پرشین اپلای

شرایط تحصیل در لهستان

شرایط تحصیل در لهستان 3 سال قبل

مهم ترین شرایط تحصیل در لهستان

کشور لهستان همانند دیگر کشور ها یک سری شرایط برای تحصیل دارد که باید این شرایط را دارا باشید. برای تحصیل در کشور لهستان شما می بایست مدرک تحصیلی دیپلم ۱۲ ساله به همراه ریز  نمرات و مدرک پیش دانشگاهی را برای تحصیل در مقطع لیسانس داشته باشید. همچنین شرط ورود به دانشگاه های لهستان در مقطع فوق لیسانس ارائه ی مدرک لیسانس و برای دکترا داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس است. در کنار تمام این ها داشتن مدرک زبان با نمره ی حداقل ۵٫۵ ضروری است.

تحصیل در لهستان

برای تحصیلات دانشگاهی در کشور لهستان باید این را گفت که تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع امکان پذیر است.  ادامه  تحصیل با مدرک دیپلم و در مقطع لیسانس معمولا بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. در صورتی که برای تحصیل لیسانس در لهستان مدرک زبان را در ایران اخذ ننموده باشید می توانید با شرکت در کالج های زبان مدرک خود را دریافت کنید. هزینه های این دوره بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد. دانشجوی مقطع لیسانس اجازه ی ۱۰ ساعت کار در هفته را دارد. طول دوره ی فوق لیسانس در لهستان ۲ سال است. در این مقطع می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. در این مقطع دانشجو می تواند ۲۰ ساعت در هفته را مشغول به کار شود. در صورتی که بتوانید پذیرش دانشگاه های دولتی را به دست آورید تحصیل در این مقطع تقریبا رایگان است. برای مقطع دکترا ۳ تا ۵ سال می بایست تحصیل نمایید. در دوره ی دکترا فرد اجازه ی ۳۰ ساعت کار در هفته را دارد. برای ورود به مقطع دکترا شرط معدل وجود ندارد.

اعزام دانشجو به لهستان

برای مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به لهستان باید از چند مسئله مطلع بود یکی از این مسائل اخذ ویزای تحصیلی کشور لهستان است که برای تحصیل در لهستان باید آن را دریافت نمود. برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است مدارکی نظیر پاسپورت، کپی از شناسنامه و مدارک شناسایی دیگر، فرم درخواست ویزای پر شده، مدارک تحصیلی، گواهی تمکن مالی و… را به همراه داشت. از دیگر موارد مهم در راستای اعزام اطلاع از هزینه های ناشی از زندگی و تحصیل است. برای تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ی قابل پرداخت در حدود ۳۰۰۰ تا۵۰۰۰ یورو در سال است اما برای تحصیل به زبان لهستانی هزینه کمتر بوده و بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

تحصیل در لهستان


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat