پرشین اپلای

شرایط اعزام دانشجو به اتریش

شرایط اعزام دانشجو به اتریش 3 سال قبل

شرایط اعزام دانشجو به اتریش

امروزه ادامه تحصیل در خارج از کشور هدف بسیاری از افرادی است که مشغول ادامه تحصیل در انواع رشته ها هستند. یکی از کشور هایی که همه ساله تعداد زیادی دانشجو را به خود جذب می کند کشور اتریش است. این کشور با دارا بودن تعداد زیادی دانشگاه معتبر در سراسر کشور در چند سال اخیر دانشجویان بسیاری را به خود جذب کرده است. اما برای تحصیل در اتریش می بایست ابتدا از شرایط تحصیل در اتریش و چگونی اعزام دانشجو به این کشور مطلع بود. در ادامه درباره ی شرایط اعزام دانشجو به اتریش بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرایط اعزام دانشجو به اتریش در حال حاضر بسیار کم هزینه تر از سایر کشورهای دیگر  می باشد. شرایط تحصیل، اخذ ویزای تحصیلی، مهاجرت و زندگی در کشور اتریش از هر لحاظ برای افراد دانشجو و خواهان تحصیل در این کشور مناسب است. دانشگاه های کشور اتریش همگی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. برای تحصیل در این کشور می توان با مدرک ۱۲ سال تحصیلی (دیپلم+پیش دانشگاهی) و قبولی در دانشگاه های سراسری یا گذراندن بیش از ۱۰۰ واحد در ایران ، موفق به اخذ تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی شود .در صورتی که بتوانید در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل نمایید می توانید از طریق بالا بودن نمرات و سابقه ی تحصیلی عالی پذیرش این دانشگاه ها را اخذ نموده و تحصیل رایگان در اتریش را تجربه کنید. زبان تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس، آلمانی و در مقطع دکتری، آلمانی یا انگلیسی می باشد.

اعزام دانشجو به اتریش

تحصیل در کشور اتریش که از شرایط علمی بسیار بالایی برخوردار می باشد بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. دانشگاه های کشور اتریش در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته اند. در صورتی که قصد گذراندن تحصیلات تکمیلی در کشور اتریش را دارید می بایست یک سری نکات را به خاطر داشته باشید. زبان تحصیل در دانشگاه های اتریش معمولا آلمانی است. از این جهت شما باید مدرک زبان آلمانی را داشته باشید. در صورتی که مدرک خود را در ایران کسب نکرده باشید می توانید با شرکت در دوره هایی که در اتریش برگزار می شود به راحتی موفق به اخذ مدرک خود شوید. یکی از مزایای عالی این کشور حق کار است. دولت اتریش به دانشجویان اجازه می دهد که هم زمان با تحصیل ساعاتی در هفته را نیز به کار مشغول شوند. این ساعات در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت در هفته، در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا در حدود ۳۰ ساعت در هفته است که به ازای هر ساعت معمولا به توجه به مقطع تحصیلی بین ۷ تا ۱۱ یورو به دانشجو حقوق داده می شود. با توجه به این مبلغ دانشجو به راحتی می تواند مقداری از هزینه های تحصیلی خود را پوشش دهد. همچنین شما با دریافت کمک هزینه های تحصیلی و یا بورسیه هایی که این کشور به دانشجویان ارائه می دهد بخش زیادی از هزینه های شهریه را پرداخت نمایید. به طور کلی هزینه های تحصیلی در اتریش و شهریه های دانشگاهی با توجه به مقطع تحصیلی شما از ۷۵۰ یورو شروع شده و با توجه به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید ممکن است بالاتر برود. اما هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو است.

ویزای تحصیلی اتریش

تحصیل در کشور اتریش همانند سایر کشورها نیازمند اخذ ویزای تحصیلی است. اما شما برای اخذ این ویزا می بایست مراحلی را طی کنید تا با ارائه ی مدرک موفق به اخذ ویزا شوید. این مدرک به شرح زیر است:

1.      اصل پاسپورت

2.      ارائه اصل مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و

3.      ارائه ریز نمرات

4.      گواهی عدم سوء پیشینه

5.      ۳ قطعه عکس

6.      نامه عدم منع تحصیلی

7.      ارائه رزومه و معرفی نامه

8.      گواهی مدرک زبان آلمانی

9.      گواهی آدرس منزل و محل سکونت

10. گواهی تمکن مالی

نکات مهم در مورد شرایط اعزام دانشجو به اتریش

در این قسمت نکته ی حائز اهمیت این است که افرادی که  در ایران در یک رشته ی دیگر تحصیل می کرده اند نمی توانند در دانشگاه های اتریش در هنگام پذیرش تغییر رشته دهند. اما عده ای از افراد که مشغول تحصیل در دانشگاه های اتریش هستند می توانند با گذراندن ۸ واحد درسی از همان رشته در اولین ترم و یا ۱۶ واحد در طی یک سال این کار را امکان پذیر سازند. علاوه بر این افرادی که یکی از اقوام پدر و یا مادر و یا همسر آنها در اتریش اقامت موقت، دانشجویی و یا دائم را داشته باشند و به مدت ۵ سال در این کشور مانده باشند می توانند در رشته ی مورد علاقه ی خود در این کشور تحصیل نمایند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat