پرشین اپلای

چرا تحصیل در لهستان؟

چرا تحصیل در لهستان؟ 3 سال قبل

چرا تحصیل در لهستان؟

تحصیلات دانشگاهی در کشور لهستان از سابقه ی بالایی برخوردار بوده و این موضوع تحصیل در لهستان را معروف و پر طرفدار کرده است. اکثر افرادی که در رشته های پزشکی و روانشناسی و یا داروسازی مشغول به تحصیل هستند و خواهان ادامه تحصیل در خارج می باشند این کشور می تواند یک گزینه ی بسیار عالی برای آن ها باشد چرا که تحصیل در لهستان در رشته ی پزشکی و یا سایر رشته های گفته شده به زبان انگلیسی حتی در دوره های پایین مانند تحصیل لیسانس در لهستان امکان پذیر می باشد. در کشور لهستان همانند سایر کشور های دیگر تحصیلات و سال تحصیل به دو ترم تقسیم می شود و در پایان هر ترم از دانشجویان امتحان پایان ترم گرفته می شود. همچنین در صورتی که شما احیانا مدرک زبان را در کشور خود اخذ ننموده باشید این کشور با برگزاری دوره های زبان در لهستان به شما امکان دریافت مدرک در این کشور را می دهد. یکی دیگر از مزایای عالی در این کشور معیار نبودن معدل برای تحصیل است یعنی شما حد و حدودی برای معدل خود نداشته و می توانید به راحتی تحصیل کنید. اگرچه امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در کشور لهستان اندکی مشکل است اما دریافت کمک هزینه های تحصیلی در حین تحصیل امکان پذیر است.

هزینه زندگی در لهستان

 کشور لهستان از نظر هزینه های زندگی خیلی کشور مناسبی است. هزینه زندگی دانشجویی در لهستان نسبت به کشور های دیگر خیلی تفاوت داشته و به میزان چشم گیری کم تر است. شما برای اقامت دانشجویی در لهستان دو انتخاب دارید و می توانید هم از خوابگاه های دانشجویی لهستان استفاده کنید و هم به اجاره ی مکانی بپردازید. این در حالی است که انتخاب خوابگاه دانشجویی هزینه ای بسیار مناسب دارد. هزینه ای که شما برای یک خوابگاه باید پرداخت نمایید مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو برای خوابگاه های معمولی تر و ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو برای خوابگاه های عالی تر است.  شما همچنین می توانید در طول تحصیل در لهستان به کار دانشجویی با اجازه و حق کاری که دارید بپردازید. که این خود از مزیت بالایی برخوردار بوده و شما در صورت کار پس از پایان تحصیل در لهستان می توانید از طریق استخدام پس از ۵ سال به اخذ اقامت دائم در لهستان بپردازید. مبلغی که شما برای بیمه ی دانشجویی نیز می بایست پرداخت نمایید در حدود ۱۲ یورو در ه سال تحصیلی است.

شهریه دانشگاه های لهستان

شهریه دانشگاه های لهستان به چند عامل بستگی دارد اولین عامل مقطع تحصیلی شما و دومین عامل نوع دانشگاهی است که در آن تحصیل می کنید. اما به طور کلی شهریه دانشگاه ها در این کشور از سایر کشور ها بسیار پایین تر است و پرداخت آن برای هر فردی امکان پذیر است. به این صورت که فرد برای تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم و برای تحصیل در مقطع لیسانس شما باید در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو برای دانشگاه های خصوصی در هر ترم پرداخت نمایید اما این شهریه مخصوص دانشگاه های آزاد است و در صورتی که شما بخواهید در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ یورو در ترم می باشد. در صورتی که شما قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس در لهستان را داشته باشید شهریه ی پرداختی شما در همین حدود می باشد. شهریه های دانشگاهی در کشور لهستان از کشور های دیگر پایین تر است یعنی می توانید با کم ترین هزینه در سایر رشته در لهستان ادامه تحصیل دهید و همین مزیت بزرگ باعث شده است تا افراد زیادی تصمیم به تحصیل در لهستان بگیرند.

دانشگاه های برتر لهستان

در کشور لهستان دانشگاه های زیادی وجود دارد. در حدود ۵۰۰ دانشگاه در کشور لهستان موجود است که در بین این ۵۰۰ دانشگاه بیشتر آن ها در بخش های خصوصی مشغول به فعالیت هستند. اما در این بین ۱۲ دانشگاه از بین دانشگاه های لهستان در جمع ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.

ویزای تحصیلی لهستان

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل رایگان در لهستان و یا تحصیل طولانی در این کشور مدت مورد نیاز است. کشور لهستان نسبت به کشور های دیگر که افراد برای تحصیل به آن جا مهاجرت می کنند از شرایط آسان تری برای دریافت ویزا برخوردار است. شما با دریافت ویزای تحصیلی لهستان می توانید به راحتی پس از چند سال حتی اقدام به دریافت اقامت دائم لهستان نمایید. اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان گرفتن وقت مصاحبه و پر کردن فرم درخواست ویزا می باشد. به این ترتیب شما می توانید با مراجعه به سفارت لهستان و ارائه ی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به راحتی ویزای لهستان را کسب کنید. اما سایر مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان مورد نیاز است شامل موارد زیر است:

1.      ارائه ی گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

2.      تاییدیه ی بیمه ی مسافرتی

3.      ارائه ی بلیط پرواز

4.      ارائه ی مدرک تمکن مالی

5.      سایر مدارک شناسایی

این مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان بسیار مهم است. با توجه به متنی که گفته شد کشور لهستان بهترین گزینه برای تحصیل است. شما برای تحصیل در مقاطع داشگاهیی در هر کشور دیگری باید مبالغ زیادی پرداخت کنید. اما هزینه های تحصیلی در کشور لهستان پایین است.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

تحصیل در لهستان هزینه زندگی در لهستان


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat