پرشین اپلای

رشته های پزشکی رایگان در نروژ

رشته های پزشکی رایگان در نروژ 3 سال قبل

رشته های پزشکی رایگان در نروژ

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل رایگان را دارند میتوانند نروژ رابه عنوان مقصد خود برای مهاجرت تحصیلی انتخاب نمایند. دانشگاه های کشور نروژ در زمینه های پزشکی ، دندانپزشکی و دارو سازی و سایر رشته های مربوطه مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های نروژ تقریبا رایگان میباشد و دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این رشته ها میتوانند به صورت رایگان در دانشگاه های با کیفیت نروژ که دارای استاندارد جهانی هستند به ادامه تحصیل مشغول گردند.

کیفیت بالای آموزش و پژوهش در کشور نروژ و معتبر بودن دانشگاه های این کشور از نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران از مزایای تحصیل پزشکی در کشور نروژ می باشد.

همچنین به دانشجویانی که در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور نروژ تحصیل میکنند علاوه بر برخورداری از تحصیل نسبتا رایگان مجوز ۲۰ساعت کار در طول هفته داده میشود تا بتوانند با در آمد حاصل ، بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

دانشجویان در رشته های پزشکی نروژ باید یک دوره ۶ ساله را سپری کنند و طول دوره آموزش برای دانشجویان دوره دندانپزشکی که در دانشگاه های این کشورتحصیل میکنند ۵ سال میباشد.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ به زبان نروژی آموزش داده میشود و آموزش به زبان انگلیسی کمتر ارائه میگردد.

به همین جهت دانشجویان بومی میتوانند برای تحصیل به زبان نروژی در دانشگاه های دولتی بدون پرداخت شهریه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نروژ رایگان به تحصیل بپردازند .

در دانشگا های دولتی نروژ رشته های پزشکی و دندانپزشکی امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. اما دانشجویان باید سالانه مبلغ کمی را برای صدور کارت و هزینه آزمون و سایر خدمات رفاهی و ورزشی که دانشگا ه در اختیار آن ها میگذارد پرداخت نمایند .

هزینه تحصیلی

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی نروژ رایگان نمیباشد و دانشجو باید برای تحصیل در این رشته ها سالانه تا ۱۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو پرداخت نماید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ

در این نوشتار تلاش شده راجع به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ که متقاضیان بسیاری دارد اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور چگونه است؟ شاید سوالات زیادی در ذهن خواننده به وجود آید که در ادامه این مقاله به توضیح این مسائل پرداخته ایم، همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با مشاورین ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای اطلاعات تکمیلی نیز در رابطه با اکثر کشورها بدست آورید.

کشور نروژ به جهت نظام آموزشی رایگان بسیار مورد علاقه دانشجویان خارجی است، اکثر افراد در این کشور توانسته اند پس از تحصیل به ویزای کار و اقامت در این کشور برسند. البته این کشور کوچک اروپایی با توجه به صنعت و اقتصاد قوی در اکثر رشته های مرتبط با صنعت شرایط بهتری برای ماندن واخذ ویزای کار دارد. به مراتب تحصیلات پزشکی در نروژ به دلیل زبان تحصیل در این کشور که نروژی است اولین دغدغه دانشجویانی است که در ایران نمی توانند به زبان این کشور مسلط شوند. همچنین نحوه ورود به دانشگاه های رایگان و دولتی این کشور متفاوت از دانشگاه های سایر کشورهاست.

نظام آموزشی در نروژ

آموزش عالی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ ترکیبی از دانشگاه ها به صورت خصوصی و دولتی می باشد، تحصیلات تخصصی بسیار جامع و عمدتا در طیف گسترده ای از رشته ها و اشخاص گسترش یافته است و بیشتر بر روی مشاغل حرفه ای تمرکز دارد.یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت به کشور نروژ از راه تحصیل می باشد و دبده شده بسیاری از افراد این راه را برای مهاجرت به نروژ انتخاب می نمایند و با اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته های مختلف از جمله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اقدام به ویزای تحصیلی می کنند.

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ

از دانشگاه های پزشکی در نروژ که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند عبارتند از:

1.      University of Oslo

2.      University of Bergen

3.      Norwegian University of Science And Technology

4.      Norwegian University of Life Sciences

5.      University of Tromsø The Arctic University of Norway

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ

متد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ از مدرن ترین و پیشرفته ترین علم روز برخوردار می باشد که به افراد کمک می کند علم آموزی در این رشته هارا در محیطی علمی و هیجان انگیز تجربه کنند و آموزش ببینند و حتی در ادامه در رشته انتخابی خود تخصص را نیز دریافت نمایند. افراد برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ حتما باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته های ریاضی و یا تجربی باشند، قبل از ورود به دانشگاه افراد باید یک دوره 2 سالهPremedical در کالج بگذرانند سپس بعد از اتمام دوره کالج در یک آزمون کلی از دروس کالج خود شرکت نمایند، پس از قبولی می توانند به دانشکده دلخواه خود راه یابند.

فرد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ باید مدرک زبان نروژی B2 و یا مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 نیز داشته باشند، اگر فردی خواهان تحصیل به زبان نروژی باشد می تواند قبل از دوره کالج پزشکی یک سال در دوره زبان نروژی با شهریه جداگانه ثبت نام نماید.

دوره کارآموزی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ

یکی از نکات مهم تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های نروژ، این است که کلاس ها با تعداد پایین دانشجو تشکیل می شود. پس از تحصیل دانش آموزان پزشکی و دندانپزشکی باید به مدت 18 ماه به کارآموزی بپردازند و طول دوره تحصیل پزشکی قبل از کارآموزی 6 سال و طول دوره دندانپزشکی 5 سال می باشد.

با اتمام دوره درسی و کارآموزی دانشجویان پس از اخذ مدرک خود قادر خواهند بود که در بیمارستان ها و کلینیک ها مشغول به کار شوند، همچنین در کشور نروژ پس از اتمام تحصیل در دانشگاه کالج های اختصاصی رشته های پزشکی برای یادگیری بیشتر و آماده سازی بیشتر دانشجویان وجود دارد که دانشجویان پس از اخذ مدرک خود می توانند در این کالج ها ثبت نام نمایند. افراد در این مقطع تحصیلی اجازه کار 20 ساعت در هفته را نیز دارند که می توانند با اجازه از موسسات کار یابی کاره پاره وقت را انجام دهند تا بتوانند هزینه های خود را نیز بدهند.

دروس مربوط به رشته های دندانپزشکی در نروژ

این افراد می توانند به تحصیل در رابطه با پیشگیری و درمان بیمارهای دهان و دندان و لثه، بیماری های مربوط به حفره های دهان، بهداشت دهان و دندان، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی و جراحی فک و صورت، ارتودنسی، پروتزهای دندانی، زیبایی فک و صورت و … بپردازند. درس های ویژه آموزشی در مقطع دندانپزشکی شامل موارد زیر می شود:

1.      روش های جراحی دهان و دندان

2.      سر و آناتومی گردن

3.      ایمپلنت

4.      لمینیت

5.      دندانپزشکی قانتونی

6.      حساسیت دندانی

7.      بیومواد و ارگونومی

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ

مهاجرت تحصیلی و تحصیل در نروژ یکی از بالاترین استانداردهای کیفیت زندگی در دنیا را در بر می گیرد که این نکته همیشه برای دانشجویان بین المللی جذاب بوده است، اما همین نکته باعث شده که کشور نروژ را به یکی از گران ترین کشورهای جهان تبدیل نماید. البته زمانی که نوبت به تحصیل در کشور نروژ می رسد شرایط متفاوت می شود زیرا که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد، PhD ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند، به عنوان مثال دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه اسلو نیازی به پرداخت شهریه را ندارند.

همانطور که گفته شد در کشور نروژ شهریه دانشگاهی وجود ندارد، اما دانشجویان باید مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام اولیه ترم که هر ترم بین 300 تا 600 کرون می باشد، پرداخت نمایند که در اصل این هزینه به منظور اجازه به دانشجو برای شرکت در امتحانات اخذ می‌شود، با پرداخت این هزینه به دانشجویان کارتی به نام (کارت ترم) تعلق می گیرد که با این کارت دانشجویان قادر خواهد بود از مزایای کشور نروژ استفاده نمایند و از تسهیلات رایگان استفاده نمایند.

هزینه اقامت در نروژ

هزینه محل سکونت یا اقامت از جمله نکات خیلی مهمی می باشد که دانشجو ختما باید آن را در نظر بگیرد. میزان تقاضا برای اقامت در اتاق‌ها بسیار زیاد می باشد، بنابراین پس از ثبت ‌نام در دانشگاه‌، مکان اقامت باید به عنوان اولویت اولیه او باشد؛ زیرا وقتی که ترم تحصیلی شروع شده باشد، یافتن و اقامت در یک اتاق بسیار سخت‌تر می‌شود. هزینه تحصیل در نروژ شامل دیگر هزینه ها از جمله خرید لوازم التحریر و کتاب نیز است که فرد در آخر مبلغ زیادی در این باب خرج خواهد کرد که این هزینه ها اکثرا در ابتدای هر ترم بسته به رشته و دانشگاه فرد و همچنین شهر محل سکونت او متغیر می باشد. در این مواقع به دانشجویان پیشنهاد نی شود که کتاب های دست دوم از دانشجوهای فارغ‌ التحصیل را خریداری نمایند که ابن موضوع در کشور نروژ بسیار رایج می باشد.

هزینه های رفت و آمد همچنین از جمله هزینه های مهم یک  دانشجو در کشور نروژ به حساب می آید. هزینه حمل و نقل وسایط عمومی حتی با تخیف دانشجویی بسیار گران قیمت می باشد و دانشجو باید مبلغی بالغ بر تقریبا 500 کرون در ماه را صرف رفت و آمد بکند؛ بنابراین آسانترین راه برای پس‌انداز، خرید یک دوچرخه می باشد. می توان پیشنهاد کرد که در زمان بارندگی که استفاده از دوچرخه امکان پذیر نمی باشد دانشجو می تواند بلیط‌هایی با اعتبار یک ساعته را برای اتوبوس‌ و تراموا تهیه کند. این بلیط ها به صورت 24 ساعته و یا به صورت کارت‌ هایی که به صورت بلند مدت می باشد به افراد ارائه می شود و قابل خرید است.

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به نروژ

پزشکان و دندانپزشکانی که از کشور ایران فارغ التحصیل شده اند و دارای مدارک حرفه ای پزشکی هستند باید به این نکته توجه کنند که مدارک این افراد در درجه اول در هر کشوری به عنوان مدرک کارشناسی ارشد شناسایی می شود و نیاز دارند که به هر طریقی از راه های مهاجرت رمز خود را به کشور ایجاد نموده سپس شروع به معادل سازی مدرک نمایند تا اینکه به عنوان پزشک شناخته شوند و بتوانند ویزای کار نروژ یا هر کشور دیگری در اروپا را بدست آورند. موسسه ما می تواند رمز ورود پزشکان به کشورهای مختلف را به منظور معادل سازی مدرک ایجاد نماید. امید است که مطالب بالا تا حدودی به شما راجع به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ کمک کرده باشد.

سوالات متداول درباب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ

برخی از سوالات متقاضیان در خصوص پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ شامل موارد زیر می شود:

مهم ترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ کدامند؟ به طور کلی می توان از دانشگاه اسلو به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر جهان در این زمینه یاد کرد اما دانشگاه برگن نیز دانشگاه بسیار قدرتمندی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ است.

آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ باید چنین گفت که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فرد می تواند با نمره 6.5 آیلتس مشغول به تحصیل شود اما اخذ پذیرش در کشور نروژ در رشته های پزشکی بسیار دشوار است چرا که محدودیت های فراوانی برای پذیرش دانشجویان انگلیسی زبان در این رشته های تحصیلی وجود دارد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ چگونه است؟ هزینه تحصیل در کشور نروژ متغیر است و دانشگاه های دولتی این کشور هیچ هزینه ای از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ می تواند بیش از 20000€ (یورو) در سال باشد.

دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ چند سال طول می کشد؟ دوره های آموزش پزشکی در کشور نروژ معمولا بیش از 5 سال به طول خواهد انجامید. برای مثال تحصیل دندانپزشکی در کشور نروژ یک دوره آموزشی است که در یک برنامه تحصیلی با 11 ترم ارائه می شود.

اعتبار مدارک پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ چگونه است؟ 5 دانشگاه پزشکی در کشور نروژ فعال هستند که 4 دانشگاه اوسلو، برگن، علوم و تکنولوژی و ترومسو مورد پذیرش وزارت بهداشت کشور ایران هستند و دانشجویان این دانشگاه ها برای کار و تحصیل می توانند به ایران بازگردند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat