پرشین اپلای

بهترین دانشگاههای سوئد

بهترین دانشگاههای سوئد 3 سال قبل

بهترین دانشگاه های سوئد

دانشگاهها و مراکز علمی کشور سوئد همواره مورد توجه افراد تحصیل کرده برای ادامه تحصیل در سوئد بوده است. بر این اساس اطلاع و آگاهی از رتبه و سطح علمی دانشگاههای کشور مدنظر، امری ضروری به نظر می رسد. در این متن به ارائه لیست بهترین دانشگاههای سوئد ، که امروزه چهارمین کشور مهاجرپذیر تحصیلی در دنیا محسوب می شود، پرداخته خواهد شد.

در میان تمام دانشگاهها و موسسات علمی و آموزشی موجود در این کشور، هشت دانشگاه با توجه به مطابقت با اکثر معیارهای علمی، رتبه بالاتری را در میان سایر مراکز، کسب کرده اند و در شمار بهترین دانشگاه های سوئد قرار گرفته اند.

معرفی دانشگاه لوند

دانشگاه لوند که دارای رتبه ۷۰ در جهان بوده و تقریبا با ۶۰۰ دانشگاه دیگر که در اقصی نقاط دنیا، مشغول به فعالیت علمی هستند، تبادل پژوهشی و نیز تبادل دانشجو دارد. ارائه کمک هزینه تحصیلی در این دانشگاه مستلزم درخواست و اخذ پذیرش از این مرکز است.

معرفی دانشگاه کی تی اچ

یکی دیگر از بهترین دانشگاههای سوئد موسسه فناوری کی تی اچ (KTH) به عنوان یک دانشسرای عالی سلطنتی است که واقع در استکهلم پایتخت سوئد می باشد. این دانشگاه که قدیمی ترین دانشگاه بین المللی کشور سوئد نیز به شمار می آید، طی سالهای متمادی، جزء برترین دانشگاههای فعال در امور فنی و مهندسی محسوب شده است. به گونه ای که یک سوم تحقیقات فنی و مهندسی سوئد در این دانشگاه صورت می گیرد. این واحد آموزشی ، دارای رتبه ۹۲ جهانی ست .

معرفی دانشگاه چالمرز

گزینه بعدی بهترین دانشگاههای سوئد ، دانشگاه چالمرز می باشد. این دانشگاه دارای رتبه ۱۳۲ جهانی است که حدود یک سوم از دانشجویان کارشناسی ارشد آن را، دانشجویان مهاجر و خارجی تشکیل داده اند که از تدریس این مقطع به زبان انگلیسی در این واحد می توان به عنوان دلیلی برای حضور زیاد دانشجویان خارجی در این دانشگاه نام برد. همچنین حضور اساتید و معلمان باسابقه، توجه ویژه به صنعت در طول دوره های آموزشی، ارائه پروژه های تجربی و تبادل با سایر مراکز علمی، برتری در رشته های شیمی، برق و مکانیک، عمران و سازه و مواد، قرار گرفتن در گوتمبرگ به عنوان منطقه ای خوش آب و هوا برای زندگی، از دیگر دلایل استقبال از این دانشگاه است.

معرفی دانشگاه اوپسالای

دانشگاه اوپسالای با قدمتی حدود ۶ قرن، همواره جزء برترین مراکز علمی- آموزشی در اروپا و نیز مورد توجه ایرانیان بوده است. وجود دپارتمانهای زبانهای ایرانی در این مرکز، باعث گذران تحصیلات دوره های تحصیلی بسیاری از پارسی زبانان علی الخصوص در مقطع دکتری، زیر نظر اساتید مجرب این دانشگاه شده است. می توان گفت که این واحد نیز جزء صد دانشگاه معتبر دنیا است که نقش بسزائی در توسعه علوم پایه، علوم هنری و پزشکی ایفا می کند.

معرفی دانشگاه استکهلم

مورد بعد دانشگاه استکهلم است که علاوه بر اینکه یکی از بهترین دانشگاههای سوئد و دنیا در حوزه هنر و علوم انسانی به شمار می آید، در زمینه رشته های علوم طبیعی و علوم اجتماعی نیز، سرآمد است. جالب توجه است که این دانشگاه برای کارگزاران دولتی و حکومتی بنا به نیاز آن ها، امکان آموزش عالی و همچنین برای دانش پژوهان خارجی، زمینه گسترده علمی را فراهم می کند. لازم به ذکر است که این مرکز در زمینه شیمی نیز بسیار معتبر است.

سایر دانشگاه های برتر در سوئد

در ادامه این رده بندی هشتگانه می توان به تفکیک از دانشگاههای گوتنبرگ ، او مه او ، سن کوپینگ ، کارولینسکا ، مهندسی کشاورزی ، مدرسهٔ اقتصاد استکهلم را نیز به فهرست بهترین دانشگاه های سوئد افزود که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را، تحت پوشش علمی با سطح بالایی از معلومات تخصصی قرار می دهند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat