پرشین اپلای

ویژگی های برجسته تحصیل در سوئد

ویژگی های برجسته تحصیل در سوئد 3 سال قبل

ویژگی های برجسته

1.      امکان کسب ویزای همراه همزمان

2.      استاندارد زندگی بسیار بالا

3.      امکان کسب ویزای تحصیلی با آیلتس نمره 5.5

4.      وجود کار دانشجویی فراوان

5.      کسب اقامت دائم با فرصتهای شغلی فراوان بعد از پایان تحصیل

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

ارائه مدرک زبان

حداقل آیلتس 5.5

 

تحصیل در سوئد با دیپلم و لیسانس : تحصیل در سوئد با دیپلم و لیسانس، کشور سوئد به عنوان کشوری مهاجر پذیر از منطقه اتحادیه اروپا، همه ساله تعداد افرادی از تبعه های خارجی را در لیست دانشجویان مراکز دانشگاهی خود دارد.

تحصیل در سوئد با دیپلم و لیسانس

برای بسیاری از دانش آموزان فارغ التحصیل دروه متوسطه که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، شاید این سوال اساسی که آیا با مدرک دیپلم هم می توان در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرد.

پیش بیاید که می توان گفت: بلی، با داشتن مدرک پایان دوره مقطع متوسطه فرد می تواند با همان مدرک دیپلم ۱۲ ساله کشور خود یا معادل آن که مورد پذیرش دانشگاه های کشور سوئد باشد، در دانشگاه های این کشور برای مقطع لیسانس، ثبت نام کرد .

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم ، مشروط به قبولی در آزمون های ورودی و آموختن زبان سوئدی برای دروس دوره لیسانس و نیز برخورداری از سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی و نیز پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی کشور، امکان پذیر می باشد.

در این مرحله خود دانشجو می تواند مدارک تحصیلی قبل و مدرک قبولی در آزمون سراسری کشور متبوع و مدرک زبان سوئدی و نیز نامه تمکن مالی و سایر مدارک پیش بینی شده ، بسته به نوع دانشگاه مورد نظر در سوئد را ارائه کرده و در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه در مقطع لیسانس، اقدام کند که در صورت دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های سوئد و دریافت ویزای این کشور،امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئد را پیدا می کند .

تحصیل در کشور سوئد با مدرک لیسانس ،هم امکان پذیر است به این گونه که اگر فرد خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های این کشور باشد ، و مدرک کارشناسی خود را نیز اخذ کرده باشد ، مشروط بر اینکه رشته انتخابی او در دوره فوق لیسانس مطابق با مدرک کارشناسی اش بوده ، و نیز دارای نمره ۶٫۵ آیلتس باشد و نیز در آزمون های ورودی که بعضاً برخی از دانشگاه ها در این مرحله برگزار می کنند، پذیرفته شود ، می تواند وارد مرحله فوق لیسانس این کشور شود .

تحصیل دوره کارشناسی در دانشگاه های سوئد عموما به زبان سوئدی و انگلیسی است و دروسی که در مقطع لیسانس در سوئد تدریس می شوند به صورت تئوری و عملی می باشند.

شهریه دانشگاه های سوئد برای دوره های لیسانس با توجه به دانشگاه و رشته و تعداد واحدهای عملی و آزمایشگاهی متغیر است.

کارشناسان از بدو ورود به این مرحله تحصیلی ، برای تأمین هزینه های خود می توانند در هفته ۲۰ ساعت را به کار دانشجوئی،اختصاص داده و در قبال آن حقوق دریافت کنند.

مدت زمانی یک الی دوساله ای برای اتمام دوره کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است که به جهت فارغ التحصیل شدن از این مرحله ، ارائه دادن پایان نامه برای دانشجویان ، الزامی شده است .

فوق لیسانس و دکتری در سوئد

تحصیلات آکادمیک در این کشور به دوره های مختلفی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم میشود که ما در این متن در رابطه با دو مقطع ارشد و دکتری اطلاعاتی را خدمت کاربران گرامی عرضه مینماییم.

چنان چه دانشجویی موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد میتواند با کسب نمره 6.5 آزمون آیلتس جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس اقدام کند .

طول این دوره در کشور سوئد ۱ تا ۲ سال میباشد که تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس میشوند .و در پایان دوره ، دانشجو باید پایان نامه ای را در رابطه با رشته تحصیلی خود ارائه دهد که شرایط فارغ التحصیلی را داشته باشد .

به دلیل هزینه بر بودن تحصیل در این مقطع، به دانشجویان اجازه کار دانشجویی به مدت ۲۰ ساعت در هفته داده شده است که این خود میتواند کمکی به تامین هزینه های او باشد.

برای پذیرش در دو مقطع فوق لیسانس و دکتری سوئد ، لزوما فرد باید مدرک مرتبط با رشته خود را در دوره ی کارشناسی اخذ کرده باشد.چنانچه فرد دانشجو مدرک کارشناسی خود را از کشور دیگر اخذ کرده باشد و اما برای فوق لیسانس خواهان تحصیل در سوئد باشد باید مدارکی را از قرار زیر به دانشگاه مقصد تحویل دهد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقاطع فوق لیسانس و دکتری در سوئد:

1.      توصیه نامه از اساتید روی سربرگ دانشگاه با امضا و مهر استاد یا دانشگاه

2.      ترجمه مدرک تحصیلی لیسانس

3.      ترجمه ریزنمرات مقطع لیسانس

4.      مدرک زبان تافل با نمره حداقل ۹۰ و یا مدرک آیلتس با نمره حداقل ۶٫۵

5.      کپی از صفحه اول پاسپورت

6.      ۳ قطعه عکس زمینه سفید(۴*۶)

فرد بعد از پایان تحصیلات این مقطع میتواند شغلی را در این کشور برای  خود انتخاب کرده و یا اینکه برای پذیرش دکتری در دانشگاه های سوئد اقدام کند.

داشتن نمره ۷ آیلتس برای تحصیل در این دوره ضروری است. دانشجو در این مقطع میتواند از انواع بورسیه های تحصیلی و همچنین اجازه کار دانشجویی ۳۰ ساعت در هفته بهره مند شود. که البته دولت این کشور برای دانشجویان دکتری مبلغی را هم بعنوان حقوق در نظر گرفته است.

در صورتی که تسلط کافی بر زبان سوئدی داشته باشید می توانید در دانشگاه های کشور سوئد به زبان سوئدی مشغول به تحصیل شوید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی وجود ندارد و مدرک دانشگاه های سوئد مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز می باشد.

طول دوره دکتری تقریبا ۴ سال تعریف شده است که بعد از طی این مدت فرد به دریافت دکتری تخصصی رشته خود نائل می آید ، که با استفاده از آن میتواند در تمام مراکز علمی دنیا مشغول به تدریس شود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat