پرشین اپلای

هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش 3 سال قبل

هزینه تحصیل در اتریش

در صورتی که قصد تحصیل در کشور اتریش را دارید و این یکی از اهداف بزرگ شما محسوب می شود باید بدانید که کشور مناسبی را از نظر شرایط و هزینه های تحصیلی انتخاب نموده اید. کشور اتریش یکی از کشور های عالی برای تحصیل است و هزینه ی تحصیل در آن بسیار منعطف و مقرون به  صرفه می باشد. به گونه ای که افرادی که در دانشگاه های اتریش تحصیل نموده اند، همگی از شرایط تحصیلی در این کشور رضایت داشته اند. دانشجویان محصل و فارغ التحصیل از کشور اتریش همواره ادعا کرده اند که اتریش کشوری با محیط تحصیلی بسیار عالی است. برای تحصیل در این کشور یکی از مهم ترین مسائل اطلاع از شهریه های دانشگاهی اتریش است چرا که شما می بایست با اطلاع کافی مشغول به تحصیل شوید و برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

شهریه دانشگاه های اتریش

دانشگاه های اتریش از دانشجویان عضو اتحادیه ی اروپا شهریه ای دریافت نمی کنند. اما دانشجویان ایرانی موظف به پرداخت شهریه هستند. دانشجویان داخلی معمولا ۱۸ یورو برای شهریه پرداخت می نمایند اما دانشجویان خارجی علاوه بر این ۱۸ یورو مبلغی در حدود ۷۲۶٫۷۲ دلار می بایست پرداخت نمایند. اما در شرایطی نیز شهریه و هزینه ی تحصیل در اتریش برای فرد حتی اگر دانشجوی بین المللی باشد رایگان می باشد. فرد با دریافت بورسیه های تحصیلی به راحتی می تواند هزینه های تحصیلی خود را پرداخت نماید. یا در صورتی که فرد عضو کشور های توسعه نیافته باشد شهریه ای پرداخت نخواهد کرد. همچنین در صورتی که سابقه ی تحصیلی فرد خوب باشد و در یک ترم بتوانید ۹ واحد را با موفقیت سپری کند دانشگاه شهریه را به فرد باز میگرداند و هزینه ی تحصیل در اتریش عملا رایگان خواهد بود.

تحصیل در مدارس دولتی اتریش رایگان می باشد و برای تحصیل از دانش آموز شهریه ای دریافت نمی گردد. البته برای تحصیل در مدارس خصوصی اتریش شهریه ای در حدود ۲ تا ۴ هزار یورو باید پرداخت کرد.

دانشجویانی که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه های اتریش تحصیل می کنند. شهریه دانشگاه ها در اتریش به این صورت است که تقریبا شهریه ای برای تحصیل پرداخت نمی کنند و شهریه دانشگاهها در اتریش بسیار پایین است. زبان تحصیل در این مقاطع انگلیسی می باشد. زبان تدریس در دانشگاههای اتریش برای دانشجویان مقطع دکتری، عموما به زبان آلمانی است. از مهم ترین دانشگاههای اتریش که در مقطع دکتری از دانشجو شهریه دریافت نمی کنند، دانشگاه مرکزی وین، دانشگاه تکنیک وین و دانشگاه boku می باشد. در صورتی که فرد بخواهد در رشته های تخصصی مقطع دکتری به زبان انگلیسی تحصیل نماید باید مدرک آیلتس زبان را به دانشگاه ارائه نماید. شهریه دانشگاهها در اتریش در مقطع دکتری برای هر ترم در حدود ۳۸۵ تا ۷۵۰ یورو است.

دانشجویان مقطع لیسانس اجازه ۱۰ساعت کار و به دانشجویان فوق لیسانس و بالاتر مجوز ۲۰ ساعت کار در طول هفته داده می شود تا با درآمد حاصله بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل وزندگی خود را تامین نمایند.

شهریه دانشگاههای پزشکی در اتریش

تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاههای کشور اتریش طرفداران بسیاری دارد. اکثر مدارک پزشکی دانشگاههای اتریش مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. افراد ایرانی متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی کشور اتریش علاوه بر داشتن دیپلم باید در کنکور این رشته در ایران پذیرفته شوند سپس برای مهاجرت تحصیلی و ورود به دانشگا های پزشکی اتریش اقدامات لازم را انجام دهند. زبان تحصیل در رشته های پزشکی کشور اتریش عموما به انگلیسی می باشد. در برخی از دانشگاه های کشور اتریش تحصیل در رشته های پزشکی به زبان آلمانی نیز صورت می پذیرد. شهریه دانشگاه ها در اتریش در رشته های تخصصی پزشکی سالانه ۵۰۰۰۰یورو خواهد بود که البته به دانشجویان این دوره ها حقوقی معادل ۲۵۰۰یورو پرداخت می گردد.

یکی از معتبرترین دانشگاههای جهان که در آن رشته های پزشکی ارائه می گردد دانشگاه وین است. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه وین به مدت ۶ سال به طول می انجامد. شهریه ای که دانشجویان این دانشگاه برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای هر ترم باید پرداخت نمایند در حدود ۳۰۰تا ۷۰۰یورو می باشد. دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند که در مقابل هر ساعت کار ۷ یورو دریافت می نمایند.

بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی در دانشگاه های اتریش

بورسیه تحصیلی در رشته های پزشکی در اتریش معمولا به افرادی تعلق می گیرد که رزومه قوی دارند. دانشجویانی که در رشته های تخصصی پزشکی دانشگاههای اتریش بورسیه می گردند شهریه دانشگاه ها در اتریش و هزینه های زندگی برایشان مقرون به صرفه تر می گردد و شهریه های که برای تحصیل به دانشگا ه می پردازند نیز کمتر و در حدود ۳۸۰یورو خواهد بود.

کار دانشجویی در اتریش

افراد دانشجو می توانند با توجه به حق کاری که دولت اتریش در اختیار آن ها قرار داده است به کار دانشجویی پرداخته و مقداری از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. میزان کار برای هر مقطع در اتریش متفاوت است در صورتی که شما دانشجوی کارشناسی باشید می توانید ۱۰ ساعت در هفته را به کار مشغول باشید. در صورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد باشید حق کار شما در هفته در حدود ۲۰ ساعت است. دانشجوی دکترای اتریش نیز می تواند ۳۰ ساعت در هفته به کار بپردازد. با توجه به ساعات گفته شده نیز حقوقی که دریافت خواهید کرد به راحتی بخشی از هزینه های شما در اتریش را پوشش خواهد داد. بنابراین نگران هزینه های ناشی از تحصیل در اتریش نباشید.

هزینه ی زندگی در اتریش

هزینه ی زندگی در کشور اتریش با توجه به کیفیت بالای آموزشی که دارد بسیار پایین است. هزینه ی زندگی دانشجویی در این کشور به گونه ای است که فرد به راحتی می تواند از طریق کار کردن هزینه های زندگی را پوشش دهد. البته لازم به ذکر است که بخش زیادی از هزینه های زندگی به طرز زندگی فرد و محل زندگی او بستگی خواهد داشت. اما به طور کلی هزینه ی زندگی دانشجویی در اتریش در شهرهای گوناگون به طور میانگین در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو، هزینه ی بیمه دانشجویی ۵۵ یورو، هزینه های ناشی از تحصیل و ابزار لازم در حدود ۲۵۰ یورو و علاوه بر آن مالیات تسهیلات مسکن ۹۰ یورو می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat