پرشین اپلای

شرایط تحصیل در بلاروس

شرایط تحصیل در بلاروس 3 سال قبل

شرایط تحصیل در بلاروس

بلاروس از جمله کشور های اروپای شرقی می باشد که با کشور روسیه، اکراین، لهستان و لیتوانی مرز مشترک دارد. شهر مینسک پایتخت این کشور می باشد.

تحصیل در بلاروس یک انتخاب بسیار عالی و پر امتیاز برای تمامی افرادی است که قصد تحصیل در بلاروس را دارند. این کشور دارای۲۰ دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. دانشگاه های کشور بلاروس از نظر علمی دارای رتبه ی ۵۹۶ در جهان می باشند.

از دیگر مزایای تحصیل در بلاروس پایین بودن هزینه ی تحصیل در این کشور می باشد. کشور بلاروس نسبت به سایر کشور های دیگر دارای هزینه های کم تری برای تحصیل هستند. دوره های کارشناسی در کشور بلاروس شامل یک دوره ی ۴ ساله می باشد. هزینه ای که فرد برای تحصیل در این مقطع باید پرداخت کند حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال می باشد. طول مدت دوره های کارشناسی ارشد در کشور بلاروس ۲ سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که فرد در صورت گذراندن مقطع کارشناسی در کشور بلاروس طول مدت کم تری را در مقطع کارشناسی ارشد می گذراند. دوره های دکترا در کشور بلاروس به این صورت است که فرد بیشتر کار های تحقیقاتی انجام داده و پژوهش می کند. طول مدت دوره های دکترا در کشور بلاروس شامل یک دوره ی ۳ ساله می باشد.

هزینه زندگی در بلاروس

هزینه های زندگی در بلاروس در یک دید کلی چیزی در حدود ۵٫۸۲ درصد نسبت به ایران پایین تر می باشد. عمده ی هزینه های زندگی در بلاروس اقلامی مانند خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل و … را در برمی گیرد. هزینه های مربوط به مسکن و اقامت در بلاروس : اجاره ی آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر ۳۹۶٫۷۲ دلار- اجاره ی آپارتمان تک خوابه در حومه ی شهر ۲۷۳٫۹۱ دلار- آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۶۷۵٫۶۵ دلار – هزینه ی اجاره ی آپارتمان سه خوابه در حومه ی شهر ۴۶۲٫۰۰ دلار

هزینه ی خورد و خوراک در بلاروس: هزینه ی یک لیتر شیر ۰٫۶۹ دلار- یک عدد نان ۵۰۰ گرمی ۰٫۵۵ دلار- ۱۲هزینه ی عدد تخم مرغ ۱٫۱۴ دلار – یک کیلو برنج ۱٫۰۰ دلار – قیمت یک کیلو گوشت قرمز ۶٫۱۶ دلار – بطری ۱٫۵ لیتری آب ۰٫۶۰ دلار – یک پاکت سیگار ۱٫۲۲ دلار می باشد.

شهریه دانشگاههای بلاروس

به طور کلی شهریه دانشگاه های بلاروس بستگی به نوع دانشگاه شما دارد. در صورتی که رشته ی شما پزشکی باشد و بخواهید در این رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه های بلاروس تحصیل نمایید می بایست در طول هر سال تحصیلی حدود ۴۵۰۰ دلار به عنوان شهریه دانشگاه های بلاروس به دانشگاه پرداخت نمایید.

در صورتی که رشته ی تحصیلی شما از شاخه های مهندسی باشد، شرایط متفاوت می باشد و شهریه دانشگاه های بلاروس برای شما تغییر خواهد کرد. در این قسمت نیز همانند قسمت گذشته زبان تحصیل شما مهم است و شایان ذکر است که اگر بخواهید به زبان روسی تحصیل نمایید هزینه های تحصیلی شما بسیار پایین تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. در صورتی که بخواهید در هر یک از شاخه های مهندسی در دانشگاه های کشور بلاروس به زبان روسی تحصیل نمایید هزینه ی تحصیل شما در حدود ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد. اما در صورتی که قصد شما تحصیل به زبان انگلیسی باشد این هزینه بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در طول سال خواهد شد.

دانشگاههای بلاروس

از بهترین دانشگاه های بلاروس می توان به دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس BGMU– دانشگاه فنی ملی دولتی بلاروس BNTU – دانشگاه ملی دولتی BGU- دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس BGEU– دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس BGAU دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس– دانشگاه دولتی مهندسی شیمی و مواد BSU و دانشگاه دولتی زبانشناسی مینسک نام برد .

ویزای تحصیلی بلاروس

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس با ارائه ی مدارک زیر باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس نمایید:

۱-  ارائه ی پاسپورت که باید صفحه ی اول آن دارای امضای فرد باشد.

۲ –  ارائه ی ۴ قطعه عکس ۳ در چهار که این عکس لازم است دارای زمینه ای سفید باشد.

۳ –  تمامی مشخصات فردی شامل آدرس و تلفن منزل، موبایل، آدرس ایمیل، وضعیت تاهل و…

۴ –  در صورتی که فرد می خواهد خود هزینه های تحصیلی را پرداخت نماید می بایست مدرکی که نشانه ی توانایی مالی وی جهت پرداخت هزینه های تحصیلی در بلاروس است را ارائه دهد.

۵ –  ارائه ی مدرک دیپلم به سفارت که بنا به در خواست سفارت باید به زبان روسی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد.

۶ –  ارائه ی ریز نمرات دوره ی دیپلم که این مدرک نیز باید به زبان روسی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد.

۷ –  ارائه ی تمامی صفحات شناسنامه که بنا به در خواست سفارت می بایست ترجمه شده به زبان انگلیسی یا روسی باشد.

۸ – ارائه ی مدرکی که مبنی بر صحت و سلامتی فرد بوده و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

شرایط تحصیل در بلاروس

در رابطه با شرایط تحصیل در بلاروس می توان گفت زبان مردم بلاروس زبان روسی و بلاروسی است، که البته اکثر مردم به همان زبان بلاروسی تکلم می کنند. هزینه های زندگی مردم در بلاروس، بسته به سبک زندگی آن ها متفاوت است. بلاروس در حال حاضر درصدد مذاکره برای یکپارچه نمودن اقتصاد کشور خود با اقتصاد کشور روسیه می باشد، تا وضعیت اقتصادی مردم خود را ارتقا دهد.

مهاجرت تحصیلی به بلاروس

به دلیل قرار گرفتن کشور بلاروس بین دو کشور آلمان و لهستان و به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که این کشور دارد و اینکه جزء کشور های بلوک شرق به حساب می آید، دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل، دانشگاههای کشور بلاروس را انتخاب می کنند.

تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاههای بلاروس تقریبا رایگان و هزینه های زندگی دانشجویی پایین می باشد. شرایط تحصیل در بلاروس در اکثر رشته های دانشگاهی کشور بلاروس، بسیار راحت تر از سایر کشور های اروپایی است و ۲۰ دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.

همچنین بلاروس از معدود کشور هایی است که خوابگاه دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار می دهد و هزینه پایینی از آن ها دریافت مینماید. در این کشور دانشجویان می توانند بدون وجود تبعیض نژادی در محیطی آرام به تحصیل در بلاروس بپردازند.

هزینه های تحصیل در کشور بلاروس در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی ارزان و مقرونبه صرفه است و این عامل و تمامی موارد ذکر شده از دلایل تقاضای افرادبسیاری برای مهاجرت تحصیلی و پذیرش در دانشگاه های بلاروس می باشد.

اغلب دانشگاه های بلاروس دارای شرایط یکسانی برای پذیرش دانشجو می باشند البته در رشته های پزشکی بعضا از متقاضیان یک سری آزمون ورودی برای پذیرش از آن ها گرفته می شود. از جمله شرایط تحصیل در بلاروس که بایستی متقاضیان برای ورود به دانشگاه های این کشور داشته باشند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱-اصل مدرک دیپلم پش دانشگاهی و کارشناسی و… ترجمه آن ها به زبان روسی که به تایید سفارت بلاروس در ایران رسیده باشد.

۲- ترجمه ریز نمرات تحصیلی و سوابق تحصیلی متقاضی که آن ها نیز به تایید سفارت بلاروس در ایران رسیده باشد.

۳-ارائه پاسپورت

۴-ارائه مدرک زبان (بسته به انتخاب دانشجو که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب نماید یاروسی )

۵- ارائه مدارک موردنیاز برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری مانند توصیه نامه اساتید و داشتن مقالات یا پژو هش های معتبرو…

زبان تحصیل در کشور بلاروس

در دانشگاه های کشور بلاروس، دروس به هر دو زبان روسی یا انگلیسی ارائه می گردد که انتخاب تحصیل به هر کدام از این زبان ها در پرداخت شهریه تحصیلی دانشجو تاثیر گذار می باشد. به طوری که برای مثال در رشته های مهندسی کشور بلاروس، چنانچه دانشجو تحصیل به زبان روسی را انتخاب نماید شهریه ای ارزان و در حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در سال به دانشگاه باید پرداخت نماید.

در صورتی که اگر به زبان انگلیسی در رشته های مهندسی کشور بلاروس تحصیل کند باید شهریه ای بالاتر و در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار به دانشگاه پرداخت نماید. برای تحصیل دانشجویان خارجی به زبان روسی ارائه مدرک زبان روسی به دانشگاه از شرایط پذیرش دانشجو می باشد.

به همین جهت دانشجویانی که مدرک زبان بلاروس را ندارند در یک دوره ۹ ما هه در کالج به یادگیری زبان روسی می پردازند که نام این دوره پاتفک است و پس از اتمام این دوره و قبولی در آزمون پاتفک موفق به اخذ مدرک زبان می گردند.

به طور کلی کسانی که به زبان بلاروس تسلط دارند از موقعیت تحصیلی خوبی در این کشور برخوردار خواهند شد و می توانند از مزایای ارزان بودن تحصیل در بلاروس استفاده نمایند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat