم  و لیسانس

اگر مطالبی که تاکنون در خصوص ادامه تحصیل در کشور فرانسه یاد گرفته اید، کافی نبوده است؛ در این مقاله نیز قصد داریم به موضوع تحصیل در فرانسه با دیپلم  و لیسانس بپردازیم. همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد کشور فرانسه یکی از معتبرترین سیستم ‌های آموزشی را در جهان داراست بنابراین اگر شما فردی هستید که به دنبال تحصیل در دوره لیسانس، فوق لیسانس و یا مقاطع دیگر در فرانسه هستید، موسسات آموزش عالی این کشور قطعا می توانند پاسخگوی تمامی نیازهای شما در هر دوره تحصیلی باشند.البته، شانس زندگی در فرانسه نیز یکی دیگر از بزرگ‌ ترین و بهترین دلایل حضور در کالج های این کشور است. این کشور به طور غیرقابل تصوری زیبا است و تجربه زندگی در آن ارزش تلاش های فراوان را خواهد داشت.

موسسات آموزش عالی در سراسر فرانسه پیدا می شوند، بنابراین چه شما به یادگیری در پاریس علاقه دارید و یا ترجیح می‌دهید به مرزهای شمالی یا جنوبی نزدیک‌تر باشید، تمامی شرایط یک تحصیل عالی و با کیفیت برای شما فراهم خواهد بود. شما با هر مدرکی که تاکنون گرفته اید نظیر دپیلم و یا  لیسانس، می توانید در فرانسه به تحصیلات خود ادامه دهید. هر یک از دانشگاه‌ های فرانسه زمینه متفاوتی از یادگیری تخصصی را ارائه می‌دهند، به همین جهت باید در خصوص حوزه مطالعاتی که بیشتر به آن علاقه مند هستید مطمئن باشید.

نکته حائز اهمیت دیگر مربوط به زبان تدریس دوره است که می تواند فرانسوی و یا انگلیسی باشد و این مساله مهم دیگری است که باید در مورد آن قبل از انتخاب دوره و با توجه به مهارت ها و بودجه خود تصمیم گیری کنید. مدرک لیسانس در فرانسه ۳ سال طول خواهد کشید و مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک فوق لیسانس نیز یک تا دو سال است. چگونگی اخد پذیرش در دانشگاه های فرانسه با مدارک دیپلم و لیسانس از مسائل مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی است که در این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

تحصیل در فرانسه با دیپلم

حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای درخواست ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های کشور فرانسه، مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۵ است. مهم نیست در کنکور سراسری در ایران حتما رتبه قابل توجهی کسب کرده باشید اما برای تحصیل در مقطع لیسانس در اکثر دانشگاه های معتبر فرانسه علاوه بر دیپلم، به مدرک زبان فرانسوی هم نیاز خواهید داشتید.

پذیرش از دانشگاه در مقطع لیسانس

جهت اخذ پذیرش برای سال های اول و یا دوم مقطع لیسانس در یکی از دانشگاه های کشور فرانسه، حتما می بایست از طریق سفارت فرانسه اقدام کنید. همچنین لازم است بدانید پرونده هایی که به طور مستقیم به دانشگاه ها ارسال می شوند در بیشتر مواقع بررسی نخواهند شد. برای درخواست پذیرش اولیه به منظور ثبت نام در دانشگاه در ابتدا پرونده خود را به بخش همکاری و فعالیت های فرهنگی سفارت فرانسه ارسال نمایید، لازم به ذکر است شما تنها می توانید یک بار پرونده خود را برای سفارت ارسال نمایید. در این پرونده می بایست فتوکپی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی شما به همراه  ترجمه رسمی آن به زبان فرانسه ضمیمه گردد.  یکی از مدارک مورد نیاز هنگام ثبت نام نهایی در دانشگاه نیز شامل اصل دیپلم پایان تحصیلات دبیرستان می باشد. البته دستورالعمل ها و مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده ممکن است هر ساله تغییر نماید پس بهتر است همواره آخرین اطلاعات مورد نیاز را به دقت مطالعه نمایید.

قبولی در آزمون زبان فرانسه

شما باید در آزمون زبان فرانسه با عنوان  T.C.F که یک نوع آزمون اولیه برای آشنایی با زبان فرانسه است شرکت کرده و بتوانید نمره قبولی کسب نمایید. کل مدت این آزمون سه ساعت است و شامل درک مطالب شفاهی و کتبی و تسلط به ساختار زبان فرانسوی است. نتایج این آزمون تنها توسط مرکز برگزارکننده آن  اطلاع داده می شود و در صورت قبولی گواهی نامه کسب شده  به مدت دوسال اعتبار خواهد داشت. یک راه برای معافیت از این آزمون، فارغ التحصیلی از مدارس دوزبانه معتبر فرانسوی است که اسامی آنها در  فهرست مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت خارجه فرانسه وجود دارد.

در نهایت نتایج این آزمون همراه با پرونده شما از طریق سفارت فرانسه برای سه دانشگاه انتخابی شما ارسال خواهد شد و جواب آنها به ترتیب به دست شما خواهد رسید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی فرانسه به مراتب مقرون به صرفه تر از دانشگاه های خصوصی این کشور است  و در حدود ۱۹۰ یورو در سال خواهد بود؛ البته این مبلغ می تواند با توجه به رشته های تحصیلی نیز متفاوت باشد.

تحصیل در فرانسه با لیسانس

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به اقدام توسط سفارت فرانسه نخواهد بود و به منظور ادامه تحصیل در این مقطع در یکی از دانشگاه های معتبر فرانسه می توانید شخصا اقدام نموده و به طور مستقیم با دانشگاه مورد نظر خود در فرانسه تماس حاصل نمایید. برای درخواست پذیرش در بیشتر دانشگاه های فرانسه باید از ماه مارس اقدام کنید اما با این وجود تعدادی از موسسات آموزش عالی این کشور از ماه آوریل یا ماه مه نیز درخواست های پذیرش دانشجویان بین المللی را بررسی خواهند کرد.

نحوه اقدام برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

شما می توانید درخواست پذیرش خود را به صورت یک فرم تقاضای پذیرش به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و یا فرم پذیرش موجود در سایت مربوط به دانشگاه را تکمیل نمایید. دانشگاه ممکن است این فرم را در قالب یک فرم الکتریکی و یا پی دی اف در اختیار شما قرار دهد. اما علاوه بر این شما باید مدارک دیگری را با توجه به رشته تحصیلی و دانشکده مورد نظر خود برای آنها ارسال نمایید. عمده مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد شامل موارد زیر است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

1.      فتوکپی و ترجمه رسمی برخی مدارک تحصیلی نظیر دیپلم و لیسانس به همراه ریز نمرات لیسانس و شناسنامه ؛ این ها اصلی ترین مدارکی هستند که توسط دانشگاه مورد نظر شما در خواست خواهند شد.

2.      یک CV برای شرح حال و سوابق کار حرفه ای و تحصیلات شما

3.      نامه ای به منظور شرح انگیزه شما برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

4.      شرح کاملی از تمامی دوره های آموزشی که در ایران گذرانده اید.

5.      سطح مورد انتظار برای تسلط به زبان فرانسه به تناسب رشته تحصیلی و دانشکده مربوطه متفاوت خواهد بود. مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های معروف و معتبر فرانسه عموما یکی از مدارک (T.E.F)، (T.C.F)، (D.A.L.F)و یا (D.E.L.F) است که برای کسب این مدارک نیاز به تسلط کافی بر این زبان خواهید داشت.

6.      ارائه توصیه نامه از استادان و یا کارفرمایان شما می تواند یک امتیاز مثبت محسوب شود که البته ترجیحا باید دست نویس و به زبان فرانسه باشد.

7.      اگر تاکنون پایان نامه ای نوشته اید ارائه خلاصه ای از این پایان نامه نیز می تواند برای آسان شدن پذیرش شما موثر باشد.

8.      چنانچه تا کنون آثاری از شما منتشر شده است خوب است نمونه ای از آنها را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید.

9.      نکات پایانی در خصوص اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مربوط به پاسخ این درخواست از طرف دانشگاه مورد نظر می باشد که معمولا در ماه ژوئن و یا ژوئیه داده می شود و اگر این پاسخ  را دیرتر از تاریخ مذکور دریافت نمایید احتمالا نمی توانید برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایید. در صورت پذیرش نیز میانگین شهریه ها برای مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های فرانسه در حدود ۲۶۰ یورو در سال می باشد که البته با توجه به رشته می تواند تغییر نماید.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat