پرشین اپلای

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

مزایا و معایب تحصیل در اتریش 3 سال قبل

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

به طور کلی اتریش یکی از بهترین تجربه های تحصیل در اروپا را به شما ارائه می هد ، این کشور از لحاظ رضایت دانشجویان در رتبه چهارم جهانی قرار گرفته است . از مزایای تحصیل در اتریش می توان گفت که کیفیت کلی دانشگاه  و تنوع برنامه های ارائه شده آن بسیار بالاست و اکثر دانشجویان بر این باورند که زمان خود را صرف کسب تجربه و پیشرفت شخصی و حرفه ای کرده اند. آنها دوره های تحصیلی عالی را زیر نظر استادان آموزش دیده در یک فضای آرام و زیبا سپری می کنند.

کسانی که در اتریش تحصیل می کنند گاهی از هزینه های مسکن شکایت می کنند. با این حال، به طور کلی، تحصیل در اتریش ارزان تر از  برخی دیگر از نقاط اروپا است. علاوه بر این زبان رسمی و ملی اتریش آلمانی است و باید قبل از ثبت نام در دانشگاه های اتریش مهارت زبان آلمانی خود را اثبات کنید ، البته گرچه اتریش فرصت یادگیری زبان آلمانی را به مهاجران داده است، اما مبتدیان ممکن است در زندگی روزمره خود با مشکلاتی مواجه شوند. ، به خصوص با توجه به تعداد نسبتا کم دوره های آموزشی و گویش محلی که در برخی نقاط اتریش وجود دارد.

مزایای تحصیل در اتریش

خدمات عمومی در اتریش به خوبی سازمان یافته است. اتریش شهرت خوبی در داشتن شهرهای تمیز و سبز دارد و همچنین توانسته است در استانداردهای جهانی در کیفیت هوا عنوان “خوب” و در کیفیت آب آشامیدنی سالم و در دسترس عنوان “بسیار خوب” را کسب نماید. علاوه براین هرکس تحت پوشش بیمه اتریشی قرار بگیرد می تواند از مزایای سیستم مراقبت بهداشتی چشمگیر کشور بهره ببرد چرا که مهارت و شایستگی کارکنان در بیمارستان ها و کلینیک های آن بسیار زیاد است. این کشور در وسط اروپا قرار دارد، که باعث می شود سفر به سایر نقاط اروپا آسان باشد. شما فقط با ۵ ساعت رانندگی می توانید به مونیخ، پراگ و ونیز برسید.همچنین یونان، اسپانیا، برلین، پاریس، آمستردام تنها با یک پرواز ۲ تا ۲٫۵ ساعته در دسترس هستند.

معایب زندگی در کشور اتریش

همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد املاک در اتریش بسیار گران است ، همچنین حقوق و درآمد افراد در مقایسه با آمریکا، بسیار کم است و یکی از دلایل آن گرفتن مالیات بسیار بالا  از شهروندان است. در شهرهای اتریش همه چیز خیلی زود بسته می شود. فروشگاه های مواد غذایی نزدیک ساعت ۷ بعد از ظهر تعطیل می شوند و در روزهای یکشنبه (با یک یا دو استثنا) باز نیستند.همچنین خوب  است بدانید بیمه اتومبیل در اینجا به طرز وحشتناکی گران است، مگر اینکه شما قبلا سابقه داشتن ماشین در اتریش را داشته باشید.

شرایط زندگی در کشور اتریش

کشور اتریش به دلیل دارا بودن میراث فرهنگی غنی و اقتصاد پویا و نوآورانه به عنوان یک مقصد سفر محبوب و یک شریک تجاری ارزشمند در سراسر جهان شناخته می شود ، کیفیت زندگی در اتریش، به دلیل کم بودن میزان جرم و جنایت، سطح بالای امنیت اجتماعی و همچنین وجود امکانات تفریحی جذاب، بسیار بالاست. اتریشی ها از برتری فرهنگی و فکری برخوردارند به طوری که بیشترین تعداد جایزه های نوبل را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص داده اند. اتریش در بسیاری از اقدامات رفاهی نسبت به اکثر کشورهای دیگر بهتر عمل می کند. این کشور یکی از بالاترین میانگین درآمد و ثروت،، مسکن، وضعیت سلامتی، رفاه ذهنی، امنیت شخصی، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیط زیست، و آموزش و مهارت را داراست.

وضعیت اشتغال در کشور اتریش

اتریش دارای یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در اروپا است  به طوری که تقریبا  ۷۲ درصد از افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله اتریشی دارای شغل و درآمد هستند که این میزان اشتغال بالاتر از میانگین جهانی است. اکثر اتریشی ها در یک هفته ۴۰ ساعت یا بیشتر کار می کنند همچنین در اتریش، متوسط درآمد خانوار بر اساس درآمد سرانه سالیانه، ۳۲ ۵۴۴ دلار در سال است اما متاسفانه باید گفت در این کشور شکاف قابل ملاحظه ای بین ثروتمندان و فقیران وجود دارد.

بهترین روش گرفتن اپلای اتریش

بعد از اینکه نیازهای پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را در اتریش فراهم کردید باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهید:

1.      فتوکپی گذرنامه یا کارت شناسایی شما

2.      آخرین مدرک: دیپلم دبیرستان برای تحصیلات کارشناسی، مدرک کارشناسی برای تحصیلات کارشناسی ارشد

3.      مهارت زبان آلمانی: مدارک تحصیلی متوسطه که دوره های آلمانی را برای حداقل ۴ سال و یا یک دیپلم زبان آلمانی تأیید می کند و همچنین مدارک انگلیسی IELTS، TOEFL؛

4.      یک گواهی ویژه برای تحصیلات دانشگاهی : شما باید ثابت کنید که می توانید درخواست تحصیل در رشته مورد نظر خود را با توجه به دیپلم دبیرستان یا مدرک لیسانسی که کسب کرده اید، بدهید.

 

بعد از ارسال تمامی مدارک مورد نیاز منتظر تایید و پذیرش دانشگاه مورد نظر می مانید و سپس با تایید آن شما می توانید برای دریافت ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat