پرشین اپلای

شهر کراکوف

 شهر کراکوف 3 سال قبل

شهر کراکوف

کراکوف، دومین شهر بزرگ و از قدیمی ترین شهرهای لهستان است. این شهر با قدمت طولانی اش آثار تاریخی زیادی دارد برای همین هم هست که مرکز  این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. جالب است که در طول مدت جنگ جهانی دوم همه شهرهای لهستان آسیب هایی دیدند به جز کراکوف، پس همه آثار تاریخی شهر سر جایش است. کراکوف یکی از جذاب ترین شهرهای اروپاست همین جذابیت باعث شده که به آن فلورانس لهستان بگویند.‌

مکانهای که کراکوف را تبدیل به حیرت انگیزترین شهر لهستان کرده

 تالار لباس

تالار لباس یکی از شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌های کراکوف در مرکز یکی از میدان‌های قرون وسطایی در اروپاست. می‌توان از میان راهروهای این ساختمان کرم‌رنگ و آجری به سمت گذرگاه مرکزی که با نورهای فراوان تزیین شده قدم زد و از غرفه‌های فروش سوغات‌هایی مثل جواهرات کهربایی، جعبه‌های چوبی و تمثال‌های مذهبی دیدن کرد. بیرون از ساختمان نمای تحسین برانگیز خانه‌های اطراف میدان راخواهید دید که با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شده‌اند.

کاخ سلطنتی ووئل

کاخ ووئل واقع بر تپه‌ای مشرف بر رود ووئل و مجموعه‌ای از ساختمان‌های بسیار بزرگ است که معروف‌ترین آن‌ها قلعه‌ی سلطنتی و ساختمان کلیسای جامع است. درون ساختمان یک موزه وجود دارد، اگرچه بیرون آن از هر نمایشگاهی دیدنی‌تر است؛ این موزه در سال ۲۰۱۹موقتا بسته است. بعضی از سنگ‌های قدیمی این ساختمان متعلق به قرن ۱۱میلادی هستند و مجموعه‌ی برج‌ها، راهروهای مارپیچ و حیاط کلیسا یک کلکسیون بسیار ارزشمند است.

پلاک بوهاتروف گتا

اینجا محلی است که در آن کلیمیان مجبور به زندگی شدند، اموالشان از آن‌ها گرفته شد و در نهایت به کمپ‌ها فرستاده شدند. هفتاد صندلی چدنی کوچک و بزرگ در یادبود از دست رفتگان در بازه‌های تاریخی سهمناک لهستان بر روی سنگفرش این میدان قرار داده شده‌اند. این نمادها تضاد بسیاری با ساختمان‌های رنگی دور تا دور میدان ایجاد میکند و همچنین اینجا مکانی است که می‌توان بازتاب گذشته‌ی این کشور را در آن دید.

بازار کار پر جنب و جوش

از آنجا که دانشگاه های کراکوف متخصصان بسیار ماهر را در همه زمینه ها آموزش می دهند ، به هیچ وجه جای تعجب ندارد که مشاغل بسیار متداول در منطقه ایجاد می شوند. سرمایه گذاران بین المللی برای اطمینان از هجوم متخصصان آموزش دیده شعبه هایی از شرکتهای خود را در منطقه ایجاد می کنند . این امر به دانشجویان آینده فرصتهای زیادی را برای پیشرفت در مشاغل مورد نظر خود ارائه می دهد.

هزینه زندگی

هزینه های زندگی در کراکوف بسته به استاندارد و شیوه زندگی مطلوب متفاوت است و از 1100 PLN در هر ماه (300 دلار) شروع می شود. جدول زیر شامل هزینه های اساسی اجاره مسکن ، هزینه سفر و غذا است.

محل اقامت

قیمت به زلوتی

خوابگاه های دانشجویی

از 380 PLN (تقریبا 100 دلار)

اجاره اتاق

از 700 PLN (حدود 185 دلار)

غذا

از 400 PLN (تقریبا 110 دلار)

حمل و نقل عمومی

حدود 50 PLN (حدود 13 دلار)

هزینه های دیگر (کتاب ، سرگرمی ، تلفن و اینترنت)

از 300 PLN (تقریبا 80 دلار)

جمع

از 1100 PLN (حدود 300 دلار)


همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

هزینه زندگی در شهر کراکوف لهستان کراکوف


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat