پرشین اپلای

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاههای اتریش

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاههای 3 سال قبل

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاههای اتریش

برای ثبت نام ترم تابستان در دانشگاه های اتریش تا ۵ فوریه ( ۱۷ بهمن ) می باشد از متقاضیان درخواست می شود جهت ثبت نام و تکمیل مدارک لازم با مشاوران پرشین اپلای در تماس باشند.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در اتریش بر روی تحصیل در اتریش کلیک کنید. متقاضیانی که می خواهند برای ترم زمستان  اقدام کنند لازم است تا قبل از تاریخ ۵ سپتامبر ( ۱۵ شهریور ) درخواست خود را به سفارت تسلیم کرده باشند.

نکته : ترم زمستان به ترمی گفته میشود که از ابتدای اکتبر ( پاییز ) شروع شده و تا اواسط یا انتهای فوریه ادامه دارد ( اواسط زمستان (

نکته : ترم تابستان به ترمی گفته میشود که از ابتدای مارچ شروع شده و تا انتهای ماه جون ( اوایل تابستان ) ادامه دارد.

نکته : در بعضی دانشگاهها برای مقطع ارشد این مهلت تا ۳۰٫۱۱ یا ۳۰٫۰۴ هم ادامه داره و برای دکترا هم در بعضی دانشگاهها در تمام روزهای سال امکان ثبت درخواست وجود دارد.

نکته مهم: با توجه به اینکه همه ایرانیها باید ۳-۴ ماه منتظر پروسه ویزا باشند ، در نتیجه باید همیشه از یک ترم قبل تر اقدام کرد. به طور مثال اگر میخواهید نزدیک اواخر تابستان در اتریش باشید باید از زمستان اقدام کنید یعنی قبل از پایان مهلت ترم تابستان

نکته : تمام پذیرشها حداقل ۲ ترم اعتبار دارند تا افرادی که مثل ما به ویزا نیاز دارند بتونن ترم بعدی به اتریش بیان

مهلت پایان اعتبار پذیرشها

در این مورد قوانین دانشگاهها با هم خیلی فرق کرده و حتما باید به تاریخ ذکر شده در پذیرش دقت کنید. پذیرشی که برای ترم تابستان شروع میشود تا پایان ماه نوامبر همان سال میلادی اعتبار دارد. پذیرشی که برای ترم زمستان شروع میشود تا پایان ماه آوریل سال آینده میلادی اعتبار دارد.

نکته : اگر در پذیرشی تاریخ اعتبار به طور خاص فرق داشته باشه در پشت آن ذکر میشود و در بعضی موارد پذیرشها بدون تاریخ انقضا هستند و تا مادامی که دانشجو برای ثبت نام بیاید معتبر هست .

تاریخ شروع ثبت نام برای ترمهای تحصیلی در اتریش

ترم زمستان : از ابتدای سپتامبر تا انتهای نوامبر

ترم تابستان : از ابتدای فوریه تا انتهای آوریل

نکته مهم : در شهر وین از ابتدای ۲۰۱۷ ثبت نام افرادی که برای دوره زبان میان فقط ۲ بازه زمانی محدود در سال هست. از ۲۲٫۰۱ تا ۰۲٫۰۲ برای ترم تابستان و از ۲۲٫۰۸ تا ۰۲٫۰۹ برای ترم زمستان

شروع ترم ها :

ترم زمستان : ابتدای اکتبر

ترم تابستان : ابتدای مارچ

تعطیلی ها :

هر سال از ابتدای ماه جولای تا انتهای سپتامبر تعطیلات تابستانی هست و کلاسی در این بازه زمانی برگزار نمیشه. معمولا از هفته آخر ماه دسامبر ( آخرین ماه سال ) تا انتهای هفته دوم ماه ژانویه ( ماه اول سال ) تعطیلات ژانویه و کریسمس است. معمولا از هفته دوم ماه آپریل تا هفته سوم تعطیلات عید استرن هست

نکته : در بازه زمانی تعطیلات شما مجاز هستید خارج از اتریش یا ایران باشید اما در فواصل زمانی که کلاس برگزار میشود بهتر هست که اینجا باشین و واحد پاس کنید تا ویزاتون برای سال آینده به مشکل نخوره

نکته : ویزای تحصیلی هر سال باید تمدید بشه و برای تمدید اون یا باید برگه های کلاس زبان را ارائه بدید یا باید ترمی ۸ واحد پاس کرده باشید

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشگاه

در ابتدا باید توجه داشته باشید که مهلت تقاضانامه تحصیلی برای ترم زمستانی اول سپتامبر و برای ترم تابستانی اول فوریه است و تمامی مدارک مورد نیاز باید تا این تاریخ به دانشگاه رسیده باشد. این تاریخ ها غیرقابل تمدید هستند. با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد، توصیه می شود که داوطلبان مدارک خود را هر چه زودتر به دانشگاه ارایه کنند.

رشته های تحصیلی ای که احتیاج به آزمون ورودی دارند (دانشگاه های پزشکی، دانشگاه و دانشکده های هنر): مهلت تقاضای شرکت در آزمون ورودی برخی رشته ها تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می باشد. پس بسیار مهم است که داوطلب در فرصت کافی به آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کند.

مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین ۴ هفته تا ۶ هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند.

در مورد رشته های هنر, قبولی در آزمون عملی ورودی نیاز است. و تا قبل از شرکت در آزمون هیچ پذیرشی ( اعم از رسمی و غیر رسمی) به دانشجو داده نمیشود. حضور فرد در آزمون الزامی است ( فرستادن نمونه کار کافی نمی باشد).تاریخ برگزاری آزمونهای عملی هر ترم در وب سایت دانشگاه اعلام میشود. برای ورود به اتریش جهت شرکت در آزمون ورودی نیاز به دعوتنامه نمی باشید. فقط کافی است برگ داوطلبان شرکت در آزمون ورودی را پر کرده برای دانشگاه ارسال نمایید. برگ تایید دانشگاه دال بر شرکت شما در آزمون ورودی که همراه با تاریخ برگذاری آزمون است برای شما حکم دعوتنامه را دارد و سفارت اتریش در ایران به انزمام این برگه به شما ویزای ورود جهت شرکت در آزمون ورودی را ابلاغ می نماید.

مدارک زیر با توجه به شرایط متقاضیان دسته بندی شده و نیازی نیست که همه متقاضیان کلیه مدارک را جهت اخذ پذیرش داشته باشند.

1. ترجمه رسمی مدارک (با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش) باید به زبان آلمانی یا انگلیسی باشد.

2. فرم پر شده و امضا شده ی درخواست پذیرش که از سایت دانشگاه مربوطه می توانید download کنید.

3. شرح حال مختصر(یک یا دو صفحه) با عکس به زبان آلمانی یا انگلیسی

4.  ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن

5.  ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن

6. ترجمه و کپی پیوست شده ی کارنامه قبولی در کنکور سراسری و یا دانشگاه آزاد در رشته و مقطع مورد درخواست (در صورتیکه درایران هنوز در این رشته ثبت نام نکرده اید)

7. ترجمه و کپی پیوست شده ی گواهی دانشگاه مبنی بر اینکه در ترم جاری دانشجوی تمام وقت و رسمی آن دانشگاه هستید و از ادامه تحصیل منع نشده اید (در صورتیکه در حال حاضر دانشجو هستید، فارغ از اینکه در رشته و مقطعمورد درخواست است و یا غیر از آن)

8. ریز نمرات مهر و امضا شده ی دروسی که تا به حال در دانشگاه گذارنده اید به زبان انگلیسی و یا ترجمه ی آن (در صورتیکه دروسی گذارنده اید)

9.  ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک فوق دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس و ریز نمرات مهر و امضا شده ی آنها (در صورتیکه دارای این مدارک هستید) – به جای دانشنامه، گواهی اتمام تحصیل دانشگاه هم مورد قبول است

10. ترجمه و کپی پیوست شده ی شناسنامه

11. گواهی زبان آلمانی ( در صورتیکه دوره ی زبان آلمانی گذارنده اید)

12. دیگر مدارک دال بر تجربیات و آموزشهای حرفه ای یا فنی که در ایران جنبه ی رسمی دارند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat