پرشین اپلای

سوالات متداول در مورد تحصیل در آلمان

سوالات متداول در مورد تحصیل در 3 سال قبل

سوالات متداول در مورد تحصیل در آلمان

برای پذیرش کالج پزشکی المان با مدرک دیپلم ریاضی و معدل 19.5 میتوان اقدام کرد؟

پاسخ کارشناس : بله می توانید .

 

آیا پذیرش در رشته داروسازی آلمان محدودیت سنی دارد؟

پاسخ کارشناس : پذیرش در هیچ دانشگاه و رشته ای محدودیت سنی ندارد . محدودیت سنی برای اخذ ویزاست .

 

کدام کشور ها بورسیه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس رشته مهندسی را دارند و چگونه میتوان در این مقطع بورسیه گرفت ؟

پاسخ کارشناس : برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع ارشد نیاز به رزومه بسیار قوی می باشد . می توانید در کشورهای آلمان و فرانسه اتریش و ایتالیا به صورت کاملا رایگان تحصیل کنید . استثناعا کشور ایتالیا برای تمام مقاطع بورسی تحصیلی می دهد .

 

من فارغ تحصیل مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه شیراز هستم .معدل من 15 است و به دنبال تحصیل در مقطع ارشد در یکی از دانشگاه های خوب خارج هستم .مدرک آیلتس 7 و می خواهم مدرک زبان آلمانی(گوته) را هم بگیرم .چند سوال داشتم

از کدام کشور می توانم بورس بگیرم؟

خانواده می تواند 500 یورو ماهانه به من بپردازد ،آیا می توان با چنین مبلغی در اروپا تحصیل کرد؟

آیا بهتر است برای دکترا به خارج بروم یا کارشناسی ارشد؟

پاسخ کارشناس :  برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا گزینه مناسبی است . بله با این مبلغ می توانید در کشورهایی که تحصیل رایگان  دارند مانند آلمان ، ایتالیا و اتریش تحصیل کنید . پذیرش در مقطع دکترا نیازمند داشتن رزومه قوی است . می توانید در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید .

 

می خواهم در یکی از کشورهای اروپایی مانند اتریش یا آلمان ادامه تحصیل دهم. آیا می توانم در فوق ادامه تحصیل داده و سپس نسبت به کار و اقامت دائم یکی از این کشورها اقدام نمایم ؟ آیا می توانم در فوق در این کشورها تغییر رشته دهم و رشته ای را انتخاب کنم که شانس بیشتری برای یافتن کار و اقامت دارد؟

پاسخ کارشناس : امکان تغییر رشته وجود ندارد . می توانید در رشته هایی ادامه تحصیل دهید که مرتبط و نزدیک به رشته تحصیلی شما باشد .

 

من ۱۹‌سالمه دانشجو رشته حسابداری مقطع کاردانی و درکنار اون خیاط هم هستم و میخوام اقامت کشور آلمان بگیرم من از کدوم راه میتونم اقامت بگیرم ویزای تحصیلی یا ویزا کار ؟ اصلا میشه ؟

پاسخ کارشناس : برای دریافت ویزای کار باید مدرک لیسانس یا مدرک بین المللی و سابقه کار مرتبط داشته باشید . برای اخد پذیرش تحصیلی داشتن مدرک زبان الزامی است .

 

سلام آیا برای پذیرش از طریق کالج شرط معدل نیازه؟

پاسخ کارشناس : بله . برای ورود به کالج در کشور آلمان معدل از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

برای تحصیل در دانشگاه رور بوخوم آلمان ( که تحصیل در اونجا رایگان هم هست ) ، اونم باید دوره ی کالج رو بگذرونه؟ حتما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشیم؟ مدرک آیلتس نمیشه؟ برای گرفتن لیسانس میخواستم

پاسخ کارشناس : برای ورود به دانشگاه های المان نیازمند مدرک زبان المانی می باشد .

 

سلام مهدی هستم 24 ساله خدمت رفتم کارشناسی مدیریت صنعتی با معدل 15/50 دارم سوالم از شما اینه که راهی هست که بتونم برم المان درس بخونم ؟ انگلیسیم معمولیه مدرک ایلتس ندارم و المانیمم که صفره.

پاسخ کارشناس : نیاز ب مدرک زبان المانی دارید برای پذیرش تحصیلی .

 

من 20 سالمه و در دانشگاه دولتی رشته مکانیک میخواندم که به دلیل علاقه نداشتن و پاره ای از مشکلات از دانشکاه انصراف دادم و شروع کردم به کار عکاسی و دوره های مختلف عکاسی را رفتم و مدرک گرفتم. مدرک معتبر زبان انگلیسی هم دارم و سربازی هم معافیت گرفتم. میخواستم ببینم با کمترین هزینه کدوم کشور میتونم برای تحصیل در رشته عکاسی مهاجرت کنم؟

پاسخ کارشناس : کشورهایی مانند آلمان ، اتریش ، فرانسه و ایتالیا با توجه بع رایگان بودن تحصیل گزینه های مناسبی هستند .

 

سلام – وقت بخیر- برای ویزای تحصیلی در مقطع فوق لیسانس برای المان ایا محدودیت سنی وجود داره؟

پاسخ کارشناس : بله . تا حدودا سن 30 سال

 

سلام وقتتون بخیر. میخواستم بدونم در صورت اخذ ویزای تحصیلی آلمان میشه مادرم رو به عنوان همراه با خودم ببرم؟ (من مجرد هستم) و اگه نمیشه از چه طریفی میشه با مادرم اقامت بگیرم؟آیا اگه بعد تحصیل در آلمان مشغول کار بشوم به مادرم اقامت میدهند؟ و یا چه کشوری هست این اجازه رو میده؟ و یک سوال دیگه برای مقطع لیسانس محدودیت سنی به چه صورت هست؟

پاسخ کارشناس : در کشور آلمان برای اخذ پذیرش تحصیلی محدودیت سنی وجود ندارد . محدودیت سنی برای اخذ ویزا است . ویزای همراه فقط به همسر و فرزندان زیر 18 سال تعلق می گیرد .

 

اینجانب دانشجوی مهندسی مکانیک خودرو در دانشگاه ازاد هستم ایا در مقطع مستر امکان ادامه تحصیل در المان را دارم ؟ ایا با مدرک دانشگاه ازاد با معدل بالا امید به اخذ پذیرش هست ؟

پاسخ کارشناس : بله با داشتن مدرک زبان این امکان رادارید .

 

من ارشد ارتباطات و ۳۳ ساله هستم. میخوام برای ادامه تحصیل به آلمان بروم. پرسشم این است که : آیا غیر از پناهندگی، راهی دیگر برای بهرمندی از تحصیل رایگان هست یا نه؟ اگر نیست، چگونه می توانم پناهنده شوم؟

پاسخ کارشناس : نیاز به پناهندگی نیست . تحصیل رایگان در آلمان با داشتن مدرک زبان برای تمام مقاطع امکان پذیر است .

 

 سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم که من میخوام برای دبیرستان برم آلمان بنظرتون خوبه ؟ و اینکه هزینه چقدر میشه ؟ میتونم بجای مدرسه بین المللی برم مدرسه معمولی ؟

پاسخ کارشناس : هزینه های تحصیل برای مدارس آلمان بسیار بالاست . می توانید پس از دریافت مدرک پیش دانشگاهی برای پذیرش کالج های آلمان که رایگان هستند اقدام کنید .

 

من دارای مدرک کارشناسی فیزیک هستم و 23 سالمه، میخوام برای گرفتن پذیرش در رشته ی پزشکی یکی از دانشگاه های المان اقدام کنم ولی فهمیدم چون دیپلم و پیش دانشگاهی ام ریاضی است و منفکه با رشته ای که می خواهم پذیرش بگیرم، حداکثر فاصله اقدام برای گرفتن پذیرش و گرفتن مدرک دیپلم باید 3 سال باشه.ایا راهی وجود داره که من بتونم در رشته ی پزشکی پذیرش بگیرم؟

پاسخ کارشناس : بله میتونید اقدام کنید . از طریق پذیرش غیر مستقیم .

 

بیست ساله لیسانس علوم آزمایشگاهی دارم با معدل 17 خواستم واسه گرایش خودم در المان اقدام کنم که متوجه شدم پیراپزشکی ندارن از طرفی خواستم واسه دندون پزشکی اقدام کنم در دانشگاهای رایگان المان گفتن شرایط سنی داره،،،میشه راهنمایی کنید .

پاسخ کارشناس : برای اخذ پذیرش تحصیلی محدودیت سنی وجود ندارد در واقع این محدودیت برای اخذ ویزاست . که تا سن 26 سال امکان پذیراست .

 

سلام . 26 سال دارم با دیپلم تجربی . میخواستم بدونم امکانش هست که در دانشگاهای آلمان مشغول به تحصیل بشوم و بعد از گذراندن مدت لازم انتقالی خودمو برای یکی از دانشگاهای داخل ایران (چه سراسری و چه آزاد72 )بگیرم؟

پاسخ کارشناس : بله . بعد از گذراندن 72 واحد درسی و سایر شرایط این امکان وجود دارد .

 

من مدرک لیسانس مهندسی مواد از دانشگاه سراسری دارم،همچنین متولد اتریش هستم ولی شناسنامه ی اونجارو ندارم.به نظر شما در آلمان یا اتریش فرصت تحصیلی مناسبی برای من هست ؟ در مورد تابعیت و اقامت چی؟

پاسخ کارشناس : شما باید مانند سایرایرانی ها برای اخذ پذیرش و ویزا اقدام نمایید .

 

میثم هستم 29 ساله فارغ التحصیل کارشناسی ارشد (ریاضی محض) از دانشگاه صنعتی اصفهان و دارای کارت پایان خدمت هم می باشم . زبان المانی هم در حد مکالمه بلد هستم ولی مدرک ندارم.  سوالم اینه که ایا امکان تحصیل در مقطع دکتری برای من در المان وجود دارد .  یا اصن اگه اونجا ارشد بخونم واس اینده کاری و درواقع اقامت دائمم بهتره!!! اصن رشته من اونجا جواب می ده برای معلمی یا نه!!!!

پاسخ کارشناس : اگر هدف شما گرفتن اقامت است می توانید برای ارشد مجدد اقدام کنید و به صورت رایگان تحصیل کنید زیرا اخذ پذیرش برای مقطع دکترا نیازمند داشتن رزومه قوی می باشد ..

 

من ۲۷ سال دارم لیسانس کامپیوتر و دوره های مایکروسافت و سیسکو در زمینه آی تی رو در یک موسسه اموزشی داخلی گذروندم و سابقه کار دارم ولی بیمه نبودم اما معرفی نامه کاری میتونم بیارم (حدود۳سال(  . خواستم راهنمایی کنید کشوری مثل المان یا کشور دیگه میتونم پذیرش بگیرم؟ درضمن فاقد مدرک زبان هستم ولی درصورت لزوم اقدام میکنم.

پاسخ کارشناس : بله در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای تحصیل در المان اقدام کنید .

 

من دانشجوی کارشناسی گرافیک در دانشگاه شریعتی تهران هستم، میخواستم بدونم معدل کارشناسی برای تحصیل هنر در آلمان مهم هست یا خیر؟ چون معدلم خیلی اومده پایین و اینکه میتونم مجددا کارشناسی بخونم در اونجا ؟

پاسخ کارشناس : برای ورود به دانشگاه های آلمان معدل بسیار حائض اهمیت است . ورود برای مقطع کارشناسی بستگی به سن شما دارد .

 

میخواستم بپرسم دانشگاه های برتر آلمان بیشتر علاقمند به جذب دانشجویان رشته پزشکی هستند یا داروسازی؟

پاسخ کارشناس : تفاوتی وجود ندارد .

 

من ١٦ساله هستم برأي ورود ب كالج اولين اقدامي كه بايد انجام بدم چيه؟

پاسخ کارشناس : برای ورود به کالج بعد از دریافت مدرک دیپلم ، اقدام جهت دریافت مدرک زبان است.

 

من 17 سال سن دارم و میخوام برای دبیرستان آلمان اقدام کنم . فقط در صورتی که به دبیرستان برم آیا میتونم در دانشگاه پزشکی آلمان برم . ممنون میشم پاسخ بدید.

پاسخ کارشناس : بله . بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ مدرک زبان آلمانی می توانید برای پذیرش کالج اقدام کنید .

 

من یک ماه پیش کنکور دادم در مقطع کارشناسی و رتبه ام اومده احتمال قبولی در دانشگاه سراسری روزانه کمه . میخواستم بپرسم اگه دانشگاه دولتی مجازی یا غیر انتفاعی باشه میتونم بعد از اینکه دو ترم اینجا خوندم از دانشگاههای المان پذیرش بگیرم؟

پاسخ کارشناس : بله این امکان وجود دارد . و با داشتن مدرک زبان المانی می توانید به صورت رایگان تحصیل نمایید .

 

من شنيدم كه اگر دانشگاه دولتي روزانه قبول بشيم بعد از ليسانس اگر بخوايم بريم مدركمون رو ازاد نميكنن . ميخواستم بدونم بين دوره هم همينطوره؟مثلا بعد از دو ترم؟

پاسخ کارشناس : خیر . بین دوره نیازی به آزاد سازی مدرک نیست .

 

من دوم دبیرستان هستم ایا می توانم در المان ادامه تحصیل بدهم و اموزش فوتبال هم ببینم لطفا راهنمایی کنید شرایط را بگویید و اگر هر کشور دیگه هم باشه شر ایط رو بگوید با تشکر .

پاسخ کارشناس : بله این امکان وجود دارد . بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ مدرک زبان می توانید برای پذیرش کالج اقدام کنید .

 

با سلام من کارشناسی ارشد معماری منظر از دانشگاه تهران هستم . با یک مقاله ای اس ای و یک مقاله داخلی . چطور میتونم برای آلمان یا اتریش اقدام کنم؟؟ مدرک زبان ندارم .

پاسخ کارشناس : برای کشور آلمان داشتن مدرک زبان الزامی است . برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش مدرک زبان الزامی نیست .

 

سلام عرض میکنم خدمت مشاورین محترم ، ممنون از پاسخگویی جامع تون. من ١۶ سالمه و به کلاس سوم میرم و رشته امم تجربیه و علاقه شدیدی به پزشکی دارم. با تحقیقاتی که انجام دادم فهمیدم نمره دیپلم و پیش دانشگاهی و قبولی کنکور پیش نیاز پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی آلمان است ولی من میخوام زودتر اقدام کنم چون اگر دیر بجنبم ممنوع الخروج میشم به خاطر سربازی و بعد یا قبل از گرفتن دیپلم اونجا ادامه تحصیل بدم و سال چهارمم (کالج) اونجا بخونم. آیا با گذراندن یکسال کالج (دوترم) باز هم نیاز به آزمون ورودی دارم ؟ یا براساس معدل و نمرات برای دانشگاه ها پذیرش میشوم ؟

پاسخ کارشناس : ابتدا نیاز است که مدرک پیش دانشگاهی بگیرید . هم آزمون ورودی و هم معدل در پذیرش رشته پزشکی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

سلام.من 17 ساله هستم.سوم دبیرستانم تموم شده.امسال کنکوری هستم.قصد سفر به المان را دارم.برای ورزشم و در کنارشم درس و خواستم بدونم که 4 دبیرستانو بخونم یا نه و کنکورو بدم یا ندم؟

پاسخ کارشناس : هزینه تحصیل بدون مدرک پیش دانشگاهی بسیار بالاست . لذا بهتر است مقطع پیش دانشگاهی را در ایران گذرانده  که بتوانید در کالج به صورت کاملا رایگان تحصیل کنید .

 

اینجانب ۳۱ ساله دارای مدرک دکترای تخصصی زراعت از دانشگاه آزاد اسلامی با معدل ۱۸/۲۲ و ۵ مقاله آی اس آی. دارای سطح متوسط زبان و فاقد مدرک زبان. ۳ سال سابقه کار در ایران دارم. در خصوص امکان اخذ فرصت دوره فوق دکترا و اقامت کاری در آلمان در صورت امکان راهنماییم کنید. سپاسگزارم

پاسخ کارشناس : در مورد اقامت کاری در کشور آلمان میتوانید از طریق ویزای جستجوی کار اقدام نمایید . در مورد فوق دکترا امکان گرفتن پذیرش بسیار پایین است .

 

با سلام من دخترى ١٧ ساله با مدرك ديپلم ١٩ هستم! ميخواهم بدانم آيا پس از اخذ مدرك پيش دانشگاهى براى تحصيل كارشناسى نياز به دادن كنكور داخلى و قبول دانشگاه دولتى معتبر دارم يا خير؟

پاسخ کارشناس : خیر می توانید برای کالج هایی اقدام کنید که نیازی به قبولی در کنکور ندارند . برای اخذ پذیرش نیاز به مدرک زبان دارید .

 

باسلام و تشكر بابت پاسخگويي شما،بنده فارغ التحصيل رشته هوشبري هستم و در حال حاضر شاغل ميباشم ،آيا براي بنده امكان اخذ پذيرش دندانپزشكي و ياپزشكي در كشور اتريش و يا آلمان ميسر هست ؟ و اينكه هزينه آن هر ترم چه مقدار ميباشد؟

پاسخ کارشناس : برای اخذ پذیرش در کشور اتریش نیاز به قبولی در همین رشته در ایران را دارید . برای ورود به رشته پزشکی یا دندان پزشکی در کشور آلمان می توانید با داشتن مدرک زبان اقدام نمایید . تحصیل در دانشگاه های آلمان و اتریش رایگان است .

 

با سلام دختری هستم 17 ساله رشته کامپیوتر. کنکور دادم سراسری زنجان قبول شدم روزانه ولی آزاد تهران دارم میخونم میخاستم ببینم اگر معدلم بالا شود امکان تحصیل را دارم یا نه؟ چون دانشگاه آزاد هستم میگم… میشه بگید احتمال اینکه من را بپذیرند چقدر هست؟

پاسخ کارشناس : بله این امکان برای شما وجود دارد . نیاز به گرفتن مدرک زبان دارید .

 

با عرض سلام. 23ساله هستم و متاهل.ترم آخر کارشناسی حسابداری دانشگاه اصفهان (دولتی). در حال حاضر مشغول کار حسابداری و حسابرسی هستم در یکی از شرکت های زیر مجموعه همکاران سیستم. میخواستم ببینم درصورت گرفتن مدرک زبان آلمانی در ایران چقدر امکان تحصیل در رشته خودم در مقطع مستر(فوق لیسانس) در کشور آلمان هست ؟؟ (برای گرفتن پذیرش) و همینطور چقد احتمال پیدان کردن کار در دوران تحصیل و بعد تحصیلم(مرتبط یا غیر مرتبط با رشته ام) می باشد ؟؟؟؟؟خواهشا بنده رو سریعا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ کارشناس : در داشتن مدرک زبان می توانید از دانشگاه های المان پذیرش بگیرید . در حین تحصیل هم امکان کار کردن به صورت پارت تایم را دارید . بعد از پایان تحصیل هم می توانید مرتبط با رشته تحصیلی مشغول به کار شوید .

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat