پرشین اپلای

شرایط اخذ اقامت کشور روسیه

شرایط اخذ اقامت کشور روسیه 2 سال قبل

اخذ اقامت و شهروندی روسیه

برخی از افراد و اشخاصی که به روسیه مهاجرت می کنند قصد اخذ اقامت این کشور پهناور را دارند باید بدانند مهاجرت به روسیه و اخذ اقامت و شهروندی روسیه از سایر کشور های اروپایی به مراتب راحتتر است و با صرف هزینه و زمان کمتری میتوان موفق به دریافت آن شد.
نکته قابل توجه این است که به هیچ وجه شرایط آسان اخذ اقامت روسیه به این معنا نیست که هر شخص و یا موسسه ای قادر به انجام این امر باشد ، پس در انتخاب موسسه ای که به عنوان وکیل خود انتخاب می کنید دقت کافی داشته باشید.

مزایای اخذ اقامت روسیه:

کشور روسیه یکی از پیشرفته ترین کشور های اوراسیایی است و شهروندان این کشور از سطح رفاهی بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین ترتیب اشخاصی که اقامت روسیه را دارند نیز از امتیازات رفاهیی برخوردار خواهند شد.

برای دریافت اقامت و شهروندی روسیه روش های بسیار متفاوتی وجود دارد که در ادامه حتما به آن ها خواهیم پرداخت اما از مزیت های اقامت روسیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      اشخاصی که اقامت روسیه دارند و در این کشور مشغول به کار هستند نسبت به سایر افرادی که با ویزای کاری در کشور روسیه فعالیت میکنند مالیات کمتری پرداخت میکنند
2.      کارفرما های روسی بیشتر تمایل دارند تا افراد دارای اقامت را استخدام کنند زیرا طبق قانون این کشور در ازای کار افرادی که مقیم روسیه هستند مالیات کمتری به دولت روسیه پرداخت خواهند کرد
3.      دانشگاه های روسیه به دانشجویانی که دارای اقامت هستند در پرداخت شهریه و همچنین خوابگاه تخفیف میدهند
4.      با داشتن اقامت شما میتوانید اقدام به اخذ تابعیت روسیه کنید و در ادامه پاسپورت روسی دریافت کنید
5.      با داشتن اقامت روسیه برای ورود و خروج به این کشور دیگر نیازی به اخذ ویزا و دعوتنامه ندارید
6.      اخذ اقامت روسیه برای ایرانیان نسبت به متقاضیان سایر کشور ها راحت تر است (زیرا ایران درصد کمی از متقاضیان اخذ اقامت روسیه را نسبت به کشور هایی مثل آذربایجان، تاجیکستان، و اوکراین تشکیل میدهد )
7.      اگر اقامت روسیه داشته باشید، شرایط اخذ ویزای شینگن(شنگن) بسیار آسان تر از شرایط عادی میباشد
8.      روش های متعددی برای دریاف اقامت در کشور روسیه وجود دارد و مراحل اخذ اقامت در مدت زمان کمی به انتها میرسد

توضیح مهم:
صرف خرید ملک (زمین، آپارتمان، مغازه و…) در روسیه منجر به اقامت نمی‌شود.
ویزای تحصیلی (دانشجویی) روسیه به هیچ عنوان به اقامت دائم تبدیل / منجر نمی‌شود. چه در مقطع لیسانس، چه فوق لیسانس، چه دکترا.

تفاوت اقامت و تابعیت و ویزای اقامتی

ویزای اقامتی:
ویزایی که با آن بتوان حد اقل یک سال بدون نیاز به خروج از کشور در روسیه زندگی کرد .

اقامت :
تقریبا تفاوت چندانی با ویزای اقامتی ندارد . تنها با این تفاوت که اقامت قابلیت تبدیل به تابعیت را دارد اما ویزای اقامتی خیر

تابعیت:
همان پاسپورت روسی است که شما با اخذ آن از تمام حقوق یک شهروند روس برخوردار خواهید شد

انواع اقامت روسیه

۱.اقامت موقت:
از نظر قانونی و شهروندی تفاوتی با اقامت دائم ندارد تنها فرقش در مدت زمان این اقامت است
شما پس از اخذ اقامت موقت (rvp) می توانید اقدام به اخذ اقامت دائم کنید

۲.اقامت دائم :
اقامت دائم همانطور که گفتیم تفاوتی با اقامت موقت ندارد فقط این که شما با داشتن این اقامت میتوانید پاسپورت روسی و حق رائ روسیه دریافت کنید

روش های مهاجرت به کشور روسیه

اخذ اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت
ثبت شرکت در روسیه یکی از گزینه های جذاب برای خانواده های ایرانی می باشد. کشور روسیه در حال حاضر با کشور ایران دارای روابط تجاری و سیاسی خوبی است. بدین ترتیب می توانید با یک ثبت شرکت در روسیه اقامت خانواده خود ( همسر و فرزندان زیر18سال) را بگیرید.

اخذ اقامت روسیه از طریق کار
با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور می توانید برای دریافت اقامت روسیه اقدام نمایید. مهمترین شرط برای کار در روسیه، دانش زبان روسی می باشد.

اقامت تحصیلی در روسیه
از دیگر روش های مهاجرت و گرفتن اقامت روسیه، تحصیل در این کشور است. تحصیل در روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر می باشد. حدود شهریه دانشگاها در روسیه با توجه به رشته و مقطع از 1000-9500دلار در سال می باشد.

اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاران می توانند تابعیت روسیه را از طریق روشی ساده کسب کنند. سرمایه گذارانی که برای مدت سه سال حداقل 10٪ سهام یک شرکت روسی را در اختیار داشته باشند، می توانند تحت شرایط خاصی تابعیت روسیه را کسب کنند. میزان سرمایه مورد نیاز حدود یک و نیم میلیون دلار می باشد.

تولد فرزند در روسیه
اخذ اقامت از طریق تولد فرزند یکی از راه هایی است که می تواند منجر به اخذ اقامت و در مواردی تابعیت برای فرزند متولد شده شود. اما به طور کلی تولد فرزند در روسیه منجر به دریافت اقامت روسیه برای پدر و مادر وی نخواهد شد

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج
از جمله روش های مهاجرت به کشورروسیه ازدواج با افراد تبعه آن کشور می باشد. می توانید از این طریق ابتدا اقامت روسیه و سپس تابعیت و در نتیجه آن پاسپورت روسیه را دریافت کنید.
در گذشته شایعه ای مبنی بر اعطای تابعیت مستقیم و 15 هزار دلار به کسانی که با دختران روسی ازدواج کنند، رایج شد. این موضوع دروغی بیش نبود و زمینه سودجویی بسیاری از افراد را فراهم نمود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat