پرشین اپلای

هزینه های زندگی در لهستان

هزینه های زندگی در لهستان 3 سال قبل

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در لهستان

هزینه های زندگی در لهستان برای دانشجویان بین المللی در حد مطلوب و پایینی قرار دارد. هزینه هایی که دانشجویان خارجی برای زندگی در کشور لهستان می بایست پرداخت کنند عبارت است از مسکن، غذا، حمل و نقل و… که از نیازهای اولیه هر فردی می باشد.

دانشجویان خارجی برای تامین این نیاز های خود به طور متوسط باید در ماه ۳۵۰ تا ۵۰۰ یورو هزینه نمایند. که در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی این مبلغ بسیار مناسب و پایین می باشد به طوری که کل این مبلغ در بعضی از کشورها فقط صرف هزینه مسکن می گردد.

دانشجویانی که در کشور لهستان به تحصیل مشغول می باشند برای هزینه تحصیل خود بسته به دانشگاه و رشته انتخابی به طور میانگین در حدود ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو سالیانه شهریه پرداخت نمایند که هزینه تحصیل آن ها در لهستان در مقایسه با بسیاری کشور های دیگر اروپایی در سطح مطلوب و مقرون به صرفه ای قراردارد.

وضعیت بازار کار در لهستان

لهستان یک کشور امن و مناسب جهت سرمایه گذاری می باشد. از این حیث بازار کار فعال و پویایی در این کشور وجود دارد. به طوری که بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از فراغت از تحصیل خود می توانند در بازار کار لهستان وارد چرخه فعالیت گردند.

رشد سریع اقتصاد این کشور در بخش های تولیدی مانند لوازم خانگی و بخش الکترونیک – بخش خودرو و بخش صنعت هوانوردی کاملا مشهود است و در ده های اخیر سرمایه گزاران خارجی بسیاری این کشور را به عنوان مکانی مناسب و زود بازده در بخش تولید برای سرمایه گذاری خود انتخاب نموده اند . این موضوع سبب پایین بودن نرخ بیکاری در کشور لهستان است و همواره مشاهده می شود که هزینه های زندگی در لهستان با درآمد مردمان آن متناسب است و وضعیت معیشتی مردم در حد مطلوبی قرار دارد.

هزینه های زندگی در لهستان

واحد پول کشور لهستان زلوتی است که به پول ایران در حدود ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان می شود، اما در این کشور در بیشتر معاملات خود از یورو نیز استفاده می کنند. اقتصاد کشور لهستان و درآمد این کشور بیشتر بر پایه فرآورده های کشاورزی، خواروبار و تجهیزات حمل و نقل و ماشین آلات می باشد.

هزینه زندگی در لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزانتر می باشد . در نتیجه باعث افزایش محبوبیت این کشور بین مهاجران و دانشجویان شده است . برای نمونه قیمت چند مورد کلی در کشور لهستان برای شما در نظر گرفته شده است ، تا پیش زمینه ای از وضعیت قیمت ها در کشور لهستان داشته باشید . هزینه زندگی در لهستان چند بخش مختلف دارد که سعی شده در این بخش به آنها پرداخته شود .

هزینه زندگی در لهستان ( شامل غذا، لوازم آرایشی و بهداشتی، حمل و نقل شهری، پوشاک ،سرگرمی ، اجاره خانه ) ماهیانه حدود 450 تا 650 یورو می باشد اگر متقاضی دانشجو بوده و با فرض اینکه دانشجو در خوابگاه زندگی نکرده و خانه اجاره کرده باشد

یک یورو معادل ۴.۳۱ زولاتی میباشد که امکان تغییر این نرخ با توجه به قیمت ارز وجود دارد

هزینه زندگی در لهستان - اجاره خانه یا آپارتمان

هزینه اجاره ی ماهانه خانه یا آپارتمان همانند کشورهای دیگر به شرایط مختلفی بستگی دارد و بسته به این شرایط قیمت بالا یا پایین می رود، از این رو قیمت ثابتی ندارد مانند: قرار داشتن خانه یا آپارتمان در مرکز شهر یا حومه شهر ، کیفیت خانه از همه نظر ، دیدگاه مالک و . . .

 قیمت های زیر بدون در نظر گرفتن هزینه ی برق و گازو شارژ ساختمان می باشد. هزینه ی آب رایگان می باشد به شرط استفاده تا حد معقول . هزینه ی ماهیانه گاز از 60 زولاتی و هزینه ی ماهیانه برق از 50 زولاتی شروع شده و بسته به مقدار استفاده شما افزایش می یابد، همچنین هزینه ماهیانه شارژ ساختمان براساس متراژ خانه -کیفیت خانه و تعداد نفراتی که در خانه به عنوان مستاجرزندگی میکنند، تعیین میشود که این هزینه برای یک نفر ساکن از ۳۰۰ زولاتی معادل 70 یورو تا 450 زولاتی معادل 105 یورومی باشد و برای دو نفر ساکن از 400 زولاتی معادل 90 یورو تا 550 زولاتی معادل 130 یورو می تواند باشد.

اجاره ماهیانه

 

محدوده قیمت ماهیانه (زولاتی)

 

محدوده قیمت ماهیانه (یورو)

 

آپارتمان استودیو

1300-2000 PLN

300-470 Euro

 

آپارتمان (یک واحد) یک خوابه

1450-2400 PLN

340-570 Euro

 

آپارتمان (یک واحد) دو خوابه

1700-3000 PLN

400-700 Euro

 

برای اجاره یک خانه در لهستان  نکات زیر را در نظر بگیرید

• مستاجر موظف است هرماه هزینه اجاره خانه و هزینه برق و گاز و هزینه شارژ ساختمان را بپردازد

 • بعضی از خانه ها فارق از پرداخت هزینه گاز میباشند

• برای عقد قرار داد مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا (  Deposit ) که معادل هزینه یک ماه اجاره خانه میباشد را تحویل صاحب خانه داده و در پایان قرارداد و در صورت سالم تحویل دادن خانه آن مبلغ را پس میگیرید.

هزینه زندگی در لهستان - حمل نقل داخل شهری

قیمت تاکسی ،بلیط اتوبوس و بلیط ترام وای

 هزینه زندگی در لهستان برای حمل و نقل در هر شهر لهستان متفاوت میباشد . همچنین سیستم حمل و نقل عمومی شامل بلیط های یک منظوره ،روزانه ، هفته ای ، فصلی و یا ماهیانه می باشد . به طور مثال اگر می خواهید که بصورت روزمره از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنید بهتر است که از بلیط های یک ماهه یا فصلی استفاده کنید. لازم به ذکر است که تنها دانشجویان شامل تخفیف 50% برای خرید بلیط و وسائل نقلیه عمومی با نشان دادن کارت دانشجویی یا دانش آموزی خواهند بود.

سیستم تاکسیرانی در لهستان از کیفیت بالایی برخوردار می باشد . شما می توانید کرایه را نقد یا با کارت بانکی خود پرداخت کنید.

قیمت های زیر برای شهر Kraków می باشد که متوسط قیمت شهرهای دیگر است. در شهرهای دیگر قیمت کمی بالاتر یا پایین تر می باشد.

هزینه ترام وای و اتوبوس

نوع بلیط اتوبوس یا ترام وای

 

قیمت برای دانشجویان (زولاتی)

 

قیمت برای سایرین (زولاتی)

 

20دقیقه

1.70

3.40

50دقیقه

2.30

4.60

90دقیقه

3

6

24ساعت

7.50

15

48ساعت

14

28

72ساعت

21

42

7روز

28

56

 

هزینه تاکسی

تعرفه ها

 

محدوده قیمتی (زولاتی)

 

هزینه اولیه به هنگام سوار شدن

 

7

هزینه تاکسی به ازای هر یک کیلومتر مسافت

 

1.80  _ 1.98

 هزینه زندگی در لهستان - اینترنت ماهیانه برای منزل و سیم کارت تلفن

هزینه اینترنت ماهیانه برای منزل و حتی سیم کارت به شرایط مختلفی بستگی دارد مانند : شرکت سرویس دهنده اینترنت، سرعت اینترنت، امکانات اضافی پکیج مورد نظر. بنابراین بسته به این شرایط قیمت بالا یا پایین می رود.

هزینه اینترنت ماهیانه برای منزل

سرعت اینترنت

امکانات

محدوده قیمت (زولاتی)

محدوده قیمت (یورو)

150مگابیت بر ثانیه

فاقد کانال های تلویزیون

50

12

500مگابیت بر ثانیه

فاقد کانال های تلویزیون

60

14

1گیگابیت بر ثانیه

فاقد کانال های تلویزیون

80

19

300مگابیت بر ثانیه

بالای 100کانال تلویزیونی

80

19

500مگابیت بر ثانیه

بالای 120کانال تلویزیونی

100

24

1گیگابیت بر ثانیه

بالای 150کانال تلویزیونی

120

28

  هزینه اینترنت ماهانه برای سیمکارت تلفن

مقدار اینترنت قابل استفاده

امکانات

محدوده قیمت ماهانه(زولاتی)

محدوده قیمت ماهانه( یورو)

15گیگابایت با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه

تماس تلفنی و اس ام اس نامحدود -  رایگان

25

6

اینترنت نامحدود با سرعت 15 گیگابیت بر ثانیه

تماس تلفنی و اس ام اس نامحدود -  رایگان

30

7

اینترنت نامحدود با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه

تماس تلفنی و اس ام اس نامحدود -  رایگان

50

12

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

هزینه های زندگی هزینه زندگی در لهستان


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat