پرشین اپلای

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش 3 سال قبل

ویزای تحصیلی اتریش

افراد بسته به کشور محل اقامت و مدت زمان اقامتشان، به اخذ ویزای آن کشور نیازمند هستند. به گونه ای که بدون ارائه دادن این ویزاها اجازه عبور از مرزهای کشور را ندارند.

برای افرادی که خواهان تحصیل در کشور اتریش هستند و مشغول به تحصیل در دانشگاه های ایران می باشند بهترین فرصت پیش آمده این است که انتقالی خود را برای مراکز آموزش عالی اتریش بگیرند و روند تحصیلی خود را در مراکز علمی این کشور پیش بگیرند. اما افرادی که دوره ۱۲ ساله تحصیلات خود را گذرانده و دیپلم دریافت کرده اند، یک مرحله دیگر راه در پیش دارند آن هم اینکه تا زمانی که موفق به قبولی در کنکور کشور و ورود به یکی از دانشگاه های مورد نظرخود نشوند، نمی توانند به ادامه تحصیل در کشور اتریش بپردازند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش و صدور ویزای این کشور ابتدا باید برای مصاحبه ویزا وقت ملاقات بگیرند که معمولا برای دو ماه بعد به آن ها نوبت می دهند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش

برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش شما می بایست یک سری مراحل را طی کنید تا موفق به اخذ ویزای تحصیلی در این کشور شوید. اولین مرحله از مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر کشور اتریش است. برای این منظور شما باید ابتدا از سفارت وقت قبلی بگیرید. این وقت برای مصاحبه و ارائه ی مدارک شما به سفارت ضروری است. شما این کار را می بایست به صورت آنلاین انجام دهید برای این منظور به وب سایت مربوطه مراجعه کرده و یا از طریق تماس تلفنی به سفارت این وقت را تعیین کنید. به دلیل تراکم زیاد درخواست ها شما لازم است مدارک خود را هر چه سریع تر  و به صورت کامل تحویل دهید. در این صورت برای شما یک ویزای ۳ ماهه صادر می شود که پس از اخذ آن می توانید با وارد شدن به اتریش اقدام به درخواست  اقامت یک ساله نمایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

1.      ارائه ی شناسنامه اصل و کپی آن

2.      ارائه ی ریز نمرات مدارک تحصیلی مقطع قبلی

3.      ارائه ی گواهی اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایران

4.      ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری

5.      ارائه ی سند ازدواج یا طلاق

6.      نامه ی پذیرش دانشگاه مورد نظر

7.      پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی

8.      دو قطعه ۳٫۴ / ۴٫۶

9.      اصل و کپی تمام صفحات پاسپورت

10. پرینت حساب در سه ماه آخر

11. اجاره نامه خوابگاه یا مسکن در اتریش

12. بیمه نامه مسافرتی کشور اتریش

13. ارائه ی گواهی سلامت و بیمه درمانی کشور اتریش

نکات مهم در مورد گرفتن ویزای تحصیلی اتریش

·         علاوه بر مدارک فوق ارائه رزومه یا توصیه نامه استاد برای مقطع دکتری الزامی است.

·         در صورت تکمیل نبودن مدارک تحویل داده شده به سفارت، درخواست فرد بررسی نمی شود.

·         تایید تمام این مدارک توسط سفارت اتریش الزامی است.

·         فرد باید شخصا برای گرفتن ویزا اقدام نماید.

·         افراد متقاضی پس از اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی می توانند برای همسر خود نیز به طور همزمان درخواست ویزای همراه نموده و برای وی نیز ویزای اقامت همراه دریافت نمایند.

·         زمان اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش برای ترم تابستان تا اول فوریه یا اواخر ژانویه و برای ترم تابستان تا اول سپتامبر یا آخر آگوست می باشد.

·         موجودی حساب برای اخذ نامه تمکن مالی، باید از سه ماه قبل از اقدام برای ویزا در حساب فرد باشد.

·         ویزای دانشجویی اتریش به طور خودکار صادر نمی شود و بنابراین شما باید تا ۴ ماه برای دریافت پاسخ از سفارت یا کنسولگری صبر کنید و هیچ تضمینی برای صدور ویزای شما وجود ندارد.

·         دانشجویان باید هزینه ویزا را از طریق انتقال بانکی پرداخت کنند. چک و یا کارت اعتباری قابل قبول نیست. حواله انتقال پول باید به نام کنسولگری اتریش در کشور زادگاه فرد و مربوط به دو ماه اخیر باشد.

·         روند دریافت ویزای کشور اتریش به دلیل زیاد بودن درخواست های افراد متقاضی ، در حال سخت تر شدن است . لذا به افراد خواهان اقامت در این کشور توصیه می شود که ابتدا به دریافت ویزای تحصیلی مبادرت کرده و از این طریق به خاک آن کشور بروند و بعد از اتمام مرحله تحصیل، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat