پرشین اپلای

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه 3 سال قبل

پذیرش دانشجو در دانشگاههای ترکیه طی چه مراحلی است؟

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چیست؟

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ترکیه کدام است؟

کشور ترکیه از جمله کشور های اورآسیا میباشد که دارای فرهنگ غربی – شرقی می باشد. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است. دانشگاه های کشور ترکیه تحصیل با کیفیت را در قبال دریافت هزینه های کم به دانشجویان بین المللی ارائه می دارند. به همین دلیل دانشجویان بسیاری متقاضی دریافت ویزای تحصیلی ترکیه می باشند.

پذیرش دانشجو در دانشگاههای ترکیه

کشور ترکیه از جمله کشور هایی است که هزینه تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف دانشگاه های آن پایین می باشد. سطح دانشگاههای این کشور بالا است و به دلیل کیفیت خوب آموزش و بورسیه هایی که به دانشجویان اعطا می گردد، این کشور همواره یکی از مقاصد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به شمار می آید. به علاوه دانشجویان ایرانی که در رشته های مورد علاقه موفق به قبولی در کنکور مقاطع بالاتر آن در ایران نشده اند، کشور ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل آن ها باشد. یکی از شروط پذیرش در دانشگاههای ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه می باشد که هر دانشگاهی بسته به سطح آموزشی خود آزمونی را برگزار می کنند و دانشجویان با هر سنی و تنها با داشتن مدرک دیپلم می توانند در این آزمون ها شرکت نمایند. زبان تحصیل در اکثر دانشگاههای ترکیه به زبان ترکی استانبولی می باشد. البته برای کسانی که به این زبان آشنایی ندارند دوره های رایگان یادگیری این زبان برگزار می گردد. موضوعی است که دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی ترکیه بایستی بدان توجه داشته باشند.

مقطع لیسانس در دانشگا های ترکیه معمولا ۴ سال است اما در رشته هایی مثل پزشکی طول این دوره ۶ سال می باشد. همچنین دوره فوق لیسانس در کشور ترکیه ۲ سال و مقطع دکتری نیز ۴ سال است. پذیرش در اکثر دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق آزمون سراسری انجام نمی پذیرد و هر دانشگاهی بر اساس شرایط خود آزمون جداگانه ای را برگزار می نماید. این امتحانات سالی ۲ بار از طرف دانشگاهها برگزار می گردد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را دارند می بایست برای پذیرش و شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی اقدام نمایند. تاییدیه و مجوز شرکت دانشجو در این دوره ها از طریق مراکز همسان سازی تحصیلی وزارت آموزش پرورش ترکیه یا از طریق پذیرش در دانشگاههای کشور ترکیه امکان پذیر است. دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش خود در دوره های زبان ترکیه بایستی به سفارت خانه ها و کنسولگری های دولت ترکیه در ایران مراجعه نماید و پس از تایید، ویزای تحصیلی خود را اخذ نموده و از این طریق مجوز ورود به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل را پیدا می کند. ویزای تحصیلی ترکیه ۱ سال اعتبار دارد. دانشجو باید پس از ورود به کشور ترکیه تا قبل از یک ماه به اداره امنیت کشور ترکیه مراجعه نموده و دفترچه اقامت ترکیه بگیرد.

ترکیه به دلیل نزدیکی با ایران و سیاست های امور خارجی فی ما بین این دو کشور، افراد ایرانی بمنظور گشت و گذار و اهداف توریستی نیازی به اخذ ویزا برای ترکیه ندارند و میتوانند تا سقف ۳ ماه در این کشور بدون ویزا تردد کنند اما برای تحصیل در این کشور نیاز به ویزای تحصیلی است.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان متقاضی مهاجرت جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به مدارکی شامل موارد ذیل نیاز دارد:

۱- کپی صفحه اول پاسپورت خود که در برگه A4 گرفته شده است که تاریخ انقضای پاسپورت نیز نباید کمتر از یک سال باشد

۲- نامه ای که از دانشگاه مورد نظر اخذ گردیده باشد

۳- فرم تقاضای دانشجو برای اخذ ویزای دانشجویی

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat