پرشین اپلای

فوق لیسانس و دکترا در اسپانیا

فوق لیسانس و دکترا در اسپانیا 3 سال قبل

فوق لیسانس و دکترا در اسپانیا

کشور اسپانیا جزو یکی از کشور های اتحادیه اروپا است .کشور های اتحادیه ی اروپا از سال۲۰۱۱ دچار رکود اقتصادی شده اند و کشور اسپانیا نیز از این رکود بی بهره نماند و درگیر این رکود اقتصادی شد. این نکته موجب سخت شدن اخذ اقامت در اسپانیا برای متقاضیان خارجی شده است و انها در این زمینه شانس کمتری دارند. همین نکته باعث شده که افراد این کشور را کمتر برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنند. بیشتر افراد دوران ابتدایی و متوسطه را در کشور خود می گذرانند و بیشتر برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی یا کارشناسی و سایر مقطع های دانشگاهی به کشور دیگری مهاجرت می کنند.

چگونگی اخذ مدرک لیسانس در کشور اسپانیا

دانشگاه های کشور اسپانیا بر خلاف بیشتر کشور ها که دارای دانشگاه های معروفی هستند اوازه ای در جهان ندارد و دانشگاه های این کشور چندان معروف نیستند.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس را دارند باید به این نکته توجه کنند که تمامی دروس و رشته های در مقطع لیسانس در دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی است لذا انها باید این زبان را اموخته باشند تا شانس تحصیل در این کشور را داشته باشند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی بسته به رشته تحصیلی و قوانین دانشگاه متفاوت خواهد بود، ولی به طور میانگین هزینه دانشجویان برای تحصیل در این مقطع سالیانه بین ۱۰۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو خواهد بود.

این دوره در کشور اسپانیا ۴ سال به طول می انجامد افراد متقاضی می بایست دارای مدرک دیپلم بوده تا اجازه ی شرکت در این دوره را داشته باشند.دانشجویان همچنین اجازه ی کار در ساعتی در طول هفته را دارا هستند(۱۰ ساعت)که به ازای هر یک ساعت کاری که انجام می دهند ۸ تا ۱۰ یورو کسب می کنند.

فوق لیسانس و دکترا در اسپانیا

دوره های کارشناسی ارشد نیز ۲ ساله است که دانشجویان با تحصیل در این مقطع شانس خود را جهت دریافت بورسیه ی تحصیلی افزایش می دهند.هزینه تحصیل در کشور اسپانیا سالانه بین ۳ الی ۴ هزار یورو است. دروس دانشگاهی کشور اسپانیا به دو صورت اسپانیایی و انگلیسی تدریس میشوند.یکی از مزیت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور اسپانیا بدین صورت است که بعد از اتمام این مقطع، بدون نیاز به آزمون ورودی به صورت پیوسته وارد مقطع دکتری می شوید. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور اسپانیا مجوز کار در محدوده ای ۲۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

در مقطع دکترا نیز افراد باید ۵ سال تمام را تحصیل کنند که این ۵ سال شامل دو دوره است. یک دوره ی دو ساله جهت پاس کردن واحد های دروس تخصصی و یک دوره ی سه ساله جهت تکمیل پایان نامه و ارائه ی دفاعیه است.دانشجویان مقطع دکترا کشور اسپانیا مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد.

بورسیه تحصیلی مقطع دکترا

در جهت اخذ بورسیه تحصیل مقطع دکترا در کشور اسپانیا فرد متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

داشتن مدرک زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵)

جلب اعتماد استاد راهنمای مورد نظر

 داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat