پرشین اپلای

معرفی کشور لهستان

معرفی کشور لهستان 3 سال قبل

لهستان

لهستان کشوری است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و با داشتن مساحتی در حدود 312.685 کیلومتر مربع، مانند پلی شرق و غرب اروپا را به یکدیگر متصل کرده است. این کشور حدود 38.53 میلیون نفر جمعیت دارد و با آلمان، چک، بلاروس، و روسیه دارای مرز مشترک و همسایگی می باشد.

پایتخت این کشور شهر قدیمی ورشو است که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور نیز هست. شهرهای کراکوف، گدانسک، پوزنان، وروتسلاو، ووج، شچچین، لوبلین، کاتوویسن و بیدگوشچ از شهرهای مهم کشور لهستان هستند. مردم کشور لهستان، اکثرا به زبان لهستانی تکلم می کنند و واحد پولی رایج این کشور، زلوتی است. از لحاظ آب و هوایی این کشور دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان های معتدلی می باشد.

اکثر مردم کشور لهستان را خود لهستانی ها تشکیل می دهند اما درصدی از آلمانی ها و اکراینی ها و نیز بلاروسی ها هم در کشور لهستان مقیم هستند.

چیزی در حدود 90 درصد از مردمان کشور لهستان پیرو کاتولیک هستند که البته تعدادی پیرو ارتدوکس و پروتستان هم در میان آن ها وجود دارد.

جاذبه های گردشگری کشور لهستان علاوه بر جنگل ها و رودخانه های بسیار شامل مناطقی مانند: معدن نمک ولیچکا، شهر باستانی تورن، کانال البلاگ، قلعه ی مالبورک، قلعه ی واول و کلیسای کراکف، ژاموشک و… می شود.

موقعیت جغرافی لهستان

به واسطه حضور کشور لهستان در اتحادیه اروپا، ثبت شرکت در این کشور بسیار مفید می باشد. این کشور در قلب اروپا واقع شده و با سایر اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای اروپای شرقی (اوکراین، بلاروس، روسیه) هم مرز است. این موقعیت جغرافیایی باعث دسترسی همه جانبه افراد به کشورهای دیگر اروپایی می باشد که بازار کار را به بهترین شکل هموار می نماید.

اوضاع سیاسی در لهستان

رییس جمهور ریاست و قدرت اجرایی را در کشور لهستان در دست دارد و می تواند هر دو مجلس این کشور را نیز در هر زمانی که بخواهد، منحل کند. او همچنین وظیفه ی انتخاب نخست وزیر را برعهده دارد. مجلس شورای ملی لهستان برای دوره ی 4 ساله انتخاب شده که توسط هیئت رییسه که شامل رییس جمهور و 4 تن از نمایندگان مردم می باشد و نیز شورای مشورتی این کشور اداره می شود. به غیر از مساله ی قانونگذاری، مجلس کشور در تعیین وزرا و رییس جمهور نقش کلیدی و اصلی را دارد.

وضعیت نظام آموزشی در لهستان

تحصیل در لهستان برای افراد 7 تا 15 سال به صورت اجباری است. افراد بعد از گذراندن 8 سال دوره ی ابتدایی، وارد مرحله ی متوسطه شده و خود را برای ورود به بازار کار یا مرحله ی تحصیلات آکادمیک، آماده می کنند. با وجود اینکه میزان شرکت دانش آموزان برای تحصیلات دانشگاهی افزایش یافته اما هنوز هم در قیاس با آمار دانشجویان اروپای غربی، در مرحله و میزان پایینی قرار دارد.

اقتصاد لهستان

طبق آخرین گزارش اقتصادی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، اقتصاد لهستان با رشد ۴٫۲٪ در سال ۲۰۱۹، جایگاه خود را به عنوان چهارمین اقتصاد در حال توسعه جهان، ثابت نگه داشته است. بسیاری از کارآفرینان برای تأمین مشارکت ها و قراردادهای بسیار پر سود، شرکت هایی را در لهستان ثبت می کنند.

لهستان توسط بانک جهانی به عنوان یک اقتصاد پردرآمد طبقه بندی شده است و همچنین رتبه ۲۴ در شاخص سهولت انجام فعالیت های تجاری در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. لهستان اقتصاد بسیار متنوعی دارد که در فهرست پیچیدگی اقتصادی در رتبه بیست و یکم قرار گرفته است. بزرگترین مؤلفه اقتصاد آن بخش خدمات (۶۲٫۳ درصد) و پس از آن صنعت (۳۴٫۲ درصد) و کشاورزی (۳٫۵ درصد) است. میزان بیکاری در کشور لهستان ۳٫۴ درصد تعیین گشته است.

لهستان در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات دارویی عمومی و دستگاههای پزشکی در اروپا است. زمینه های اصلی سرمایه گذاری شامل کشاورزی، ساخت، خودرو، مواد شیمیایی، منسوجات، فرآوری مواد غذایی و در سالهای اخیر بازار املاک و مستغلات است.

مناطق ویژه اقتصادی

لهستان دارای ۱۴ منطقه ویژه اقتصادی است که در سرتاسر این کشور گسترش یافته است. این مناطق انتخاب شده اند که سرمایه گذاری ها از طریق یک سری معافیت های تشویقی و دسترسی به تسهیلات تجاری به سرمایه گذاری بپردازند. هر یک از چهارده منطقه دارای هیئت مدیره مدیریتی و ویژگی های خاص سرمایه گذاری هستند. سرمایه گذاران خارجی که تصمیم بر ثبت شرکت در لهستان را دارند، ملزم به دریافت مجوز عملکرد برای آن منطقه خاص می باشند.

سیستم حقوقی شفاف

لهستان دارای یک سیستم شفاف مالیاتی و یک سیستم مالی توسعه یافته و پایدار است. علاوه بر این، لهستان دارای بزرگترین اقتصاد در اروپای شرقی و ششمین اقتصاد بزرگ در اتحادیه اروپا است. لازم بذکر است نرخ مالیات بر درآمد در کشور لهستان بسیار پایین می باشد و سرمایه گذاران می توانند از ویژگی مثبت بهره مند شوند.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat