پرشین اپلای

شهریه دانشگاه های لهستان

شهریه دانشگاه های لهستان 3 سال قبل

شهریه دانشگاه های لهستان

تحصیل در هر کشوری، هزینه های تحصیلی خاص خود را دارد و در صورتی که شما بخواهید در کشور خارجی، تحصیل نمایید، باید علاوه بر هزینه های مربوط به تحصیل و شهریه های دانشگاهی هزینه های اقامت و زندگی در آن کشور را نیز پرداخت نمایید. کشور لهستان جزو کشور های محبوبی می باشد که در هر سال افراد زیادی را برای تحصیل به خود جذب می کند. شهریه دانشگاه های لهستان تقریبا همانند دیگر کشور ها می باشد اما معمولا نسبتا، کمتر از سایر کشور ها می باشد. در این متن می خواهیم شهریه دانشگاه های لهستان و به طور کلی هزینه های تحصیل در لهستان را برایتان شرح دهیم.

شهریه دانشگاه های لهستان و هزینه های تحصیلی در این کشور

سیستم آموزشی در کشور لهستان به این گونه است که شهریه دانشگاه های لهستان برای افراد لهستانی یا دست کم افرادی که قصد ادامه تحصیل به زبان لهستانی را دارند، رایگان می باشد. اما در غیر این صورت دولت لهستان، دانشجویان بین المللی را موظف به پرداخت شهریه دانشگاه های لهستان می نماید.

میانگین شهریه دانشگاه های لهستان برای افراد خارجی به صورت زیر می باشد:

شهریه دانشگاه های لهستان در مقطع کارشناسی برای سال های اول و دوم در این کشور ۲۰۰۰ یورو در طول یک سال تحصیلی می باشد.

در صورتی که مایل به گذراندن دوره های کار آموزی باشید برای مقاطع دکتری، و کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی و یا علوم و هنر می بایست در طول سال ۳۰۰۰ یورو مبلغی به عنوان شهریه پرداخت نمایید.

به علاوه، شهریه دانشگاه های لهستان، برای گذراندن دوره های دروس تخصصی و حرفه ای در رشته ی مختص هر فرد که به صورت دوره های کار آموزی حرفه ای برگزار می نماید مبلغی در حدود ۳۰۰۰ یورو در طول هر یک سال دریافت می نماید.

در صورتی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های لهستان به زبان لهستانی داشته باشید می بایست برای گذراندن این دوره ها در دانشگاه های لهستان، مبلغی در حدود ۲۰۰۰ یورو در طول هر سال پرداخت کنید.

به طور کلی میزان شهریه های دانشگاهی در کشور لهستان بستگی به نوع دانشگاه دارد که ممکن است دولتی و یا خصوصی باشد اما به طور میانگین این هزینه ها بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در طول هر سال متغیر می باشد. در صورتی که رشته ی تحصیلی شما مربوط به یکی از شاخه های مدیریتی باشد شهریه ی پرداختی شما در طول هر یک سال مبلغی در حدود ۸۰۰۰ یورو می شود.

هزینه های زندگی در کشور لهستان

علاوه بر هزینه هایی که شما برای تحصیل در این کشور می بایست پرداخت نمایید؛ هزینه های زندگی در این کشور را هم باید در نظر بگیرید. هزینه های زندگی در کشور لهستان بستگی به شیوه های زندگی فرد دارد. دانشجویان بین المللی به طور متوسط در طول هر ماه حدود ۳۰۰ یورو در این کشور خرج می کنند. اما به طور کلی هزینه هایی که یک دانشجو در این کشور برای زندگی پرداخت می نماید بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ یورو در طی ماه است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat