پرشین اپلای

شهریه دانشگاه های اسپانیا

شهریه دانشگاه های اسپانیا 3 سال قبل

شهریه دانشگاه های اسپانیا

کشور اسپانیا در جنوب غربی اروپا واقع شده است. این کشور یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که مهمترین و معتبرترین دانشگاههای اسپانیا در خود جای داده است. دانشگاههای کشور اسپانیا در رشته های مدیریت، اقتصاد و علوم پزشکی جزء به روزترین و معتبرترین دانشگاه ها در سراسر دنیا هستند. زبان تحصیل در اکثر رشته های دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری در کشور اسپانیا زبان انگلیسی می باشد. از این رو متقاضیان بسیاری هستند که از سراسر جهان با آشنایی به زبان انگلیسی در دانشگاه های اسپانیا تحصیل می کنند. مدارک بیش از ۳۰ دانشگاه خصوصی و دولتی اسپانیا مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. ۹ دانشگاه اسپانیا که شهرت جهانی دارند عبارت اند از: دانشگاه بارسلونا که دارای رنکینگ بالایی است، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا که به روحیه تحقیقاتیش معروف است، دانشگا همادرید، دانشگاه کامپلوتنس مادرید که بزرگترین دانشگاه در کل اروپاست، دانشگاه خود گردان مادرید، دانشگاه سویل ،دانشگاه گرانادا، دانشگاه آلمریاو، دانشگاه کادیز و

شهریه دانشگاه های اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

ساختار دانشگاهی کشور اسپانیا نیز همانند بسیاری کشور های دیگر از سه مقطع لیسانس فوق لیسانس و دکتری تشکیل شده است. شهریه دانشگا های اسپانیا در این سه مقطع تحصیلی با هم متفاوت می باشد. در این میان مقطع کارشناسی ارشد از دوره های پرطرفداری است که افرادی که تحصیلات کارشناسی را در کشور خود سپری نموده اند خواهان ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی در اسپانیا هستند. کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا یک دوره دوساله است که دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید سالانه شهریه ای معادل ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو پرداخت نمایند. در این مقطع، زبان تحصیل، انگلیسی یا اسپانیایی است و دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی و اسپانیایی را ارائه ندهند یک ترم آموزش زبان انگلیسی را به عنوان پیش نیاز و با شهریه ۲۰۰۰ یورو فرا می گیرند.

شهریه دانشگاه های اسپانیا در مقطع دکتری

مقطع دکتری در کشور اسپانیا یک دوره ۵ ساله می باشد که ۲ سال آن به گذراندن دروس تخصصی و ۳ سال دیگر به ارائه پایان نامه و دفاع از آن سپری می گردد. تحصیل در مقطع دکتری کشور اسپانیا عمدتا به زبان انگلیسی بوده و برای دانشجویان مقطع دکتری در کشور اسپانیا تسهیلات ویژه ای در خصوص پرداخت شهریه وجود دارد. شهریه دانشگاههای اسپانیا در مقطع دکتری تقریبا رایگان است. البته دانشجو سالانه ۷۰۰ یورو به دانشگاه پرداخت می کند که این مبلغ در مقایسه با امکانات و آموزش با کیفیتی که در اختیار افراد قرار می گیرد، بسیار ناچیز است. به دانشجویان مقطع دکتری حدود ۲۰۰۰ دلار در ماه حقوق داده می شود تا بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.

بورسیه تحصیلی شهریه دانشگا ه های اسپانیا

در کشور اسپانیا امکان بورس شدن دانشجوها در مقطع دکتری وجود دارد . به طور کلی دانشجویان در مقطع دکتری کشور اسپانیا به دو صورت به تحصیل می پردازند:

۱- دانشجو خود هزینه های تحصیل وزندگیش را تامین می کند.

۲- دانشجو بورسیه می گردد و کلیه هزینه های تحصیل و زندگیش توسط دانشگاه مورد قبول واقع می شود.

شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاههای اسپانیا

از شرایط دانشگاه های کشور اسپانیا برای بورس شدن در مقطع دکتری می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاههای معتبر

داشتن مدرک آیلتس با نمره ی ۷

داشتن رزومه تحقیقاتی و پژوهشی و مقالات بین المللی

داشتن معدل بالا

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat