پرشین اپلای

رشته های پزشکی رایگان در ترکیه

رشته های پزشکی رایگان در ترکیه 3 سال قبل

رشته های پزشکی رایگان در ترکیه

رشته ی پزشکی جزو یکی از رشته هایی می باشد که در سراسر دنیا بابت تحصیل در آن هزینه دریافت می شود .

بنابراین چیزی به اسم رشته های رایگان در ترکیه وجود ندارد و افراد برای تحصیل در کشور ترکیه در رشته ی پزشکی باید شهریه پرداخت کنند که میزان این شهریه در دانشگاه های خصوصی و دولتی متفاوت است.

رشته ی پزشکی در کشور ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکیه ای تدریس می شود.جهت پذیرفته شدن در دانشگاه های درجه ممتاز و درجه یک برای تحصیل رشته پزشکی در ترکیه نیاز می باشد که تمامی داوطلبین در آزمونی با نام SAT و یا YOS شرکت کنند و حداقل نمرۀ مورد نیاز که توسط دانشگاه های ترکیه تعیین می شود را کسب کنند.

طول دوره پزشکی ترکیه ۶ سال می باشد.هر سال تحصیلی در این کشور از دو ترم تشکیل شده است. ترم اول از مهر ماه آغاز می شود و تا اواخر دی ماه ادامه می یابد و ترم دوم از اواخر بهمن ماه شروع می شود و در تیر ماه سال آینده به اتمام می رسد.

لیست دانشگاه های مورد تایید کشور ترکیه جهت تحصیل رشته پزشکی در ترکیه

   Koc University – دانشگاه کوچ

  Hacettepe University –  دانشگاه حاجت تپه

Istanbul University-    دانشگاه استانبول

Ankara University-    دانشگاه آنکارا

Yeditepe University_   دانشگاه‌ یدی تپه در استانبول

Ataturk University-    دانشگاه آتا تورک

هزینه ی تحصیل و زندگی در کشور ترکیه

از انجایی که تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور ترکیه نسبت به سایر کشور ها ارزان تر است و همچنین فرد می تواند از طریق اخذ بورسیه تحصیلی که به دانشجویان خارجی ارائه می شود و فرد می تواند مقداری از هزینه ی تحصیل خود را پوشش دهند می توان گفت تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور ترکیه تقریبا رایگان است.به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه نسبت به دیگر کشورها ارزان تر می باشد که البته با توجه به دانشگاه خصوصی یا دولتی متفاوت می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه برای هر ترم حدود ۲۰۰۰۰ لیر و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی حدود ۲۰۰۰ لیر می باشد.

به طور کلی هزینه ی زندگی و اقامت دانشجویی در کشور ترکیه در خوابگاه های دولتی به طور ماهانه ۱۵۰ تا۳۰۰ لیر است.از طرفی هزینه ی اقامت در خوابگاه های خصوصی در ترکیه با دارا بودن امکانات کامل ماهانه۵۸۳ لیر است. هزینه ی نیاز های روزمره و خوراک در ترکیه حدود ۳۰۰ لیر در هر یک ماه است.

با توجه به هزینه ی بالایی که در رشته های پزشکی دانشجویان باید پرداخت کنند بیشتر دانشجویان مایل به اخذ بورسیه ی تحصیلی کشور ترکیه هستند تا مقداری از هزینه ی شهریه را پوشش دهند.

در صورتی که فرد بتواند بورسیه کسب کند،خوابگاه و بیمه درمانی رایگان است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat