پرشین اپلای

شهریه دانشگاههای بلاروس

شهریه دانشگاههای بلاروس 3 سال قبل

شهریه دانشگاههای بلاروس

شهریه دانشگاه های بلاروس با توجه به شرایط تحصیل در این کشور و همچنین رشته ی تحصیلی شما متفاوت می باشد. به طور مثال فردی که می خواهد در رشته ی پزشکی در این کشور تحصیل نماید مسلما می بایست شهریه ی بیشتری نسبت به افرادی که رشته ی تحصیلی آنها یکی از شاخه های فنی یا مهندسی می باشد پرداخت نماید.

اما به طور کلی شهریه دانشگاه های بلاروس بستگی به نوع دانشگاه شما دارد. در این متن شهریه دانشگاه های بلاروس در رشته های مختلف را برایتان به طور مفصل توضیح خواهیم داد تا شما با اطلاع از شهریه دانشگاه های بلاروس، تحصیلی موفق در این کشور داشته باشید.

شهریه دانشگاه های بلاروس در رشته های مختلف

در صورتی که رشته ی شما پزشکی باشد و بخواهید در این رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه های بلاروس تحصیل نمایید می بایست در طول هر سال تحصیلی حدود ۴۵۰۰ دلار به عنوان شهریه دانشگاه های بلاروس به دانشگاه پرداخت نمایید.

همچنین اگر رشته ی تحصیلی شما دندان پزشکی باشد این هزینه در حدود ۵۰۰۰ دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است که این مبلغ در صورتی موجود است که تحصیل شما به زبان انگلیسی باشد. اما در صورتی که بخواهید هر یک از رشته های پزشکی را به زبان روسی بگذرانید هزینه ای کم تر را متقبل خواهید شد. شهریه دانشگاه های بلاروس در رشته ی پزشکی به زبان روسی ۳۸۰۰ دلار در طول هر سال تحصیلی می باشد.

چنانچه رشته ی شما دندان پزشکی باشد این مبلغ حدود ۴۰۰۰ دلار در طول سال و اگر رشته ی تحصیلی شما دارو سازی باشد این مبلغ در صورت تحصیل به زبان روسی به ۳۶۰۰ دلار در طول سال تغییر خواهد کرد.

شهریه دانشگاههای بلاروس در رشته های مهندسی

در صورتی که رشته ی تحصیلی شما از شاخه های مهندسی باشد، شرایط متفاوت می باشد و شهریه دانشگاه های بلاروس برای شما تغییر خواهد کرد. در این قسمت نیز همانند قسمت گذشته زبان تحصیل شما مهم است و شایان ذکر است که اگر بخواهید به زبان روسی تحصیل نمایید هزینه های تحصیلی شما بسیار پایین تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.

در صورتی که بخواهید در هر یک از شاخه های مهندسی در دانشگاه های کشور بلاروس به زبان روسی تحصیل نمایید هزینه ی تحصیل شما در حدود ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد. اما در صورتی که قصد شما تحصیل به زبان انگلیسی باشد این هزینه بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در طول سال خواهد شد.

هزینه ی تحصیل در رشته های معماری نیز به این صورت است که فرد برای تحصیل به زبان انگلیسی می بایست سالانه مبلغی در حدود ۲۵۰۰ الی ۵۰۰۰ دلار می باشد. اما در صورتی که انتخاب فرد تحصیل به زبان روسی باشد این مبلغ حدود ۲۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد.

افراد مشغول به تحصیل در رشته های تربیت بدنی در دانشگاه های بلاروس در صورتی که بخواهند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند، باید مبلغی بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در طول سال شهریه دهند اما در صورت تحصیل به زبان روسی این مبلغ به ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار در طول سال می رسد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat