پرشین اپلای

دانشگاه های بلاروس

دانشگاه های بلاروس 3 سال قبل

دانشگاه های بلاروس

کشور بلاروس از کشور های اروپای شرقی می باشد که پایتخت آن شهر مینسک می باشد. هزینه های تحصیل و زندگی در کشور بلاروس پایین و مقرونه به صرفه است. زبان مردم بلاروس زبان روسی می باشد. اکثر دانشگاههای بلاروس دارای رنک بالایی در ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان می باشند. در کشور بلاروس به دلیل وجود تحصیل نیمه رایگان، متقاضیان بسیاری برای ادامه تحصیل در دانشگاههای این کشور وجود دارد. ضمن اینکه پذیرش در دانشگاههای کشور بلاروس در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی راحت تر می باشد و در اکثر رشته های تحصیلی آزمون ورودی برای پذیرش دانشجو وجود ندارد.

معرفی بهترین دانشگاه های بلاروس

از بهترین دانشگاه های بلاروس می توان به دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس BGMU– دانشگاه فنی ملی دولتی بلاروس BNTU – دانشگاه ملی دولتی BGU- دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس BGEU– دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس BGAU دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس– دانشگاه دولتی مهندسی شیمی و مواد BSU و دانشگاه دولتی زبانشناسی مینسک نام برد .

رشته های تحصیلی در بهترین دانشگاه های بلاروس

دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس BGMU از دانشگاه های معتبر بلاروس است که در حال حاضر بیش از ۹۰۰ استاد در آن مشغول تدریس دروس پزشکی به دانشجویان می باشند. از این دانشگاه تا به امروز بیش از ۴۰۰ دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل شده اند که اکثر آن ها در همان کشور بلاروس و کشور های اروپایی یا درکشور ایران مشغول به کار پزشکی می باشند. دانشجو برای رشته های پزشکی دندانپزشکی به صورت عمومی بایستی ۲۵۰۰ تا ۴۰۰ دلار شهریه پرداخت نماید.

معرفی دانشگاههای معتبر بلاروس

از دیگر دانشگاههای معتبر بلاروس دانشگاه فنی ملی دولتی بلاروس BNTU می باشد که جزء بهترین دانشگاه های بلاروس است. این دانشگاه در زمینه تحصیل دررشته های فنی یکی از بزرگترین مراکز علمی و پژو هشی کشور بلاروس می باشد. نزدیک به پنجاه هزار دانشجو بین المللی و داخلی در بیش از ۷۲ رشته فنی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه بیش از ۱۵ دانشکده در زمینه های معماری، ماشین آلات کشاورزی، راه و ساختمان، مدیریت، بازرگانی و … وجود دارد. بیش از ۵۰% متخصصین فنی و صنعتی کشور بلاروس از دانشکده های این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند. شهریه رشته های مهندسی این دانشگاه در حدود ۳۰۰۰ دلار در سال، رشته معماری در حدود ۳۵۰۰ دلار در سال و رشته های آی تی در حدود ۳۵۰۰ دلار سالیانه می باشد .

معرفی برترین دانشگاههای بلاروس

از دیگر دانشگاههای معتبر بلاروس که در زمره ی بهترین دانشگاههای کشور بلاروس قرار دارد، دانشگاه ملی دولتی BGU است. در این دانشگاه که از قدیمی ترین دانشگاههای بلاروس به شمار می آید بیشتر دروس به صورت تخصصی و مهارتی توام با تحقیق و پژوهش به دانشجویان آموزش داده می شود و با قرادادی که با بیش از ۹۰ دانشگاه معتبر دنیا در زمینه همکاری های علمی و پژوهشی دارد، توانسته پروژه های فرهنگی و علمی بسیاری را ارائه دهد. از دانشکده های معتبر این دانشگاه، می توان به دانشکده فیزیک– دانشگاه علوم مکانیکی، دانشکده حقوق– دانشکده علوم انتظامی، دانشکده نظامی و… اشاره نمود .

شهریه تحصیل در این دانشگاه، بسته به نوع رشته از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال می باشد. در دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس نیز، بیشتر رشته های اقتصاد و مدیریت و حقوق آموزش داده می شود و شهریه پرداختی دانشجویان در این دانشگاه از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال است. در دانشگاه فنی و کشاورزی بلاروس نیز بیشتر رشته های مربوط به مکانیک کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی و خود رشته کشاورزی آموزش داده می شود. در دانشگاه انفورماتیک بلاروس نیز بیشتر رشته های الکترونیک، تحصیل می گردد و شهریه دانشجویان در این دانشگاه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال می باشد. در دیگر دانشگاه های معتبر بلاروس رشته هایی آموزش داده می شود که بر اساس آن، دانشگاه را نام گذاری نموده اند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat