پرشین اپلای

مراحل اخذ ویزای تحصیلی نروژ

مراحل اخذ ویزای تحصیلی نروژ 3 سال قبل

مراحل اخذ ویزای تحصیلی نروژ

کشور مهاجر پذیر نروژ، یکی از کشور های حوزه ی اسکاندیناوی در اروپاست که هر ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت از راههای مختلف دارد. تحصیل در نروژ نیز برای بسیاری از افراد مقصد بوده است. یکی از راههای مهاجرت به کشور نروژ گرفتن ویزای تحصیلی نروژ است. از آن جایی که تحصیل در این کشور درتمام مقاطع به صورت رایگان می باشد علاقه مندان زیادی به خود جلب می کند.

ویزاهایی که کشور نروژ برای تحصیل به متقاضیان می دهد در ابتدای کار ویزای سه ماهه است که افراد می توانند بر اساس مدتی که در نروژ قصد ماندن دارند این ویزا را تغییر داده و برای ویزایی با مدت بیشتر اقدام کنند. لازم به ذکر است این ویزای سه ماهه ی ابتدای داستان فقط برای ویزای تحصیلی است و برای مهاجرت به نروژ از راههای دیگر طول مدت ویزا متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی نروژ

1.      پر کردن فرمی که در دانشگاه و کالج مورد نظر در نروژ قصد ادامه تحصیل در آن را دارید

2.      ارائه ی تمام مدارک و اسناد بیمه ی درمانی شما

3.      ارائه ی کپی از تمام مدارک شناسایی و پاسپورت

4.      ارائه ی مدارکی که نشان دهنده ی پذیرش شما در موسسه و دانشگاه مقصد است که شامل اطلاعاتی است از جمله ی آن: اطلاعات شخصی متقاضی- درج اسم دقیق دانشگاه مقصد- مقطعی تحصیلی که در آن پذیرش شده اید- بازه ی زمانی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارید.

5.      اگر برای دانشگاه خصوصی در نروژ اقدام کرده اید باید مدارک بانکی مبنی بر تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی را ارائه دهید.

6.      ارائه ی انگیزه نامه ( مثل همان بند انگیزه نامه که در فرم پذیرش برای دانشگاهها وجود دارد)

7.      برای گرفتن ویزای تحصیلی نروژ باید مدارکی را که نشان دهنده ی اقامت شما در خوابگاه و یا آپارتمانی که در نروژ اجاره می کنید، ارائه دهید ( ارائه ی اجاره نامه و یا مدارک و اسناد خوابگاه دانشجویی)

8.      اگر فرد متقاضی بخواهد در حین تحصیل از تسهیلات وام های دولتی و یا دانشگاهی برخوردار شود باید از همان ابتدا که برای ویزای تحصیلی اقدام می کند، مدارکی را که برای گرفتن وام ها نیاز است، ارائه دهد.

نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی نروژ

ارائه ی مدارک بالا به سفارت نروژ و گرفتن تایید از آنان، برای متقاضیانی که خارج از کشور های حوزه ی شینگن هستند، الزامی است.

نکته ی دیگر این است که افرادی که تقاضای تحصیل در نروژ را دارند باید از تمام وقت بودن و طول دوره ی تحصیل مطمئن بوده و در این راستا این اطمینان را حاصل کنند که از تسهیلات تحصیل در نروژ یعنی تحصیل رایگان و حمایت های مالی از سوی کشور نروژ برخوردار خواهند بود.

پس از اتمام وقت ویزای تحصیلی نروژ افراد دیگر اجازه ی اقامت و ماندن در کشور نروژ را ندارند و باید برگردند و یا اینکه برای اقامت در کشور نروژ از راههای دیگر ( ویزای کار در نروژ- اقامت دائم برای نروژ و یا تحصیل در مقاطع بالاتردر نروژ) اقدام کنند.


همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat