پرشین اپلای

تحصیل در ترکیه با دیپلم و لیسانس

تحصیل در ترکیه با دیپلم و لیسا 3 سال قبل

تحصیل در ترکیه با دیپلم و لیسانس

دانش آموزان زیادی از کشور های مختلف بعد از پایان دوره ی متوسطه و اخذ مدرک این تحصیلات، به دلیل سیستم به روز و قوی مراکز آموزش عالی ترکیه و همچنین کیفیت بالای زندگی و تحصیل در این کشور و موارد بسیاری از این قبیل، عزم رفتن به این کشور را کرده و نیز خواهان ادامه ی تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم میشوند.

تحصیل در ترکیه با دیپلم و لیسانس

دانشجویان ایرانی که ایران را ترک کرده و مقصد ترکیه را برای ادامه ی تحصیلات دانشگاهی انتخاب میکنند ،نسبت به دانشجویان کشورهای دیگر از مزایایی مانند نزدیکی بعد مسافت، اشتراک فرهنگی بالا، نزدیک بودن هزینه های زندگی و همچنین شهریه‌های ارزان و کیفیت مناسب آموزش‌ در دانشگاه ها نیز ، برخوردار میشوند.

یکی از شروط قبولی در دانشگاه های کشور مذکور برای افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم را دارند، علاوه بر داشتن این مدرک، کسب نمره ی قبولی در آزمون های ورودی مختص به هر دانشگاه میباشد.

طول دوره ی تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ۴ سال است. اما دانشجویان رشته های پزشکی به مدت ۶ سال در حال تحصیل خواهند بود.هزینه تحصیل لیسانس در دانشگاه های دولتی برای افرادی که اقامت این کشور را دارند حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار در سال می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی نیز برای دانشجویان از حدود ۸ هزار دلار تا حدود ۲۵ هزار دلار در سال متغیر است که رشته به رشته و دانشگاه به دانشگاه این هزینه ها متفاوت می باشد. در مقطع لیسانس ترکیه دانشجویان حدود ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی دارند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در ترکیه

برای گرفتن پذیرش در ترکیه در مقطع کارشناسی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

1.      ارائه اصل مدارک هویتی.

2.      ارائه اصل پاسپورت.

3.      شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های مورد نظر و کسب نمره‌ی قبولی.

4.      ارائه‌ی مدارک و ریز نمرات به صورت معادل سازی شده طبق استانداردهای ارائه شده.

5.      ارائه مدرک زبان انگلیسی یا شرکت در آزمون زبان ترکی.

دانشجویان متقاضی تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس ، اگر بخواهند در دانشگاهی خاص ادامه ی تحصیل بدهند بایستی در آزمون ورودی همان دانشگاه شرکت کنند .

چرا که پذیرش در دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور از طریق آزمون سراسری نبوده و هر دانشگاه به صورت جداگانه امتحان مخصوصی را برگزار میکند.

دانشجویانی که برای تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس، اقدام میکنند و در آزمون ورودی دانشگاه ها برای دوره ی کارشناسی ارشد، نمره ی قبولی را کسب کرده و مشغول به تحصیل میشوند .

الزاما نیمی از دوره ی تحصیلی را صرف گذراندن حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی میکنند و نیم دیگر این مدت را برای پرداختن به بحث تحقیق و تحویل پایان نامه اختصاص می دهند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat