پرشین اپلای

معرفی کشور قبرس

معرفی کشور قبرس 3 سال قبل

آشنایی با کشور قبرس

قبرس جزیره ای با پایتختی نیکوزیا که به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می شود . قبرس شمالی ترک نشین و مسلمان ، قبرس جنوبی یونانی و ارتودکس هستند . جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه‌است . نقشه قبرس شکل جالبی دارد. جمعیت کل جزیره یک میلیون و صد هزار نفر است .۷۷  درصد مردم جزیره یونانی و ۱۸ درصد ترک هستند . بخش جنوبی قبرس جزو اتحادیه اروپا می باشد. قبرس دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل است . خط مرزی ( خط سبز ) قبرس را به دو بخش تقسیم کرده و پنج تقاطع مرزی دارد که ۲۴ ساعته برای تمام شهروندان باز می باشد .

سوالاتی که به صورت مکرر پرسیده می شود :

قبرس در کدام قاره قرار دارد ؟

قبرس اروپایی کجاست ؟

پایتخت قبرس شمالی کجاست ؟

پایتخت قبرس جنوبی کجاست ؟

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی ؟

تفاوت قبرس شمالی و جنوبی چیست ؟

با ما همرا باشید

کشور قبرس در قاره ی اروپا قرار دارد ولی قبرس اروپایی بخش جنوبی ان ( یونانی نشین ) است که جزو اتحادیه ی اروپا می باشد. پایتخت قبرس شمالی، شمال  شهر نیکوزیا و پایتخت قبرس جنوبی ، جنوب شهر نیکوزیا می باشد . قبرس یک مقصد بسیار عالی برای توریستان می تواند باشد چون با جاذبه ی دیدنی توانسته حرفی برا گفتن داشته باشد.

آن دسته از افراد که تفاوت قبرس شمالی و جنوبی را نمی دانند به این نکته توجه کنند که از نظر استاندارد های زندگی و رنک دانشگاه ها تفاوت زیادی با هم ندارند فقط کسانی که می خواهند به صورت خانوادگی مهاجرت کنند و به صورت همزمان همراه داشته باشند بخش شمالی این کشور توصیه می شود چون نیازی به ویزا ندارد و پروسه ی گرفتن پذیرش از دانشگاه بسیار راحت تر از دیگر کشورهاست این دانشگاه ها از رنک خوبی در سطح جهان برخوردار هستند . بخش جنوبی به دلیل شینگن بودن این امکان را به وجود اورده که شما به راحتی به وارد کشور های عضو شینگن رفت و امد کنید .

واحد پولی کشور قبرس شمالی و جنوبی

دانشجویان عزیز به این نکته توجه داشته باشند واحد پولی کشور قبرس شمالی برای خرید های مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای دانشگاه ها و خوابگاه ها به دلار نیاز دارید و باید هزینه های شهریه و امثال ان را با دلار بپردازید و برای خرید روزمره از مغازه ها به لیر ترکیه نیاز پیدا می کنید و حتی اگر با دلار پرداخت کنید مابقی را به لیر دریافت می کنید پس داشتن لیر ضرورت می کند . برای خرید های بزرگتر مثل خانه و ماشین پوند انگلیس رایج است .جالب است بدانید داشتن یورو اصلا ضروری نیست و کاربرد زیادی ندارد .

واحد پولی جمهوری قبرس جنوبی یورو (EUR) برابر با ۱۰۰ سنت است. اسکناس ها در قالب ۵۰۰، ۲۰۰، ۱۰۰،

۵۰، ۲۰، ۱۰ و ۵ یورویی است. سکه ها به شکل ۲ و ۱ یورویی، و ۵۰، ۲۰، ۱۰، ۵، ۲ و ۱ سنتی هستند.

فرهنگ مردم قبرس

شما در قبرس می توانید با مردمان این کشور ارتباط برقرار کنید، کشور قبرس ازسال ۱۸۷۸ تا سال ۱۹۶۰ مستعمره بریتانیا بوده است و ساکنین آن به زبان انگلیسی تسط خوبی دارند. حتی امروز انگلیس پایگاه های نظامی خود را در کشور قبرس حفظ کرده است. در صورتی که، توانایی و تمایل خود را حتی با بیان چند کلمه یونانی در برقراری ارتباط با مردم نشان دهید، قطعا با گرمی مورد استقبال قرار خواهید گرفت .قبرسی ها معمولا بیشتر از دیگر ملیت ها با بزرگان خود رسمی هستند . کشور قبرس مردمی بسیار میهمان نواز دارد. پذیرایی آن ها از انواع مواد غذایی و نوشیدنی که شما میل دارید، می باشد.

کافیست  مودبانه چیزی را بخواهید هرچند در حد کم آن ها دریغ نخواهند کرد. سر وقت حاضر شدن در یک وعده های اجتماعی ارزش محسوب می شود  که در قبرس بسیار به آن اهمیت داده می شود. تاخیر داشتن در ملاقات اجتماعی حتی در فاصله زمانی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای هرگز قابل قبول نیست. در حقیقت انتظار می رود تا شما به موقع و در کمترین زمان حضور یابید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat